To bude zase v internetových diskusích nablito, abych parafrázoval klasika...
Ne, vůbec si nemyslím, že nová Škoda Octavia RS bude špatné auto - vlastně spíš naopak. Narážím na zcela neodvratnou situaci, která nastane pod všemi internetovými články a následně i u spousty hospodských stolů a kde se sejdou dva nesmiřitelné tábory. Jeden bude tvrdit, že Octavia RS je super sporťák, protože přece na webu škodovky psali, že je to nejrychlejší škodovka všech dob a druhý tábor se bude pohrdavě ušklíbat a říkat, že je to šrot, protože je to škodovka.
A nemají samozřejmě pravdu ani jedni, ani druzí. Octavia je sice na pohled trochu nudné auto (i když ve verzi RS to hned vypadá o něco lépe), ale zároveň je to velmi slušně postavené auto. A protože RS bude pochopitelně mít víceprvkovou zadní nápravu místo torzky, vyvaruje se nejspíš i nestabilní zádě a dutého bušení z kufru pokaždé, když přejedete nějakou tu díru. Ačkoli ty nízkoprofilové pneumatiky jízdnímu komfortu asi moc nepomohou. (Konkrétně 225/45 na sedmnáctipalcových kolech, ale můžete mít i 18 a 19 a tam to bude dokonce 225/40).
Čísla hovoří jasně: čtyřválec 2.0 TSI má výkon 220 koní a RS se s ní na stovku rozjede za 6,8 sekundy. Maximálka je 248 km/h, tedy čistě statisticky ano, je to nejrychlejší sériová škodovka ever. Mě ale spíš zajímá, jak si povede v zatáčkách a na členitějších silnicích. Mechanický samosvor mezi předními koly nehledejte, ale elektronický supl jménem XDS na palubě bude.
Samozřejmě nesmí chybět verze Rychlé Saze s motorem 2.0 TDI o výkonu 184 koní. Tam je zrychlení 8,1 s a maximálka 232 km/h, ale pro spořivé jezdce bude vidina "eresa, který žere šest" mnohdy neodolatelná. Přijde mi to podobně scestné jako když BMW píše "M Performance" na naftová SUV, ale taková je zkrátka doba.
Naopak vůbec mi nevadí verze kombi, protože rychlé kombíky mi vždycky přišly velmi cool. Radost mi neskazí ani šílené věty v tiskové zprávě, např.: "žádný jiný kompaktní sportovní vůz nenabízí delší interiér, více místa pro nohy... větší kufr..." a tak dále. Zkrátka Simply Clever sporťák...
Klíčem k tomu všemu je uvědomit si, že navzdory marketingovým výkřikům z Mladé Boleslavi není Octavia RS sportovním autem - pokud pojem "sportovní auto" vnímáte optikou nadšeného řidiče. Nebude v zatáčkách tak dobrá jako Mégane RS, nebude mít takový odpich jako Focus RS a nebude se chovat ani jako skutečný sporťák, například Lotus Elise.
Bude to "jen" velmi rychlá Octavie - jenže to opravdu není málo.
Honza Koubek
Ať je škoda octavia jaká je, musím říct, že minimálně po designové stránce se mi tahle libí ze všech nejvíc. Do teď jsem jako nejhezčí octavii bral 1. novodobou generaci po faceliftu.
OdpovědětVymazatDobrý den,
OdpovědětVymazatrád bych požádal o test vozidel Chevrolet - např. Cruze Station Wagon, Orlando nebo Captiva nebo nejlépe všech . Jsem rok spokojeným uživatelem Orlanda. Předtím jsem zkoušel asi 10 jiných vozů koupených pro naši firmu. Je neuvěřitelné, co jsem dostal za Kč 390 tis. bez DPH - multimediální systém, navigace, automat, motor 170hp, dešťové senzory, 17" kola, 5 let záruka. To víte, že jsem také koukal po Octavii. Ale to co jsem do auta chtěl, to bych u Octavie dostal za 800tis. Asi před dvěma měsíci jsem měl tu možnost s Octavií najezdit asi 30km. Proti mému Orlandu je to poskakující kočárek. Navíc jsem si velmi rychle zvykl na vyšší posez. Pokud bych kupoval nižšího kombíka, tak už bych si koupil Cruze. Neskutečně mnoho muziky za neskutečně nízké peníze. Přesto se Chevrolet neprodává a chce koncem roku 2015 z Evropy odejít. Je to důsledek toho, že se nám do roku 2010 snažili prodávat levné odpadní šunky a kvůli tomu by dnes už by u Chevroletu nikdo nic kvalitního nehledal.
Mě trvalo půl roku, než jsem získal k Chevroletu důvěru a hlavně díky zkušenosti známého, který s ním jezdí jako obchodní zástupce.
Děkuji a zdravím
Jan Matějíček
Jan Matějíček:
VymazatKomentáře pod více než půl roku starými články mohou být velmi snadno přehlédnuty, když už máte otázku zcela mimo téma, dejte jí alespoň pod nejnovější příspěvek.
Ohledně testů vozů Chevrolet vás zklamu - a týká se to všech a definitivně. Jak víte, koncern General Motors se rozhodl značku Chevrolet z Evropy zcela stáhnout. Všechny korejské Chevrolety se přestávají prodávat a novinářská testovací flotila již byla s konečnou platností zrušena. Měl jsem na test objednaný Trax, ale mám už smůlu. Uznávám, že to byla levná auta, to ano - ale ani vysoká úroveň výbavy nemohla zakrýt jejich levné materiály a celkově nepříliš kvalitní konstrukci (ve srovnání s evropskými, ale i zavedenějšími korejskými značkami). Minimální prodeje jsou toho nakonec důkazem. Kvalita se posunula zase o něco výš a Chevrolet objektivně vzato nestíhal.
S pozdravem, HK
Tento komentář byl odstraněn autorem.
OdpovědětVymazatPane redaktore,
OdpovědětVymazatpodívejte se také na jinou testovací jízdu tohoto auta a poté srovnejte Vaše hodnocení s jejich. S každým novým testem nějaké Škodovky je vidět, že k této značce máte velmi silný odpor a poté podle mého názoru nehodnotíte dostatečně objektivně. Doporučuji tento odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=pFrslXBibB0 . Je to video z Autosalonu. :-)