Produkční team

Scénář, režie, kamera, střih, moderátor: Jan Koubek
Pomocný řidič: Dalibor Žák
Pomocná kamera: Lenka Chalupníková
Produkce: Lukáš Záhoř

Copyright 2013 Meziplyn

41 komentářů:

  1. Rád vás sleduji, máte dobré postřehy..............ovšem nemohli byste i někdy okomentovat starší auta? Např. já mám Omegu z r.2002, 6V 2,5 dti s automatem a nemůžu se s ní rozloučit. Je to babička, strkám do ní peníze, hlavně do přední nápravy, ta je těžká a stále něco odchází. Ovšem jinak mi vše vyhovuje, ten prostor bych měl snad jen v dodávce, automat mi sedí, atd. Nicméně rád bych znal váš podrobný názor. Zdravím, M.Beránek.

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím Vás,
    přesně před 80ti lety navrhl můj děda ing.Josef Voříšek revoluční auto Aero 30, později i jeho větší klon Aero 50. je to pěkné výročí, ale o starých značkách mimo Škodu a Tatru se moc nepíše. Přitom Aero mělo kdysi přídomek český Jaguar.
    Nestálo by za to udělat nějaký "test" ?
    Zdravím Vás, Petr Voříšek pete_v@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Vážený pane Koubku,

    velmi ráda se podívám tu a tam na další díl Meziplynu. Sice autům nerozumím ani za mák, ale snažím se to při té bídě dohnat alespoň takto. Forma pořadu mi vyhovuje i Vaše komentáře a srovnání. Včera jsem měla tu možnost vyzkoušet si jaké to je projet se novým příměstským i3 od BMW. Musím poznamenat, hlavně proto, že se mi líbí, a bohužel i dost auto-maticky (reflexivně) uslintávám u reklamního spotu na i8. Elektrikou jsem byla unesena hlavně pro svou tichost a odpich a vlastně i proto, že to nemělo výfuk a dolejvá se tam jen voda do ostřikovače, tak i tím faktem, že si to auto doma strčíte prostě a jednoduše do zásuvky (když nemáte rychlonabíječku).
    Protože jsem si o elektrice lecos začala nastudovávat (auta mě zajímají od doby, kdy se objevili první hybridy, vodíkové záležitosti a elektrika), protože jsem takového ekologického cítění (jak feminní) a nějak jsem se v sobě zařekla, že z politických a eko důvodů si auto nepořídím dřív než to bude celé zelené nebo alespoň snesitelně zelenější (četla jsem diskuse pro a proti E10, na kterou bezproblémově jezdí známí s BMW v Německu - u nás ne, prosím, protože ji na území ČR prostě nemá kde načerpat.
    Řidičák jsem si dělala ve Fordu Focus až na vysoké škole, tedy v pokročilém věku. Auto jsem doposud pravidelně nepotřebovala a ani na jeho provoz neměla potřebné peníze. Nyní, jako žena středních let s výhledem na založení rodiny o autě uvažuji (hlavně o combi verzích, tím by mě i více ve Vašich pořadech zajímal obsah a "ohebnost" úložných prostorů zkoušených aut, např. pro lepší představu, že po složení zadních sedaček se do auta vejde celé kolo nebo nevejde nebo pračka při stěhování apod.).
    Chtěla jsem Vás oslovit s nápadem, zda-li byste mohl pro příslušnice něžného pohlaví vytvořit např. sérii pěti dílů, které osvětlují základní pojmy a hantýrku, kterou používáte.
    Myslím tím vůbec v základu osvětlit rozdíly mezi motory (benzín, diesl, nafta, hybrid, elektrika)a proč jsou důležité otáčky a výkon toho kterého motoru a jak závisí pak na chodu - dynamice jízdy, jízdních vlastnostech auta. Pak jak se to má v terénu s těmi různými možnostmi náhonů na přední zadní nebo všechna kola nebo jak je to s těmi koňmi pod kapotou a spotřebou a co je to ten, pro mě mystický šestiválec a jak se to pak liší v motorovém obsazení pro různá auta. Mám v tom guláš, nemám moc času načítat časopisy o autech. Jaksi automaticky se předpokládá, že to každý přece ví. A neví. Nehledě na to, že se neustále něco nového vyvíjí a přichází na trh nové technologie a vůbec i principy.
    Zajímala by mne např. i aktuálnost návratnosti pořízení elektromobilu vzhledem k ceně nabíjecího cyklu s ujetými km a amortizací vozidla, u kterého se de facto nemá co rozbít (hlavně výměna baterií po záruce 8 let). A pak také rozdíly v pravidlech v různých zemích vzhledem k emisím aut - zejména podpora státu u daní při pořízení e-auta v Německu a jinde a nově také o grün Punktu 4 u aut, s kterými tak nemohu vjet do bližších center Větších měst v EU, což omezuje i evropské použití různých typů aut (problematika hlavně starších aut z bazarů).
    Jsem vzdělána v humanitních oborech a auta jsou pro mne zatím v kategorii užitečná "věc", příp. plechový přítel člověka. Nicméně chtěla bych se do problematiky zvané auto trochu fundovaně dostat, abych si dovedla vybrat vůči svým možnostem to nejlepší k poměru cena vs výkon a už nebýt ztracená ve všech těch sloupcích vlastností a výkonů strohých popisů aut. Myslím, že se mi k nim tak značně prohloubí "citový" vztah.
    Mám k Vám důvěru v tom, že Vy byste záživnou a fundovaně odlehčenou formou tuto "výzvu" dovedl zpracovat a natočit.
    Děkuji.

