Mladoboleslavští oznámili novou řadu Ecoline, která se dotkne prakticky všech současných modelů Škodovek.
Jak už sám název naznačuje, půjde především o snižování spotřeby a emisí. Zatím nejsou k dispozici žádné fotografie a mnohdy ani přesné údaje, avšak podle informací z automobilky půjde ve srovnání se současnými modely Greenline o další výrazný krok směrem k udržitelné ekologické dopravě.
Současně používané zelené technologie budou výrazně vylepšeny, ačkoli v některých případěch to výrazně ovlivní práci řidiče. Například systém Stop-Start bude nově vypínat motor i ve vysokých rychlostech, prakticky vždy, když řidič sundá nohu z plynu. Posilovač řízení i brzd je totiž elektrický, takže auto neztratí ovladatelnost. Přestane ovšem fungovat klimatizace, která má nově nevypínatelný režim Eco, který dovolí ochlazení interiéru pouze o 3°C oproti vnější teplotě. Větší rozdíl je podle odborníků nezdravý a především je plýtváním drahocennou energií. Z téhož důvodu se nebude nabízet elektrické stahování oken (ta zadní budou v některých modelech zcela nestahovatelná, kvůli snížení aerodynamického odporu), zmizí také vyhřívání čelního i zadního skla, které nahradí výkonnější Simply Clever škrabka, kombinovaná se stěrkou a houbičkou z umělé jelenice.
Také aerodynamické úpravy karoserie budou výraznější. Litá kola dostanou zcela plochý design, plastické znáčky okřídleného šípu i označení modelu nahradí samolepky a kliky zmizí úplně, vystřídá je otevírání pomocí mobilní aplikace. Také zpětná zrcátka zmizí, místo nich dostaneme zpětné kamery. Vpředu se objeví speciální nárazníky, snižující průtok vzduchu pod vozidlem, navíc celá podlaha bude zakrytována a vzadu opatřena difuzorem, což by mělo snížit součinitel odporu vzduchu o úctyhodných 28%. Všechny tyto úpravy samozřejmě nejsou levné, je tedy třeba počítat s navýšením ceny o desítky tisíc.
Největší změnou však budou motory. U nejmenšího Citigo Ecoline můžeme očekávat novou dvouválcovou pětistovku, ten samý motor s malým turbodmychadlem bude pohánět i Rapid a Fabii Ecoline. V nich přibude nový naftový tříválec 1,0 TDI o výkonu 40 kW (55 koní). Yeti dostane litrový benzínový tříválec a naftovou dvanáctistovku, tentokrát o výkonu 48kW (65 koní).
Octavia Ecoline na tom bude trochu lépe, základním motorem bude nový tříválec 1,4 TDI o výkonu 66 kW (90 koní). Superb ve verzi Ecoline jako jediný nebude, protože jezdit tak velkým autem je neúsporné samo o sobě.
Zajímavostí všech modelů Ecoline budou superúsporné diodové světlomety bez funkce dálkových světel. Bylo možné je zavést, neboť všechny modely mají omezovač rychlosti nastavený na 80 - 105 km/h (podle modelu), jelikož to je rychlost, ve které jsou motory nejefektivnější.
Zajímavostí všech modelů Ecoline budou superúsporné diodové světlomety bez funkce dálkových světel. Bylo možné je zavést, neboť všechny modely mají omezovač rychlosti nastavený na 80 - 105 km/h (podle modelu), jelikož to je rychlost, ve které jsou motory nejefektivnější.
Clarkson nekončí!
Na tiskovce o škodovkách Ecoline jsem se potkal s kolegy z ČT, kteří mi exkluzivně prozradili, že se jim podařilo přemluvit Jeremyho Clarksona ke spolupráci na novém formátu pořadu Auto-Moto-Revue, kde nahradí Aleše Valentu. Česky se prý učit nemusí, bude zajištěn stálý simultánní tlumočník. Je to od nich skutečně husarský kousek a celé tajemství spočívá v tom, že kromě masivního platu, zajištěného zčásti z evropských dotačních fondů a zčásti zrušením 70% současné originální tvorby České Televize, dostal smlouvu s dodatkem, který praví, že pokud nedostane teplé jídlo, může udeřit kteréhokoli člena štábu.
hk
hk
Apríl :)
OdpovědětVymazatZajímalo by mě jak dlouho todle vymýšlel HK je to dost dobré :D :)
OdpovědětVymazatEcoline skutecne pobavil. Za pet let si tohle vytahneme z archivu a prestaneme se smat.... :|
OdpovědětVymazatKdyby tam nebyl ten Jeremy, tak tomu v klidu uvěřím - Škodovka je na to ulítlá dost...
OdpovědětVymazatFuuu, skoro si to dal ako profesionál, nebyť toho Clarksona, tak by som to uveril. ��
OdpovědětVymazatno teda, až v polovině článku mi to všechno došlo ... haha velmi dobré, HK :)
OdpovědětVymazatHihi, celé jsem to pochopil až u jelenice se škrabkou.... :-), skvelej fórek, díky za něj, Dawson
OdpovědětVymazatekoteroristé jsou schopni všeho,takže po dechu jsem zalapal už u startstopu při vysokých otáčkách a když jsem došel k okýnkům a klimatizaci,začal jsem číst každou větu s otevřenou pusou a dvakrát. No dostali jste mě :) Článek čtu až 5.4.,tak mě apríl vůbec nenapadl. Dobrá práce :) Petr
OdpovědětVymazatTak já jsem na tom dne 1. května asi nejhůř, protože jsem to pochopil až u Clarksona. Jsem pakoš. Apríp mě s odstupem času nenapadl. A ty půllitrové dvouválce ve Škodovce, proč ne? Realita ala VW do konce desetiletí. Tedy alespoň pro Škodovku. Při vzpomínce na Fabii Junior i ta absence stahování okýnek není nereálná.
OdpovědětVymazatFakt dobrý. Byť o měsíc později, ale pobavil jsem se fakt dobře.
Lukáš