Jde o kompaktně velkoprostorový sportovně komfortní nemanažersky prémiový vůz.
BMW řady 2 Gran Tourer je první prémiový kompaktní vůz, který nabízí sedm sedadel. To jsem si nevymyslel, to přesně cituju tiskovou zprávu. Také tam najdete větu, že vůz "zaručuje unikátní řidičské zážitky, spojující sportovní dynamiku s maximální efektivitou a nejnižšími emisemi v segmentu".
BMW pokračuje v zajímavém trendu, který začal s novou řadou 4. Ta vznikla přejmenováním trojky, protože trojka je čtyřdveřová a dvoudveřové auto je natolik jiné, že už ho nestačí pojmenovat "řada 3 Coupé". A pak přišla řada 4 Gran Coupé, která má zase zpátky čtyři dveře a od trojky jí pozná jen pan Bystrozraký s triedrem.
Teď BMW vzalo malý model 2 Active Tourer a zase ho zvětšilo - delší jsou zadní dveře, záď je kompletně přepracovaná a střecha je vyšší. Prostě "empévéčko fkombíku", řada 2 Aktivní Turista s větší krosnou, chcete-li. Bez příplatkové třetí řady sedaček je v kufru 1905 litrů místa a v přídi najdete benzínové i naftové tříválce (218i a 216d) a čtyřválce (220i, 218d a 220d), pohánějící přední, nebo všechna kola.
Mám pocit, že to vlastně nebude špatné auto, na cestování s rodinou bude asi celkem ideální, pokud zvolíte dobrou motorizaci a odpustíte si pseudosportovní podvozek... ale pořád se zkrátka nějak nemůžu vnitřně srovnat s tím, že BMW nutně potřebuje proniknout do segmentu rodinných MPV. To jsou prostě auta, která (stejně jako jejich řidiči) nějakou sportovní ambici nikdy ani neměla a sportovně prostě jezdit nebudou, ať si BMW v tiskové zprávě píše co chce. A to ani s paketem M Sport. Nedělám si srandu, i ten BMW 2 Gran Tourer v nabídce má. Pokud vám to nepříjemně zavání tuněním rodinných povozů z nějakého lokálního parkoviště, tak ještě přidám jednu fotku:
Na každotýdenním srazíku v Modřanech na parkovišti si s tímhle naženete spoustu street credu.
Chtěl jsem na konec napsat něco povzbudivého, třeba že je dobře, že kromě tříválcového sportovního kombi-empévéčka s pohonem předních kol má BMW v nabídce také rodinná auta pro normální rodiny, například modely řady 3 a 5 Touring s benzínovým motorem a pohonem zadních kol, jenže pak jsem si vzpomněl, že tahle auta se prakticky neprodávají, protože každý chce naftu a čtyřkolku (na našem trhu přes 80% prodaných BMW). Tak nic.
Jo, něco pozitivního mě vlastně napadlo. Včera jsem šel po Smíchově a projel kolem mě Mercedes C63 AMG kombi. Má moc hezký zvuk.
A to jsme měli prdel z toho, když se Pežot vytasil s vozem, jež nesl název: Pežot 207SW Trendy Outdoor.
OdpovědětVymazatFuj, hnus, nebrrrrat. Jinak to v Mnichově nepochopí.
OdpovědětVymazatMožná sem divnej ale mít prachy navíc tak to manželce koupím na děti přijde mi že to nebude zas taková hrůza.
OdpovědětVymazatProč prostě existuje věc jako ActivePrůser, když člověk může mít Golf Sportsvan? Ten je totiž bezpochyby lepší, hezčí, líp jezdí a je o dvě kila levnější. A líp si bude držet cenu.
OdpovědětVymazatJestli je Sportswan hezčí je na vkusu každého. Pro mě jsou hnusná obě auta. Ano, SW je levnější. Ale tím to asi tak končí. Proč by měl SW líp jezdit? On už má WV koncern nějaké motory, kterými by mohl konkurovat opravdovým automobilkám?
VymazatLíp si bude držet prvních 100K km. Pa to bude naopak, protože WV bude na odpis a BMW bude pořád skoro jako nové. Hlavně motor a převodovka.
Tím bych si u těch přeplňovaných sraček u BMW nebyl moc jistej. Pryč je doba, kdy jejich atmosférický dvouventilový řadový šestiválce vydržely všechno. A Sportsvan jezdí fakt dobře. Na svou kategorii až zbytečně dobře.
VymazatHlavně jsem nějak nepostřehl, že by Golf Sportsvan měl možnost 7 míst?!
Vymazat