Lexusu se opravdu podařilo zbavit se nálepky sedanů pro americké chiropraktiky a britské učitele zeměpisu. Jen těžko udržíte v paměti zeměpisnou délku Niagarských vodopádů, když vám boční přetížení v LFA vystřelí mozek z hlavy...
Ačkoli tenhle desetiválec už je bohužel historií, automobilka se znakem, který na všechny okolo ukazuje posměšné "losers", přesto poslední dobou emoce vyvolat umí.
Jistě, zařízla nám úchvatný sedan IS F, o jehož řízení zde určitě ještě bude řeč. Ale do nabídky dorazil větší a honosnější, avšak stejně výbušný GS F a také agresivně vypadající kupé RC F. A koneckonců, v době kdy většina prodaných trojek z Mnichova je v konfiguraci pohonu všech kol a přeplňovaného naftového motoru, můžete i na majitele obyčejných benzínových IS koukat jako na fajnšmekry.
Teď ale Lexus míří na zákazníky, kterým sice stačí jeden pár dveří a menší zavazadlový prostor, ale nepotřebují zrovna vzhled vlkodlaka vrhajícího se na bezbrannou ovečku. K menšímu kupé RC tak v nabídce přibyl brácha LC 500. Sice na první pohled může vypadat jen jako designové cvičení na nadcházející autosalon, ale tohle auto již opravdu brzy může stát ve vaší garáži.
Má novou platformu GA-L s motorem vpředu a pohonem zadních kol, která bude sloužit jako základ příštích Lexusů. Ideální pro pohodlné GT říkáte? Souhlasím, ale poslušně hlásím, že inženýři agregát posunuli co nejvíce vzad, aby zajistili lepší vyvážení celého vozu. Konkrétně se bavíme o rozložení hmotnosti 52:48. Jistě také rádi uslyšíte, že vůz je nejtužší v historii značky, čehož bylo dosaženo i použitím karbonu při konstrukci střechy.
Mám rád, když snaha automobilky nekončí u prvoplánového designu a přestřelené ceny. A ještě raději jsem, když věty z tiskovky typu "luxusně sportovní kupé, které vyniká stabilitou, ovladatelností a ostrými reakcemi" nejsou jen prázdné fráze. Na reálný dojem z Lexusu si sice ještě počkáme, ale příslib zní na papíře dost dobře na to, aby to mohla být pravda.
A málem bych vynechal to hlavní, srdce celého skvostu. Atmosferický pětilitrový osmiválec z RC F zde nalezl své nové uplatnění, je naladěn na 477 koní a 530 Nm. Lexus by si určitě nedovolil ošidit fanoušky o fantastický zvuk, který motor nyní má. Na stovku vypálí kupé za 4,5 vteřiny, za což vděčí i extrémně rychlé desetistupňové převodovce Aisin. Opačný dynamický efekt zajistí šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové vzadu. S takovou brzdnou silou Lexus nenechal kupé držet dietu, ale naopak jej nacpal alcantarou a kůží, co se do něj vešlo. Vždyť je to vlajková loď automobilky, tak jaképak kompromisy.
mt
Tak tohle je fakt super, opravdu vyjímečný design, interier vypada noblesně a útulně zároveň a technika za tím vším nezaostává - o spolehlivosti a kvalitě ani nemluvím. Myslím, že Lexus je stále ještě poodceňovaný(alespoň tady u nás),ale čím dál tím víc ukazuježe, že užívat si svezení v pohodlí a luxusu není špatný směr. No a souboje o desetinky v tech. údajech s přehledem nechává těm co to ještě v dnešní zmanipulované době baví. Díky za zajímavé články a přeju hodně úspěchů celé redakci.
OdpovědětVymazat