    E. A.

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den. V dnešním světě jsou vaše testy (myslím tím celý tým) balzám na duši.Testy mi připadají objektivní nezaujaté. Jen tak dál !!!!! Umíte pochválit i jiné auto než je škoda a toho si cením úplně nejvíc.

    OdpovědětVymazat
  5. Proč uvádíte výkon v koních?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pan Koubek asi zrovna nebyl ve škole, když se učili v čem se udává výkon. Pane Koubku, udává se v kW!

      Vymazat
    2. Že jsou v ČR oficiálně jednotky výkonu kW samozřejmě víme (zhruba už někdy od střední školy v době "sametu")
      Také ale víme, že mezi autaři se v naprosté většině dál používají koně a protože se za autaře považujeme, zůstaneme u nich.

      Vymazat
    3. Nechápu proč by ho musel říkat v kW ... Naučte se převádět z HP na kW ..

      Vymazat
    4. Mi také mnohem více vyhovují údaje v koních. Jen u toho pěkně zůstaňte.
      A pane Koubku, vezměte do bazarovek Ford Focus 2 a nebojte se brát si do hledáčku i starší auta. 10 let starý vůz v ceně 100-150tis. je pro naše občany myslím nejčastější cíl v bazaru.

      Vymazat
  6. Dobrý den, pane Koubku,
    Děkuji, že jste nakousl ty starší auta. Jděte do toho přinejmenším na meziplyn, když už ne na plný plny. :-)
    Přeci jen lidí, kteří kupují auta za 100tis. je mnohem více, než těch, kteří kupují nové ze salonu.
    A když už jste tak pěkně začala s fordy, vrhněte se na Focus II. Zajímalo by mě po 10 letech od uvedení, jak si stojí, jak jsou na tom motorizace s vlastnostmi, jak jsou na tom se spolehlivostí a náklady. Porovnat, 1,6 74kw, 85kw, 1,8 92kw, 2,0 107kw, a i všechny diesely. Já sám marně hledám nějaké ty recenze, zda je lepší 1,6 74kw nebo ta 85kw. Nebo využít nižší sazby pov. ruč. a jít ještě do silnější 1,8. Stojí těch pár kW za to, nebo je to zbytečné je rozumnější u ojetiny se uskromnit a vybírat z 1,6 tek. Nebo je 2,0 tak skvělý motor, že stojí za to si připlatit na spotřebě?
    Stejně tak diesely. 1,8 TDCi byla osmiventilová. Ostatní byly 16 ventilové. Proč to tak vlastně bylo? Jak si diesely stojí po letech užívání. Jsou skutečně tak choulostivé, jak se o nich psalo v době uvedení na trh.
    Mohl byste takto zevrubně pod drobnohledem projít více modelů ostatních značek a srovnávat.
    Uděláte radost mnoha a mnoha dívákům a čtenářům. Jediný model vydá na několik stran a video 3x delší, než u těch novinek. Bazary jsou jich plné. Projeďte všechny varianty a udělejte megatest každého auta.
    Budu se těšit, že začnete Focusem II. :-)
    Přeji hodně zdraru a zdraví do nového roku. Jakub K.

