Stačí jeden pohled a je jasno, že nepůjde do výroby. Ale...
Ale bylo by to krásné. Klidně s nějakou umírněnější karoserií, to je jedno. Ani ty červené přední gumy by mít nemusel. To zásadní je tady totiž koncepce pravého lehkého spoťáku, která odškrtává téměř všechny správné kolonky.
Pojďme to ale vzít od začátku, díváte se na nový koncept Opelu, který bude oficiálně odhalen začátkem března na autosalonu v Ženevě. Až dosud o něm bylo naprosté ticho po pěšině, ale teď tu máme kompletní info. Takže ty správné kolonky:
Auto má motor za přední nápravou, poháněná jsou zadní kola, mezi kterými se nachází mechanický samosvorný diferenciál. Mezi motorem a koly pracuje sekvenční šestistupňová převodovka a celé auto by mělo být velmi lehké.
A teď ty méně dobré zprávy - zmíněný motor má objem rovný jeden litr a pouhé tři válce. Díky turbu sice má 145 koní, ale i tak to stačí ke zrychlení na stovku jen o něco málo pod osm sekund, což v dnešní době překoná kdekterý rodinný kombík s naloženým kufrem. Taky maximálka 215 km/h vás na německém autobahnu odsoudí do role statisty v pravém pruhu.
Jenže jak spousta lidí dobře ví ze Subaru BRZ, nebo Mazdy MX-5, brutální výkon není vždycky to nejdůležitější. Pokud by auto mělo perfektně naladěný podvozek, mohla by s ním být opravdu velká legrace. Jen si pořád nejsem jistý, že bych si zvyknul na to tříválcové drnčení - je mi celkem sympatické v malých městských vozítkách, ale ve sporťáku?
Rychle ještě nahlédněme do interiéru, který je dalším jasným důkazem, že tohle není předprodukční model. Vnější zpětná zrcátka jsou nahrazena obrazovkami na stranách palubky, zpětné kamery se skrývají v předních blatnících. Hladké dveře postrádají i kliky, místo nich je v červené linii skrytý touchpad, který řidiči i spolucestujícímu dveře otevře.
Okamžitě po odhalení konceptu se vyrojily spekulace, že v umírněné podobě by mohl jezdit na upravené platformě nové Astry a mohl by se objevit už v roce 2017 nebo 2018 a tím by výrazně pomohl image automobilky. Mluvilo se o tom tak vážně, že to nakonec Opel vyprovokovalo k oficiální reakci: tohle auto prostě do výroby nepůjde, je to čistě designová studie a pokud se něco z ní objeví v budoucnosti ve výrobě, budou to jen jednotlivé technologie. Stavět zcela nový vůz pro segment trhu, který vykazuje plynulý úbytek, by prostě nepředstavovalo udržitelný byznys.
hk
To už tady jednou bylo, v sedmdesátých letech model GT 1900. Karoserie z plastu.
OdpovědětVymazat