Očekávejte ho ve verzích hybrid, plug-in hybrid a EV.
Zatímco "základní" hybridní verze bude mít benzínovou šestnáctistovku o výkonu 105 koní, elektromotor o výkonu 44 koní a poměrně malý akumulátor (1,56 kWh), který se bude dobíjet pouze rekuperací, plug-in verze přidá silnější elektromotor (61 koní) a větší akumulátor (8,9 kWh), který umožní čistě elektrickou jízdu s dojezdem zhruba 50 km. Na denní jízdy po městě ideální.
Ioniq EV bude čistý elektromobil bez spalovacího motoru a jeho akmulátory o kapacitě 28 kWh umožní dojezd přesahující 250 km - na rozdíl od Ioniqu prodávaného na domácím korejském trhu, který má dojezd pouze kolem 80 km. Elektromotor evropské verze má výkon 120 koní a instantní točivý moment 295 Nm, takže odpich by auto mít docela mohlo.
Model Ioniq nevychází z žádného jiného vozu Hyundai, byl vyvinut zvlášť a jeho karoserie se honosí nízkým součinitelem odporu vzduchu Cd=0,24. K dispozici bude široká škála bezpečnostních systémů, včetně automatického nouzového brzdění, hlídání jízdního pruhu, adaptivního tempomatu a podobně.
Všechny tři modely se chystají i na český trh a měly by to zvládnout ještě během letošního roku.
hk
Já jsem se dlouho rozmýšlel, jestli si koupit nové auto, protože ty silnice tady u nás, to je katastrofa. Nakonec jsem si ho koupil a hned při první jízdě jsem chytil otevřený kanál. To je takový problém koupil nějaké zábrany tady a místo označit? Fakt jsem byl naštvaný. Naštěstí s autem se mi nic nestalo.
OdpovědětVymazatHyundai Ioniq zní jako slušný konkurent, ale stejně si říkám – ať už sedím v jakémkoliv autě, vždycky si nejvíc všimnu čistoty interiéru. Nedávno jsem začala víc řešit detailing a nejvíc mě zaujalo čištění hliníkových disků a plastů v interiéru. Je tu někdo, kdo si detailing dělá doma sám, nebo radši necháváte profíky? :)
OdpovědětVymazat