Toyoty, to vždy byly ty bezpohlavní a bezporuchové škatule, ve kterých majitelé jezdili, dokud je neunudily k smrti.
I když to neplatilo stoprocentně, existovaly všechny ty hachiny, Celicy, Supry a eMeRdvojky. Jenže běžná rodinná Corolla, to opravdu emotivní auto nebylo. Pokud nemělo křídlo a polepy Castrolu a za volantem neseděl Sainz, byl nám tenhle hatch ukradenej.
Dnes je to jinak, na nudný design si automobilka stěžovat nemůže a poslední Aygo se samurajskou škraboškou a Yaris se svým X-Factorem na čumáku vypadají prostě dobře. (Někteří členové redakce poměrně významně nesouhlasí! :) pozn. red.)
Přesto si asi někdo v designovém centru automobilky myslí, že to nestačí. Jak jinak si vysvětlit posledni koncept ViRA? Očividně jde o předzvěst nového crossoveru a nutno přiznat, že vypadá zatraceně dobře. Všechny generace RAV4 napichuje na svůj špičatý čenich a dokonce i výjimečný FJ Cruiser vedle něj vypadá tuctově.
Akido Toyoda, současný ředitel, automobilový nadšenec (vděčíme mu za GT86) a závodník chce ke své značce přitáhnout emotivnější zákazníky. Nechce už, abyste si Toyoty kupovali kvůli spolehlivosti, ale proto, že bez nich nemůžete být. No, pokud do showroomů pošle podobné vozy, pak se rozhodně nebudeme bránit.
A pokud vás zaujal původ jména, tak v něm záludnosti nehledejte. Vi je zkratka pro Vitz, tedy evropský Yaris a RA značí již zmíněnou RAV4. Nový model by měl v portfoliu značky zapadnout právě mezi tyto typy a přebrat zákazníky konkurenčnímu Juku. Vzhledem k mému odporu k tvarům Nissanu a k zalíbení, jež jsem v tvarech ViRY nalezl, by to konkrétně se mnou neměl tak těžké. I když já bych ze showroomu Toyoty stejně odjel jedině v GT86. A co vy, líbí se vám nové designové směřování Toyoty? Klidně s verdiktem ještě vyčkejte, více fotek bude po tokijském autosalonu, kde se koncept oficiálně představí.
mt
"... ve kterých majitelé jezdily, dokud je neunudily k smrti." Dál už jsem raději nečetl.
OdpovědětVymazat