Je to zatím jenom koncept, ale KIA by velké SUVčko jistě dobře prodala, takže možná nebudeme čekat dlouho.
Zezadu to vypadá jako Volvo XC90. Ta zadní světla? Ty zadní sloupky? A vůbec, celkový boční profil… Na můj vkus skutečně až příliš okatá kopírka. Zepředu si ale Telluride se zdrženlivou elegancí skandinávsky designovaného Volva skutečně nespletete. Příď konceptu korejské značky se dá popsat přinejlepším jako kontroverzní. Výrazně hranatá, téměř obdélníková maska chladiče vizuálně přebíjí světlomety se čtyřmi LED segmenty a spodní nárazník, který kombinuje relativně obyčejný černý plast s naznačenou imitací ochrany podvozku, vypadá tak nějak zvláštně.
Ve srovnání se Sorentem je podstatně větší a dovnitř se vejde sedm cestujících - což by možná mohl být hlavní argument pro výrobu takhle velkého SUV, zejména v Americe. Vzhledem k tomu, že by šlo vlastně o duchovního nástupce velkého modelu KIA Mohave, který se v USA prodával jako KIA Borrego (od roku 2008) a v Evropě jsme o něm nikdy neslyšeli, mohl by i sériový pokračovatel Telluride skončit podobně - ale nepředbíhejme.
Koncept využívá techniku Sorenta, ale v dnešní době modulárních platforem už to neznamená, že by s ním sdílel byť jediný rozměr. Rozvor je o 12 cm delší a činí celkových 3081 mm, auto je o 11 cm vyšší, o 12 cm širší a o 24 cm delší. Koncept obouvá 22 palcová kola s pneumatikami 275/45 R22. O pohon se stará atmosférický vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 270 koní, ale pomáhá mu 130 koňový elektromotor - čili tu máme další hybridní auto s celkovým výkonem 400 koní, je to v poslední době velmi oblíbená číslovka. Díky hybridnímu pohonu by se měla reálná spotřeba vejít pod 9,5 l/100 km.
Telluride má pochopitelně poháněná všechna kola. Zajímavé je uspořádání vevnitř - v první a druhé řadě najdete dvě samostatné sedačky, sklápěcí lavice pro tři je až v řadě třetí. To znamená, že záď vozu musí být dimenzovaná vskutku štědře. Křesla ve druhé řadě se dají sklopit téměř naplocho a mají vyklápěcí opěrky na nohy a stejně jako přední sedačky mají vestavěný systém senzorů, monitorujících zdravotní stav a pohodlí cestujícího. Data pak schroustá počítač a přizpůsobí mu stropní LED osvětlení, které prý dokáže pomoci např. s překonáním jet-lagu. Skvělý přístup do vozu zajišťují proti sobě otevírané dveře.

Mezi prostředními sedadly je dotykový panel, pomocí kterého lze ovládat multimediální systém vozu, dotykové jsou také plochy ve dveřích, vůz poskytuje bezdrátové dobíjení mobilních telefonů a další nejmodernější techniku.
KIA sice tvrdí, že vůz je pouhý koncept a do výroby nepůjde, ale jak jsme viděli např. u Soulu, sériovky úzce založené na konceptech nejsou u téhle automobilky vůbec neobvyklé. Takže se nechme překvapit.
hk







Ve srovnání se Sorentem je podstatně větší a dovnitř se vejde sedm cestujících - což by možná mohl být hlavní argument pro výrobu takhle velkého SUV, zejména v Americe. Vzhledem k tomu, že by šlo vlastně o duchovního nástupce velkého modelu KIA Mohave, který se v USA prodával jako KIA Borrego (od roku 2008) a v Evropě jsme o něm nikdy neslyšeli, mohl by i sériový pokračovatel Telluride skončit podobně - ale nepředbíhejme.
Koncept využívá techniku Sorenta, ale v dnešní době modulárních platforem už to neznamená, že by s ním sdílel byť jediný rozměr. Rozvor je o 12 cm delší a činí celkových 3081 mm, auto je o 11 cm vyšší, o 12 cm širší a o 24 cm delší. Koncept obouvá 22 palcová kola s pneumatikami 275/45 R22. O pohon se stará atmosférický vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 270 koní, ale pomáhá mu 130 koňový elektromotor - čili tu máme další hybridní auto s celkovým výkonem 400 koní, je to v poslední době velmi oblíbená číslovka. Díky hybridnímu pohonu by se měla reálná spotřeba vejít pod 9,5 l/100 km.
Telluride má pochopitelně poháněná všechna kola. Zajímavé je uspořádání vevnitř - v první a druhé řadě najdete dvě samostatné sedačky, sklápěcí lavice pro tři je až v řadě třetí. To znamená, že záď vozu musí být dimenzovaná vskutku štědře. Křesla ve druhé řadě se dají sklopit téměř naplocho a mají vyklápěcí opěrky na nohy a stejně jako přední sedačky mají vestavěný systém senzorů, monitorujících zdravotní stav a pohodlí cestujícího. Data pak schroustá počítač a přizpůsobí mu stropní LED osvětlení, které prý dokáže pomoci např. s překonáním jet-lagu. Skvělý přístup do vozu zajišťují proti sobě otevírané dveře.

Mezi prostředními sedadly je dotykový panel, pomocí kterého lze ovládat multimediální systém vozu, dotykové jsou také plochy ve dveřích, vůz poskytuje bezdrátové dobíjení mobilních telefonů a další nejmodernější techniku.
KIA sice tvrdí, že vůz je pouhý koncept a do výroby nepůjde, ale jak jsme viděli např. u Soulu, sériovky úzce založené na konceptech nejsou u téhle automobilky vůbec neobvyklé. Takže se nechme překvapit.
hk







Žádné komentáře:
Okomentovat