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den,
    jsem fanoušek Vašeho pořadu na Stream.cz. i stránek Meziplyn.cz, které sleduji. Jste před časem zveřejnili článek o ojetém Fordu Mondeo. Byl bych rád kdybyste se tématu s bazarovými auty věnovali i nadále.
    Nedávno jsem musel nechat auto ekologicky zlikvidovat, což je právě důvod, proč se na Vás obracím. Od té doby se totiž pohlížím opět po starším kousku. Uvažoval jsem o koupi jedničkové Octavie, poněvadž jsem fanda domácí značky. Bohužel auta v mém cenovém limitu od 30 do 50 tisíc už mnohdy něco pamatují. Navíc je známo, že Octavia patří v Česku mezi oblíbená auta zlodějů. Proto mi známí mi doporučil abych si pořídil Lagunu. Nějakou dobu už pročítám mnohé diskuze týkajících se tohoto vozu. Přesněni se zajímám o motorizaci 1.6 a 1.8 v benzínu. O naftě jako takové vůbec neuvažuji, poněvadž by se mi to s tím kolik ročně najezdím neoplatilo. Tímto Vás zdvořile žádám jestli by jste se nemohl věnovat v dalším článku právě tomuto francouzskému vozu.
    Děkuji přeji hodně šťastných kilometrů bez nehod.

    OdpovědětVymazat
  8. Poslední komentář nějak zmizel, tak ještě jednou. Nechtěli by jste provést recenzi elektrické jednokolky? Myslím, že příklady italských kolegů a kolegů z USA nejsou vůbec špatné. DOcela by mne zajímal názor auto-odborníka. Děkuji za vyjádření.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahojte všichni,
    nebylo by marné udělat test/recenzi konfigurátorů automobilů na stránkách renomovaných značek... co říkáte? Některé fakt stojí za to... některé nestojí za nic. Také by bylo zajímavé udělat sondu u prodejců, jak moc se "konfigurované" konečné ceny liší od těch skutečných prodejných... M.J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tvl tak větší nudu si snad ani nedovedu představit :D

      Vymazat
  10. Dobrý den. Rád sleduji Vaš Meziplyn na internetu - videa.
    Mám tak možnost na videu podívat se na auto a něco se o něm dozvědět. Jediné co mě zaráží, že když se dostanete k popisu motorů, vždy uvádíte výkon v PS.
    Mě bude, alesoň doufám, letos 60 let. Ve škole nás učili. že výkon se udává kW a tak bylo vřdy uváděno a v závorce pro naše dědečky se uváděl výkon v k, v pozdějších letech se v závorce udával jako PS.
    Za svůj věk jsem se naučil porovnávat výkon v kW. Mohu Vás poprosit aby jste uváděli výkon i v kW, nebo je třeba v rámci reklamy uvádět co možná největší čísla?
    Děkuji Honza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už to tady vysvětluju výše - uvádíme výkon v koních, protože mezi autaři se to tak prostě dělá i v Čechách, přestože oficiální výkon se uvádí v kilowattech. Jenže pro mě byly kilowatty odjakživa taktrochu "elektrické", zatímco pořádná auta měla vždycky spousty koňských sil. V Británii a Americe se nakonec také zůstalo u koní a jen málokde je tolik motoristických nadšenců, jako právě tam. Čili ano, vím že se *správně* mají používat kW, ale všichni v mém okolí používají a vždy používali koně a já u toho zkrátka zůstanu. HK

      Vymazat
  11. Dobrý den, proč nevemete do testu třeba audi SQ5 TDI. Není to novinka , ale může to být zajímavé.

