Vždycky jsem si myslel, že některá auta tu budou navždy, Lada 2107 a Niva, Mercedes G, Suzuki Jimny, Volkswagen Brouk a T2 a pochopitelně Land Rover Defender. Jenže ten to bohužel teď balí.
Po 68 letech totiž končí jeho výroba. Jen tak, zde dne na den a bez náhrady.
V Amsterodamu představili Britové 30. dubna 1948 svůj vůz pro příští válku, terénní Land Rover. Až teprve v roce 1990 však získala hranatá škatule s velkou průchodností terénem jméno Defender. Ale teď je pryč, prý už definitivně. Prodeje byly dodnes dost silné, ale vaz mu zlomily předpisy o bezpečnosti a emisích.
Celkem vznikly více než dva miliony těchto terénních vozů. Délkou produkce překonal i výše zmíněný Brouk. Za dlouhých 68 let se základní filozofie nezměnila, jen trochu vzhled. Ale skutečně jen trochu, modernější maska, rovnější kapota, kvalitnější materiály, ale stále stejné proporce. A teď z pásu sjel poslední kus - Defender 90 Soft Top v khaki barvě, kterému se přišlo poklonit všech 700 zaměstnanců továrny v Solihullu. Koupit si ho ale nemůžete, půjde do sbírek SVO, kde se uchovávají vzácné Land Rovery a Jaguary.
Nový Defík prý dorazí v roce 2018. Nové motory, nové karosářské varianty a prý podobný vzhled. Třeba dokonce úplně stejný, nebylo by to vůbec špatně. Ty dva roky před náběhem výroby se na pásy vrátí staré Defendery, které budou zaměstnanci SVO restaurovat.
mt
Defender sem měl vždycky rád. Moc mi ale nepomohlo, že vždy budil zájem kolemjdoucích i pánů policistů. Jednou jsem při projíždění městem ve spěchu nezaznamenal značku zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhu. Bohužel jsem za tento čin nakonec dostal pokutu a ještě jsem dostal poučení o tom, co značka přesně znamená. Pokud si nejste jisti, tak do určitých zón raději nejezděte, nebo si přečtěte, co je dopravní obsluha.
OdpovědětVymazat