Myslete si, co chcete, ale nový Superb bude úspěšné auto. A dovolím si tvrdit, že možná ještě úspěšnější než trochu slepená minulá generace.
Tak tu máme zase novou Škodovku. Samozřejmě nějaké fotky utekly na internet i přes přísné informační embargo, v diskuzích pod všemi články je zase nablito od všech možných expertů na škodovky a celý národ teď nebude mluvit o ničem jiném.
Nová Škod... Hergot, právě
jsem se pokecal kaviárem Beluga, který jsem si nakoupil
z těch úplatků od škodovky. To víte, ona
mladoboleslavská automobilka dělá hrozné šunky,
které se rozpadají a nikdo by to nekupoval, tak nám
novinářům dává ohromné úplatky,
abychom jí chválili a říkali, jak jsou její
auta super. Já tedy dodržím smluvní podmínky
se škodovkou a pochválím i nového Superba... Ale teď vážně. Snad si pořád nemyslíte, že
nám škodovka dává nějaké peníze
za to, že o ní píšeme?
Nová Škoda Superb se takhle z
fotek tváří fakt pěkně. Zmizel ten podivný
profil, který vypadal, jako když slepíte tři naprosto
nesourodá auta. Už to tedy není mix Octavie a čínského
Passatu, nyní auto vypadá vyváženě a po nové
Fabii, která se mi také vzhledově líbí,
si dovolím nového Superba považovat za opravdu pěknou
škodovku.
Jistě, vzhled je otázka
osobního vkusu, ale já si nepamatuji, kdy naposledy
jsem sám sobě řekl, že je nějaká nová
škodovka pěkná. Samozřejmě si ale na definitivní
verdikt počkám až na to, jak se bude s autem jezdit.
Například moderní Citroëny DS dokazují, že
mohou sice krásně vypadat, ale jezdit vskutku mizerně. A
první BMW řady 1 bylo sice hnusné jako rozšlápnutá
bota, ale jezdilo tak skvěle, že jsem si ho koupil.
Pevně věřím, že nový
Superb ale dostojí očekávání a bude
nejen dobře vypadat, ale také dobře jezdit. Ano, také
si rád počkám na to, jak na tom bude verze „cena již
od...“ na plecháčích, ale například nový
Passat, se kterým má Superb spoustu společného,
jezdí opravdu dobře. Není důvod nevěřit, že tomu
bude u Superbu jinak.
Nechce se mi rozepisovat technické
detaily. Samozřejmě je bohatší základní i
příplatková výbava, rozšířila se
výbava bezpečností o všemožné asistenty
tohoto a tamtoho, motory jsou o trošku silnější a hlavně
tabulkově úspornější. Nově můžete mít na
palubě třeba internet. Nový Superb teď jezdí na
modulární platformě MQB a i díky novým
materiálům má být prý o 75 kg lehčí
než předchůdce.
Základ tvoří motor 1.4
TSI o výkonu 125 koní s manuálem, vrchol pak
čtyřválec 2.0 TSI, který nahrazuje motor 3.6 FSI.
Ano, šestiválec už v Superbu nebude, ale foukaný
čtyřválec má o 20 koní víc, tedy 280. A
to je dozajista dostatečná hodnota. A chcete nějaká
čísla? Nejsilnější verze motoru 2.0 TSI má
standardně DSG a pohon 4x4. Stovku dá za 5,8 sekundy a
rozjede se na 250 km/h. To jsou fakt pěkná čísla „na
obyčejnou škodovku“, že?
Pokud vás zajímá
spotřeba, verze 1.6 TDI Greenline pojede za 3,7 litru nafty na sto.
Sice jen v laboratoři, jenže v zemích, kde se platí podle
spotřeby a emisí daně, to bude důležité číslo.
Z dalších motorů bude v nabídce ještě 1.4 TSI (150
k) s vypínáním válců, motor 1.8 TSI (180 k) a
jednotka 2.0 TSI o výkonu 220 k.
Nejpopulárnější zase
budou tédéíčka, protože prostě TDI... Začíná
se na motoru 1.6 TDI (120 koní) a končí u jednotky 2.0
TDI o výkonu 150 a 190 koní. Kromě základní
1.4 TSI můžete mít všechny motory s převodovkou DSG a bude
také čtyřkolka, opět řešená přes Haldex. Později
přibude verze na CNG a také bude, poprvé v historii
škodovky, plug-in hybrid. Ten má údajně jezdit podle
tabulky za 1,5 litru benzínu na 100 km.
Jo, a abych nezapomněl, Superb bude
mít v základu nejen škrabku, ale i deštník!
Je to moc hezký auto, ale nese špatný název. Tohle podle mě měla být Oktávka a Superb měl směřovat ještě výš. Nevím jak se papalášům budou líbit ty páté dveře, přecijen to k limuzíně nepatří a má to své důvody. Představa, že se v tom veze třeba prezident a řidič otevře kufr, mě trochu děsí.
