18. února 2015

Nová Škoda Superb je hezčí, silnější, rychlejší a úspornější

Myslete si, co chcete, ale nový Superb bude úspěšné auto. A dovolím si tvrdit, že možná ještě úspěšnější než trochu slepená minulá generace.


Tak tu máme zase novou Škodovku. Samozřejmě nějaké fotky utekly na internet i přes přísné informační embargo, v diskuzích pod všemi články je zase nablito od všech možných expertů na škodovky a celý národ teď nebude mluvit o ničem jiném.


Nová Škod... Hergot, právě jsem se pokecal kaviárem Beluga, který jsem si nakoupil z těch úplatků od škodovky. To víte, ona mladoboleslavská automobilka dělá hrozné šunky, které se rozpadají a nikdo by to nekupoval, tak nám novinářům dává ohromné úplatky, abychom jí chválili a říkali, jak jsou její auta super. Já tedy dodržím smluvní podmínky se škodovkou a pochválím i nového Superba... Ale teď vážně. Snad si pořád nemyslíte, že nám škodovka dává nějaké peníze za to, že o ní píšeme?

Nová Škoda Superb se takhle z fotek tváří fakt pěkně. Zmizel ten podivný profil, který vypadal, jako když slepíte tři naprosto nesourodá auta. Už to tedy není mix Octavie a čínského Passatu, nyní auto vypadá vyváženě a po nové Fabii, která se mi také vzhledově líbí, si dovolím nového Superba považovat za opravdu pěknou škodovku.

Jistě, vzhled je otázka osobního vkusu, ale já si nepamatuji, kdy naposledy jsem sám sobě řekl, že je nějaká nová škodovka pěkná. Samozřejmě si ale na definitivní verdikt počkám až na to, jak se bude s autem jezdit. Například moderní Citroëny DS dokazují, že mohou sice krásně vypadat, ale jezdit vskutku mizerně. A první BMW řady 1 bylo sice hnusné jako rozšlápnutá bota, ale jezdilo tak skvěle, že jsem si ho koupil.



Pevně věřím, že nový Superb ale dostojí očekávání a bude nejen dobře vypadat, ale také dobře jezdit. Ano, také si rád počkám na to, jak na tom bude verze „cena již od...“ na plecháčích, ale například nový Passat, se kterým má Superb spoustu společného, jezdí opravdu dobře. Není důvod nevěřit, že tomu bude u Superbu jinak.

Nechce se mi rozepisovat technické detaily. Samozřejmě je bohatší základní i příplatková výbava, rozšířila se výbava bezpečností o všemožné asistenty tohoto a tamtoho, motory jsou o trošku silnější a hlavně tabulkově úspornější. Nově můžete mít na palubě třeba internet. Nový Superb teď jezdí na modulární platformě MQB a i díky novým materiálům má být prý o 75 kg lehčí než předchůdce.

Základ tvoří motor 1.4 TSI o výkonu 125 koní s manuálem, vrchol pak čtyřválec 2.0 TSI, který nahrazuje motor 3.6 FSI. Ano, šestiválec už v Superbu nebude, ale foukaný čtyřválec má o 20 koní víc, tedy 280. A to je dozajista dostatečná hodnota. A chcete nějaká čísla? Nejsilnější verze motoru 2.0 TSI má standardně DSG a pohon 4x4. Stovku dá za 5,8 sekundy a rozjede se na 250 km/h. To jsou fakt pěkná čísla „na obyčejnou škodovku“, že?

Pokud vás zajímá spotřeba, verze 1.6 TDI Greenline pojede za 3,7 litru nafty na sto. Sice jen v laboratoři, jenže v zemích, kde se platí podle spotřeby a emisí daně, to bude důležité číslo. Z dalších motorů bude v nabídce ještě 1.4 TSI (150 k) s vypínáním válců, motor 1.8 TSI (180 k) a jednotka 2.0 TSI o výkonu 220 k.

Nejpopulárnější zase budou tédéíčka, protože prostě TDI... Začíná se na motoru 1.6 TDI (120 koní) a končí u jednotky 2.0 TDI o výkonu 150 a 190 koní. Kromě základní 1.4 TSI můžete mít všechny motory s převodovkou DSG a bude také čtyřkolka, opět řešená přes Haldex. Později přibude verze na CNG a také bude, poprvé v historii škodovky, plug-in hybrid. Ten má údajně jezdit podle tabulky za 1,5 litru benzínu na 100 km.

Jo, a abych nezapomněl, Superb bude mít v základu nejen škrabku, ale i deštník!

Dalibor Žák



15 komentářů:

  1. Je to moc hezký auto, ale nese špatný název. Tohle podle mě měla být Oktávka a Superb měl směřovat ještě výš. Nevím jak se papalášům budou líbit ty páté dveře, přecijen to k limuzíně nepatří a má to své důvody. Představa, že se v tom veze třeba prezident a řidič otevře kufr, mě trochu děsí.