    Děkuji

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý den, testy skvělé, kdy se můžeme těšit na Váš test Tesly (Model S a následně třeba i model X a 3) ?

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda by bylo možné otestovat nový Jeep Grand Cherokee. Docela by mi zajímal Váš názor . uvažuji o jeho koupi . děkuji

    OdpovědětVymazat
  14. Dobrý den, asi to bude netradiční dotaz na pořad o autech, ale co udělat někdy srovnávací test motorek? Např. skútrů (Yamaha Xmax, Honda Forza, Suzuki Burgman) do 125 - tzn. na papíry na auto.;)

    OdpovědětVymazat
  15. Hezký den.
    Vážený pane Koubek. Sleduji vaše testovaní vozidel a zdá se mi velmi objektivní. Proto mám na Vás dotaz, zda by jste průběžně do testů nemohl brát vozidla s co nejnižší spotřebou a tu okomentoval, jak to ve skutečnosti je a za kolik se s vozidlem nechá přibližně jezdit /CNG,LPG,nafta,hybrid, ale i v poslední řadě benzín/. Myslím tím vozidla typu City Go, Panda i 4x4,Yaris či podobné. S pozdravem Koudelka.

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý den,

    předem se omlouvám se za nevyžádaný vzak tohoto typu, ale rád bych Vám nabídl vytvoření článku pro stránky Vašeho blogu.

    Nevím, jestli si na stránky pouštíte „cizí“ obsah, ale měl bych v rukávu pár nápadů, které by se na nich mohly pěkně vyjímat:

    Nejlepší okamžiky na závodních okruzích tohoto roku

    V čem jezdí známí závodníci v soukromí?

    Známí sportovci, kteří mají blízký vztah k autům

    Myslím, že by se nejlépe hodilo druhé zmíněné téma, které by mohlo pěkně doplnit ostatní články, které se na stránkách pravidelně objevují.

    Jednalo by se o poctivé a kvalitní čtivo, které byste si mohli v případě potřeby i upravit podle svého. Článek by obsahoval diskrétní odkaz na stránku jednoho z našich klientů, kterým je v tomto případě společnost podnikající v oboru sportovního sázení, případně jedna z největších online pokerových heren.

    Spolupracujeme i s dalšími společnostmi z různých oborů, a tudíž bychom Vám v případě navázání spolupráce mohli výhledově dodat i další články.

    Budu se těšit na odpověď, v případě jakýchkoli dotazů se na mě neváhejte obrátit, rád Vám poskytnu další podrobnosti nebo navrhnu další témata.

    S díky a přáním pěkného dne

    Jirka Toman
    jirka.toman(zavináč)omruk.co.uk

    OdpovědětVymazat
  17. Dobry den, bylo prosim mozne otestovat nasledujici modely aut?
    Citroen C3 1.9Puretech82Man
    Dacia Sandero 0.9 Tce
    Toyota Yaris
    Ford Fiesta ekobust 1litr
    Renault Clio 0.9 Tce
    Dekuji za odpoved
    Petr

    OdpovědětVymazat
  18. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  19. Dobrý den pane Koubku. Prosím o test vozu Citigo ve verzi CNG. Asi tato konfigurace : 5 dveřový CNG 1.0 50kW výbava Fresh -> http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/77787450 . Moc děkuji a hezký nový rok.

    OdpovědětVymazat
  20. Dobrý den pane Koubek prosím o test renault megane grandtour 1.6 16 V rv 2006 a nahoru .Děkuji děláte pořad Meziplyn dobře a informace ty praktické se dozví právě u Vás
    Martin díky

    OdpovědětVymazat
  21. Dobrý den, pane Koubek
    mohl by jste prosím udělat test peugeota 508 sw 1.6 nebo 2.0 HDI.
    Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  22. myslim ze toto srovnani by mohlo byt velmi zajimave, spise asi do poradu drajf nez k vam ale i tak. Jde o srovnáni top sposrt sedanu stredni tridy tedy bmw 335i/340i vs jaguar XE-s
    https://www.youtube.com/watch?v=bziWNMB6ELs

    OdpovědětVymazat
  23. Dobrý den Honzo Koubku.

