26. června 2013

Ekoauto ftuningu - Nismo Leaf

Odpusťe mi ten patvar v nadpisu, nemohl jsem jinak. A to si divize Nismo většinou nesmírně vážím.


Když se totiž v Nismu do něčeho pustí, většinou to dopadne skvěle - ať už jde o závodní zetka, šílený Juke, nebo ještě drsnější GT-R. Ale tunit ekologický elektromobil Nissan Leaf? Co to má za smysl?


Když to vezmu popořadě: japonští zákazníci (a zatím pouze oni) budou moci objednaný Leaf doplnit balíčkem Nismo Performance Package. Četná okřídlení prý ještě vylepší aerodynamiku (k tomu jsem trochu skeptický, Nissan jistě dělal co mohl, aby už v sérii byla co nejlepší), přeprogramování pohonného ústrojí má prý přinést více výkonu a větší úsporu energie (což je trochu protimluv a opět jsem skeptický), můžete mít nová lehká litá kola LMX6, karbonové kryty zrcátek a sloupků a sportovní podvozek, který o 30mm sníží jízdní komfort. Chci říci světlou výšku.

A víte co, já vlastně naprosto přesně chápu, proč tohle Nissan dělá. Elektromobily, hybridy a další ekovýmysly jsou momentálně (zásluhou příslušné legislativy) v kursu a automobilky dělají co mohou, aby je zbavily dětských nemocí a také negativní image. Je potřeba zákazníka přesvědčit, že Leaf potřebuje a nápisy Nismo určitou část lidí přesvědčí.

Jsem zvědavý, jak to ve skutečnosti bude s tím výkonem a dojezdem - protože pokud by se ukázalo, že to skutečně jde odladit lépe, být majitelem "nenismového" Leafu, asi bych se pěkně naštval. Ještě že Nissan pořád vyrábí i skvělá spalovací auta...

hk


1 komentář:

  1. Jezdil jsem s ním tři roky jako se služebním a přišlo mi to v pohodě. Jasně, nemá to moc velký dojezd, je to malé a jako je blbost to kupovat jako rodinný vůz. Na druhou stranu, když na to hodíte použité ALU disky a budete se k tomu trochu chovat, tak máte super pojízdnou kancelář za relativně rozumné peníze.

    OdpovědětVymazat