OdpovědětVymazatO Škodovkách se píše, protože na odkaz na článek klikne 128 lidí ze sta, co ten odkaz vidí. Jinak jsou to podle mě ideální auta pro průměrného uživatele automobilů. Pro nadšeného řidiče, případně jiné specifické uživatele automobilů, jsou auta, které mají některé parametry lepší. Některý pisálek to přizná, jiný ne.
OdpovědětVymazatChápu tedy správně, že už nebude mít Twin Door?
OdpovědětVymazatAno,nová generace Superbu je trochu nepochopitelně bez Twin Dooru.
VymazatTwinDoor byl technicky jistě zajímavý nápad, ale bylo to těžké, málokdo to ve skutečnosti používal a bylo to poruchové (dokonce se nám to jednou zablokovalo přímo na novinářském autě). Je celkem logické, že se to do další generace nedostalo.
VymazatŽe se to nedostalo logické sice je, ale neměly to být oknodveře. Mám supa 5 let a za 200tis km jsem je celé otevřel 3x z toho 2x při čištění. Sedan by mi přišel o pověstný chloupek logičtější.
VymazatMoc pěkné auto, Škodovce se to opravdu povedlo. A je zcela určitě mnohem hezčí než nový Passat, ten mi přijde takový suchý, nudný, zastrčený. Kdežto ten Superb mi přijde více výrazný, agresivnější, ostřeji střižený, takže se bude určitě více kupovat kvůli designu. Jen mne štve, že to zase bude očesaný Passat. Motory - omezené, turbo - horší, výbava v základu - horší. Nechápu, proč tu Škodovku VW tolik omezuje. Když by začala mít větší prodeje, tak ať vylepší modely VW a ne ať omezují nás (Ikdyž do kvality interiéru posledních modelů už si Škodovka kecat nenechala a stavěla se na zadní, což se mi líbí.) Tak jako tak jim jde zisk.
OdpovědětVymazatCo se týče článku, tak dobré. Jen si opravte chybku v sekci motorů „1.4 TSI (150 k) s vypínám“.
Víte proč škodovku omezují?
VymazatOni ji neomezují. To ve WV vyvíjejí motory a platformy. Představte si, že WV vyvine motor a vývoj ho bude stát třeba 100 milionů. A pak ho má dát Škodě-auto a být na tom vlastně tratný? Podle mne je právě docela rozumné, že nejnovější generaca všeho možného si nechá WV pro sebe a svým "partnerům" dá v podstatě za pusu již starší motory atd. Osobně si myslím, že je to dobré takhle pro všechny. Škoda má bez nákladného vývoje zaběhlé motory a WV zůstane exkluzivita toho nejlepšího z koncernu.
Jinak je opravdu škoda, že Superbu nezůstal i pořádný motor pro tuhle třídu (rozuměj šestiválec). Teoretickýma hodnotama přeturbeného 4 válce můžou matlat med kolem huby komu chcou. Ale kdo jel, nebo alespoň slyšel šestiválec, tak ví. Papírově se to nikde neuvádí, ale motor je pružnější, ochotnější při šlápnutí na plyn a ani tak netřese celým autem.
Jsem barvoslepý nebo je to opravdu modré podsvícení přístrojů? První Škodovka s modrými budíky?
OdpovědětVymazatZdravím........Dosti mě štve že se v naší vlasti hodně přehlízí značka Opel !
OdpovědětVymazatTaková firma s neuvěřitelnou historií a hodně velice kvalitní auta z linky sjíždí i dnes !
Bohužel musím říct že jsou všichni zbláznění z škodovek a vw......ale podle mě Opelu nesahaní ani po kotník....ještě nedávno škodovkou nechtěl nikdo jezdit....a dnes toto....no co naděláme.
Děkuji a přeji hezkou návštěvu autosalonu.....Michal.
Opel je taková šedá nezajímavá myš. Není ani spolehlivý, ani nespolehlivý. Ani škaredý ani hezký. Ani moderní, ani zastaralý. Prostě jenom je. Ničím nezaujme a ani neurazí. Sice je to samé VW, ale ten to protlačí reklamou a marketingem.
VymazatTo je fakt že zastoupení opel.cz stojí uplně za prd a pracují tam lidé co je auta vůbec nezajímají a předtím dělali managééééra někde přes ponožky a cole atd. A Opel.de a čr také uplně kašle.
VymazatAle to že ty stroje jsou šedá myš....tak to nemohu souhlasit.Jenom u nás se prostě o nich nic nepíše,nemluví a nic se neděje........Michal.
Možná kdyby Opel představil nějaký pořádný auto, tak by se o tom i psalo.
VymazatNa Steamu jde pořád psát jen přes shitbook? To je ale bída. Proč tam není možnost přidat příspěvek i pro normální lidi, kteří si nechtějí tahat do pc svinstvo?
OdpovědětVymazatTak třeba taková Zafira ve své třídě možná jendno z nejlepších aut.
OdpovědětVymazat