    OdpovědětVymazat
  2. O Škodovkách se píše, protože na odkaz na článek klikne 128 lidí ze sta, co ten odkaz vidí. Jinak jsou to podle mě ideální auta pro průměrného uživatele automobilů. Pro nadšeného řidiče, případně jiné specifické uživatele automobilů, jsou auta, které mají některé parametry lepší. Některý pisálek to přizná, jiný ne.

    OdpovědětVymazat
  3. Chápu tedy správně, že už nebude mít Twin Door?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano,nová generace Superbu je trochu nepochopitelně bez Twin Dooru.

      Vymazat
    2. TwinDoor byl technicky jistě zajímavý nápad, ale bylo to těžké, málokdo to ve skutečnosti používal a bylo to poruchové (dokonce se nám to jednou zablokovalo přímo na novinářském autě). Je celkem logické, že se to do další generace nedostalo.

      Vymazat
    3. Že se to nedostalo logické sice je, ale neměly to být oknodveře. Mám supa 5 let a za 200tis km jsem je celé otevřel 3x z toho 2x při čištění. Sedan by mi přišel o pověstný chloupek logičtější.

      Vymazat
  4. Moc pěkné auto, Škodovce se to opravdu povedlo. A je zcela určitě mnohem hezčí než nový Passat, ten mi přijde takový suchý, nudný, zastrčený. Kdežto ten Superb mi přijde více výrazný, agresivnější, ostřeji střižený, takže se bude určitě více kupovat kvůli designu. Jen mne štve, že to zase bude očesaný Passat. Motory - omezené, turbo - horší, výbava v základu - horší. Nechápu, proč tu Škodovku VW tolik omezuje. Když by začala mít větší prodeje, tak ať vylepší modely VW a ne ať omezují nás (Ikdyž do kvality interiéru posledních modelů už si Škodovka kecat nenechala a stavěla se na zadní, což se mi líbí.) Tak jako tak jim jde zisk.

    Co se týče článku, tak dobré. Jen si opravte chybku v sekci motorů „1.4 TSI (150 k) s vypínám“.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víte proč škodovku omezují?
      Oni ji neomezují. To ve WV vyvíjejí motory a platformy. Představte si, že WV vyvine motor a vývoj ho bude stát třeba 100 milionů. A pak ho má dát Škodě-auto a být na tom vlastně tratný? Podle mne je právě docela rozumné, že nejnovější generaca všeho možného si nechá WV pro sebe a svým "partnerům" dá v podstatě za pusu již starší motory atd. Osobně si myslím, že je to dobré takhle pro všechny. Škoda má bez nákladného vývoje zaběhlé motory a WV zůstane exkluzivita toho nejlepšího z koncernu.

      Jinak je opravdu škoda, že Superbu nezůstal i pořádný motor pro tuhle třídu (rozuměj šestiválec). Teoretickýma hodnotama přeturbeného 4 válce můžou matlat med kolem huby komu chcou. Ale kdo jel, nebo alespoň slyšel šestiválec, tak ví. Papírově se to nikde neuvádí, ale motor je pružnější, ochotnější při šlápnutí na plyn a ani tak netřese celým autem.

      Vymazat
  5. Jsem barvoslepý nebo je to opravdu modré podsvícení přístrojů? První Škodovka s modrými budíky?

    OdpovědětVymazat
  6. Zdravím........Dosti mě štve že se v naší vlasti hodně přehlízí značka Opel !
    Taková firma s neuvěřitelnou historií a hodně velice kvalitní auta z linky sjíždí i dnes !
    Bohužel musím říct že jsou všichni zbláznění z škodovek a vw......ale podle mě Opelu nesahaní ani po kotník....ještě nedávno škodovkou nechtěl nikdo jezdit....a dnes toto....no co naděláme.
    Děkuji a přeji hezkou návštěvu autosalonu.....Michal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opel je taková šedá nezajímavá myš. Není ani spolehlivý, ani nespolehlivý. Ani škaredý ani hezký. Ani moderní, ani zastaralý. Prostě jenom je. Ničím nezaujme a ani neurazí. Sice je to samé VW, ale ten to protlačí reklamou a marketingem.

      Vymazat
    2. To je fakt že zastoupení opel.cz stojí uplně za prd a pracují tam lidé co je auta vůbec nezajímají a předtím dělali managééééra někde přes ponožky a cole atd. A Opel.de a čr také uplně kašle.
      Ale to že ty stroje jsou šedá myš....tak to nemohu souhlasit.Jenom u nás se prostě o nich nic nepíše,nemluví a nic se neděje........Michal.

      Vymazat
    3. Možná kdyby Opel představil nějaký pořádný auto, tak by se o tom i psalo.

      Vymazat
  7. Na Steamu jde pořád psát jen přes shitbook? To je ale bída. Proč tam není možnost přidat příspěvek i pro normální lidi, kteří si nechtějí tahat do pc svinstvo?

    OdpovědětVymazat
  8. Tak třeba taková Zafira ve své třídě možná jendno z nejlepších aut.

    OdpovědětVymazat