28. ledna 2016

Golf GTI Clubsport - Vrchol potravního řetězce

Na českém trhu už se oficiálně objevil Golf GTI Clubsport - nejsilnější Golf GTI všech dob.


Vznikl jako narozeninový dort k oslavě čtyřiceti let GTI. Páni, sám skoro ani nechci věřit tomu, že tohle ikonické jméno je tu s námi už tak dlouho. Zdá se to jako před pár léty, kdy Ernst Fiala zplodil lehkonohé GTI z první generace.

Nové GTI Clubsport se od běžných modelů dost liší. Poznat byste jej měli na první pohled díky agresivnějším nárazníkům, většímu křídlu a difuzoru. A ne, není to všechno jen na parádu, tyhle prvky jsou opravdu aerodynamicky spočítané. Celý vůz je navíc snížený o patnáct milimetrů a sedí na osmnáctkách Belvedere.


Pod kapotou je známý dvoulitr TSI, naladěný na 265 koní (350 Nm). Když ale hezky poprosíte (nemusíte u dealera, jde o funkci overboost), můžete na 10 sekund dostat dalších 25 hřebců navíc (380 Nm). Všechna ta síla jde přes samosvorný diferenciál na přední kola. S manuálem se na stovku dostanete za šest vteřin, automat DSG vám z této doby ukousne jednu desetinu. Maximálka je omezená na 250 km/h. A nebyl by to Volkswagen, kdyby se nechlubil i průměrnou spotřebou, v tomto případě konkrétně 6,7 l/100 km. Ale myslím, že kupující tenhle údaj zajímat nebude.

Jubilejní verze Clubsport s krásnými anatomickými sedadly teď přichází i na český trh. A nebojte se kdovíjak přemrštěné cifry, tenhle kousek vás v základu (slušně vybaveném) vyjde na 789 900 korun. To není špatná suma za auto, které nebude ztrácet na popularitě a navíc má i jistý sběratelský potenciál, nemyslíte?

mt




1 komentář:

  1. Pro mlaďase asi super věc, ale pro rodinu bych to nepořizoval. Maximálně jako auto na denní ježdění do práce, ale tam zase nepotřebujete takovou výbavu. O tom se vůbec nebudeme bavit. Absence přívěsné koule je taky... no, prostě bych to asi nechtěl. Jelikož nás se ženou zajímá prodej nových karavanů, tak by to chtělo pořádné auto.

    OdpovědětVymazat