    Moc se mi Vaše videa Meziplynu líbí. Chtěl bych poprosit, zda by jste neukázal někdy opět video se Subaru Forester. Dále se chci zeptat, zda nenabízíte své služby v poradenství nebo sehnání aut (nebo zda by jste mi někoho doporučil). Určitě bych tuto službu využil. Chci si koupit nějaké osobní auto typu Subaru Forester nebo jiné. Jedná se mi hlavně o to, aby mi vydrželo min. 5 let a bylo schopné jízdy v zimě na hory - lyže, apod. Samozřejmě chci ojeté auto, tzn. potřebuji odborníka, aby mi vybral to dobré. Děkuji za radu a pomoc. S pozdravem Tom (prosím o odpověď na email: fault654@seznam.cz)

    OdpovědětVymazat
  24. Dobrý den mohl bych vás poprosit o test nebo komentář bazarovky k autu Peugeot 3008 v naftě?děkuji moc a přeji pěkný den

    OdpovědětVymazat
  25. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  26. Dobrý den p.Koubek,zkuste porovnat s novým Touranem Cit.Berlingo nebo Peug. Partnera a myslím,že se hodně mýlíte v komfortu svezení. Naprosto vítězí Berlingo. Chybí vám tu test těchto dvou modelů,který je nejprodávanější MPV v CZ!! A opravdu doporučuju svezení a podrobnější seznámení a je to naprosto lepší auto než Cady a Touran a to nejen kvůli lepší zadní nápravě u Berlinga.A rozměrově taktéž a pořád se pohybujeme v kateg.Mpv. Děkuji

    OdpovědětVymazat
  27. Dobrý den p.Koubek,zkuste porovnat s novým Touranem Cit.Berlingo nebo Peug. Partnera a myslím,že se hodně mýlíte v komfortu svezení. Naprosto vítězí Berlingo. Chybí vám tu test těchto dvou modelů,který je nejprodávanější MPV v CZ!! A opravdu doporučuju svezení a podrobnější seznámení a je to naprosto lepší auto než Cady a Touran a to nejen kvůli lepší zadní nápravě u Berlinga.A rozměrově taktéž a pořád se pohybujeme v kateg.Mpv. Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se, málem jsem to tu přehlédl - přece jen čekám komentáře k videu spíš pod ním (ať už na Streamu, nebo na Facebooku). S Berlingem i Partnerem jsem jezdil... a dost zásadně s vámi nesouhlasím. Ne že by to byla vyloženě nepohodlná auta, ale zaprvé jsou stavěná na vyšší zátěž a až po naložení začne jejich zadní náprava fungovat tak jak má a za druhé - jízdní vlastnosti se s Touranem opravdu nedají srovnat... směrová jistota v zatáčkách. Berlingo vzniklo nejprve jako komerční malá dodávka, na osobák bylo předěláno až dodatečně a je to na něm znát. Tím neříkám, že je to špatné auto - já mám malé dodávky rád, jejich praktičnost je fantastická. Ale jízdní vlastnosti bych s osobáky opravdu neporovnával...

