12. února 2016

Defender - Sbohem a šáteček

Vždycky jsem si myslel, že některá auta tu budou navždy, Lada 2107 a Niva, Mercedes G, Suzuki Jimny, Volkswagen Brouk a T2 a pochopitelně Land Rover Defender. Jenže ten to bohužel teď balí.


Po 68 letech totiž končí jeho výroba. Jen tak, zde dne na den a bez náhrady.
V Amsterodamu představili Britové 30. dubna 1948 svůj vůz pro příští válku, terénní Land Rover. Až teprve v roce 1990 však získala hranatá škatule s velkou průchodností terénem jméno Defender. Ale teď je pryč, prý už definitivně. Prodeje byly dodnes dost silné, ale vaz mu zlomily předpisy o bezpečnosti a emisích.


Celkem vznikly více než dva miliony těchto terénních vozů. Délkou produkce překonal i výše zmíněný Brouk. Za dlouhých 68 let se základní filozofie nezměnila, jen trochu vzhled. Ale skutečně jen trochu, modernější maska, rovnější kapota, kvalitnější materiály, ale stále stejné proporce. A teď z pásu sjel poslední kus - Defender 90 Soft Top v khaki barvě, kterému se přišlo poklonit všech 700 zaměstnanců továrny v Solihullu.  Koupit si ho ale nemůžete, půjde do sbírek SVO, kde se uchovávají vzácné Land Rovery a Jaguary.


Nový Defík prý dorazí v roce 2018. Nové motory, nové karosářské varianty a prý podobný vzhled. Třeba dokonce úplně stejný, nebylo by to vůbec špatně. Ty dva roky před náběhem výroby se na pásy vrátí staré Defendery, které budou zaměstnanci SVO restaurovat.



mt


1 komentář:

  1. Defender sem měl vždycky rád. Moc mi ale nepomohlo, že vždy budil zájem kolemjdoucích i pánů policistů. Jednou jsem při projíždění městem ve spěchu nezaznamenal značku zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhu. Bohužel jsem za tento čin nakonec dostal pokutu a ještě jsem dostal poučení o tom, co značka přesně znamená. Pokud si nejste jisti, tak do určitých zón raději nejezděte, nebo si přečtěte, co je dopravní obsluha.

    OdpovědětVymazat