První SUV italské značky bylo oficiálně odhaleno.
Bylo by velmi snadné začít tady hořekovat nad pomýleností světa a zoufalým životním stylem pozérství, ale stačí si vzpomenout na Porsche Cayenne. Nebýt totiž Cayenne, nebylo by dnes ani žádné jiné Porsche. Netvrdím, že Maserati je na tom stejně, je to ale důkaz, že trh si prostě žádá něco trochu jiného, než si žádal v osmdesátých letech minulého století.
Maserati Levante je sportovní crossover a automobilka slibuje, že si prý zachová "výjimečné jízdní vlastnosti" na silnici a přidá k nim i nějaké ty offroadové dovednosti. Všechny verze budou mít chytrý pohon všech kol, vzduchové odpružení a elektronicky ovládané tlumiče.
Maserati si dobře spočítalo, že takovéhoto auta prodá výrazně víc kusů, než nějakých hardcore sporťáků a protože průzkum neodflákli, základním modelem bude naftový třílitr o výkonu 275 koní. SUV bez nafty by se zkrátka nechytilo tak dobře. Další v motorové paletě je benzínový třílitr V6 laděný na 350 koní a jeho performance varianta s výkonem 430 koní. Proslýchá se ovšem, že později přijde i varianta s vidlicovým osmiválcem.
Zajímavé je, že si auto zanechalo dveře s bezrámovými okny. Výrazně skloněné čelní sklo, odvětrávací otvory v předních blatnících, agresivní příď a svalnatá záď nenechají nikoho na pochybách, na jaké auto že se to právě dívají. Bude zajímavé sledovat, jak dobře se bude Levante prodávat na našem trhu...
hk
Líbí se mi, že je to v podstatě Hatchback v měřítku 1,3:1. zachovává si to docela slušivé proporce jednotlivých částí.
OdpovědětVymazatJe to hezké, ale vzhledem k tomu, že se za podobnou cenu dá dneska pořídit i zánovní elektromobil, tak si nemyslím, že je to nějak dlouhodobě konkurence schopné. Na druhou stranu rozumím ale taky tomu, že si to svoje publikum dříve či později najde. To je jasná věc. A vlastně bych to tomu i trochu přál.
OdpovědětVymazat