Přesněji řečeno, na Kurz sportovní jízdy do Mostu. Naučit se opravdu řídit auto stojí vlastně míň peněz, než regulérní autoškola. A ještě se projedete po mosteckém závodním okruhu.
Osobně jsem trochu z názvu „Kurz sportovní jízdy“ na rozpacích, protože to v leckom může vyvolat dojem, že přece sportovně jezdit nechce a tudíž to nepotřebuje. Ve skutečnosti se jedná o trénování naprosto základních praktik řízení automobilu, které by si měl každý začátečník (ale i již zkušený řidič) vyzkoušet.
Primárně jde o to, že si
trochu zablbnete na testovacím polygonu mezi kuželkami a pak
vyrazíte na velký závodní okruh, kde si
trochu ohoblujete pneumatiky a brzdy. To je jistě příjemná
kratochvíle, ale bez odpovídajícího
dozoru by bylo takové ježdění k ničemu. Cílem
je za aktivní asistence zkušeného instruktora naučit
lidi řídit a ne jen být v autě za volantem.
Jakub Michalovič ukazuje, jak se správně drží vysílačka.
„Výuka sportovní jízdy je o individuálním přístupu, proto se naše kurzy snažíme pořádat spíše pro menší skupiny, abychom měli na každého dostatek času,“ vysvětluje Jakub Michalovič, vedoucí instruktor řidičských kurzů pořádaných na Autodromu Most. Přesto nejde jen o trénink ovládání vozu v kritických a limitních situacích, nýbrž i o procvičování správného sezení v autě, držení volantu a vedení pohledu. To jsou bohužel záležitosti, které velká část lidí na silnicích neumí.
Ačkoli se sám správným
řízením auta dlouhodobě zabývám a
snažím se lidem vtloukat takové ty naprosté
základy jako nastavení sedačky a držení
volantu když už ne aktivním vnucováním, tak
aspoň přes nejrůznější články, docela rád
jsem si to zase během teoretické přípravy před
jízdami na okruhu procvičil a připomenul. Důležité
ale je, že na kurz dorazilo plno majitelů skutečných
sportovních aut, kteří mají motivaci se něco
naučit. A tomu já dávám palec nahoru, protože
není nic horšího, než když si někdo koupí silné
sportovní auto s výkonem přes 300 koní za
milion nebo dva a pak nemá pár tisíc na to, aby
si nechal od někoho vysvětlit, jak se takové auto řídí.
A protože nepatřím k
pravidelným účastníkům volných jízd
na okruhu zejména z toho důvodu, že tu člověk narazí
na neskutečné exoty, kteří o
gentlemanském chování na okruhu nemají
ani páru, prostě jsem se také rád projel v
organizované skupině zajisté rozumných a
příčetných lidí, kteří si nemusí
pozdním brzděním před šikanou dokazovat, kdo má
větší penis. Takže jsem vytáhl z garáže
emtrojku a jel dorazit spojku a gumy. S tím mi pomohl i Honza
Koubek, který i přes přísný zákaz
prasení s mým autem neodolal v zatáčce číslo
5 pokušení. Však já mu to oplatím, až mi zase
někdy půjčí svojí Mazdu MX-5. Muhehehehehe!...
Honza opotřebovává Daliborovi praktický rodinný automobil s nízkou spotřebou a velkým kufrem.
Nabídku Kurzů sportovní jízdy, které jsou prostě pro každého naprostá autařská povinnost, najdete na stránkách Autodromu Most. Jen dodám, že cena 4490 korun bez DPH se mi jeví jako naprosto férová. Vždyť tady se skutečně něco naučíte, ještě si zablbnete a třeba poznáte i nové kámoše, zatímco v autoškole vás za dvojnásobek peněz nenaučí většinou vůbec nic. Rozhodně tedy ne to, jak správně řídit auto. Pokud vím, na 25. srpna mají ještě v Mostě volno, tak neváhejte a přihlašte se. Fakt to stojí za to.
dž
Koukám, že na fotkách je více známých obličejů. Škoda že pro mě, co by moráváka, je Most nepřiměřěně daleko, benzín by mě stál skoro tolik co vstupné na akci.
OdpovědětVymazatA co třeba druhý okru v Brně ? :) Tam se nic takového nepořádá ? :)
VymazatBohužel, Masarykův okruh v Brně je poměrně uzavřená záležitost... asi kvůli své exkluzivitě.
OdpovědětVymazat