      Vymazat
  28. Ahoj,
    rád Váš pořad sleduji, v autě trávím spoustu času.
    Velmi mě baví počáteční nápis, že "Natáčení probíhá na komunikacích s regulovaným provozem".
    Od začátku vždy vím naprosto přesně, kolem které vesnice se vozíte a jelikož jezdíme stejné okresky (VÚ, Koněp, Chyň, atd PZ), říkám si často: "Počkej Koubku, až tě jednou někde potkám"!
    No nemít dnes Váš kameraman červenej deštník, potkali bychom se možná dost intimně.
    A nerejte nám to tady po loukách Honzo ;-)
    Jezděte bezpečně :-)
    S úsměvem a vtipem zdraví Váš věrný naftový chrchel 407SW-black, který Vás dnes při natáčení potkal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také zdravím,
      regulovaný provoz znamená, že díky rádiovému spojení s kameramanem a případně dalšími členy štábu vím, jestli mám na silnici volno a mohu jet. Silniční uzávěry a zastavování veřejného provozu jsou další level, který vyžaduje mnohá povolení a není v našich logistických ani finančních silách. Přesto děláme naprosto všechno co v našich silách je, abychom zajistili bezpečné natáčení a zároveň pořízení zajímavých záběrů. Jak jste jistě viděl, protože když jste projížděl kolem, zcela jistě jsem někde stál na krajnici nebo mimo asfalt. Navíc jste trefil natáčení bazarovek, které je oproti klasickým testům z logistických důvodů výrazně zjednodušené, děláme ho skutečně jen ve dvou lidech.
      Kluzká zasněžená loučka, kde krom trávy nic neroste (a nikdy nic nerostlo) je pro ukázku funkčnosti pohonu všech kol i u té nejlevnější čtyřkolky nejvhodnějším místem široko daleko, pokud bychom nemohli nikde vjet ani na trávu, v testu by se taková ukázka prostě objevit nemohla a já bych si pak v komentářích přečetl "proč o tom meleš, když to ani neukážeš" :) A tráva v těch pár vyjetých kolejích doroste za pár dní. Bohužel nejsme TopGear, abychom mohli mít vlastní dráhu, takže zkrátka děláme, co je v našich silách. HK

      Vymazat
  29. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  30. Děkuji ,že jste reagoval na můj podnět,ale podle ohlasů vidíte,že jednoznačně lidé kladněji hodnotí lépe Partnera než např 5008 nebo Tourana apod.vozy Mpv. Chápu,že u většiny převažuje praktičnost před vzhledem apod.Ale o tom je přesně třída MPv o praktičnosti především a poté bych hledal tepve rozdíly ve vzhledu,použitých materiálech atd.A jak jste sám nakonec uvedl TO AUTO VÁS BAVÍ :-) Ale opravdu zadní náprava u PSA je mnohem lepší než VW a to i co se týče pohodlnosti ,zatížení i cen nahradních dílů. Mám obě v rodině jak Tourana ,tak i Partnera a každy kdo se v tom svezl dal přednost Partneru,ale co se týče vzhledu auta ,tak souhlasím je to bída jak zvenčí tak ze vnitř.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, jakou diskusi jste četl, mě rozhodně nepřijde "jednoznačné", že by lidi hodnotili Partnera lépe, než osobní MPV. Ano, má svou skupinu příznivců, kteří ho chtějí pro jeho vnitřní prostor a nízkou cenu. I člověk, který chce velké auto pro rodinu má ale právo chtít auto pěkné, kvalitně postavené, bezpečné a pohodlné. Jen kvůli velkému kufru člověk na ostatní věci rezignovat nemůže, kam bychom se pak dostali?
      Zadní náprava Partnera - znovu opakuji - zcela jistě NENÍ sofistikovanější ani pohodlnější než u Tourana. Ano, je stavěná na větší zátěž, protože je laděná pro užitkové auto, ale jak často vozí člověk vzadu v "rodinném" Partneru půltunový náklad? Každý člověk má jiný vkus a sedí mu i jiné chování auta, ale věřte mi, pohodlí vypadá opravdu jinak. HK

      Vymazat
  31. Dobrý den, je možné zprovoznit video ojetiny Mondea z března 2016? Na stream i zde je video nefunkční. Uvažuji právě o tomto modelu s 1.6 ecoboost a recenze by se dost hodila. Díky. Viktor

    OdpovědětVymazat
  32. Super web a super názory. Jen si říkám, zda byste dokázali třeba doporučit, nebo natočit reportáž o tom, jaké se nabízejí možnosti v segmentu elektroauto bazar? Přijde mi totiž, že se na ten sekundární trh s elektromobily docela dost zapomíná a přitom je to právě sekundární trh, který by mohl elektromobily dostat do většiny domácností.

    OdpovědětVymazat