Lidé, kteří se do práce nedopravují na kole ani hromadnou dopravou, ale osobním automobilem, jsou spokojenější, vydělávají více a mají šťastnější život než ostatní. Potvrdil to průzkum.
Máte pocit, že když jedete osobním automobilem do práce, jste na tom lépe než lidé, kteří se potí na bicyklech, strkají na zastávkách tramvaje a nechají pošlapat na schodech do metra? Nejste v tom sami. Organizátoři kampaně Be succesfull, drive your car vyzpovídali 2500 řidičů a řidiček, kteří se odmítli nechat zmasírovat cyklofašistickou lobby a nadále jezdí do práce osobním automobilem. Většina z nich si to pochvaluje a považuje to za pozitivní.
Celých 89% dotázaných uvedlo, že každodenní dojíždění autem jim pomáhá nesmrdět, v klidu si vypít ranní kávu a poslouchat při tom oblíbenou hudbu nebo zprávy. To přispívá k lepší náladě a produktivnějšímu startu pracovního procesu. Až 66% účastníků tvrdí, že se zlepšily jejich vztahy na pracovišti, kde nemusí kolegům strkat do stolů neskladnými koly s mokrými galuskami a 39% dokonce pocítilo změnu k lepšímu i v sexuálním životě. Mají prý větší chuť a lepší nápady, protože nemají natlučený zadek od nepohodlného cyklistického sedla.
Úspěchy ovšem zaznamenávají i v zaměstnání. Autem si mohou dovolit jezdit, protože jsou úspěšnější, chytřejší a vydělávají víc, takže si můžou dovolit za svoje osobní pohodlí zaplatit pár korun navíc.
Podle posledního sčítání je poměr motoristů a cyklistů ve vnitřní Praze zhruba 97% ku 3% (aspoň to tvrdí sama Auto*matická cyklolobby). Podle průzkumu by auty do práce chtělo jezdit ještě více lidí, ale bojí se, že jim pod auto vjede agresivní cyklista, ignorující veškeré dopravní předpisy i zdravý rozum. A že jich je. Veškeré pokřiky o nedostatečné cykloinfrastruktuře pak pocházejí z mizivého zlomku oněch tří procent, od cykloaktivistů, kteří se rozhodli páchat své dobro za každou cenu.
Bohužel tomu mohou věnovat spoustu času a dokážou při tom zblbnout nejen politiky, kteří začnou mít pocit, že když si narazí na svou olomouckou kebuli křiklavou helmu a oblečou si kraťásky, stoupne jejich popularita, ale i některé novináře, kteří bez rozmyšlení okopčí jakýsi anglický text a nedojde jim, že když někdo dělá průzkum mezi nadšenými cyklisty, jeho výsledek asi příliš objektivní nebude a označit ho v nadpisu slovem "Průzkum" je padlé na hlavu.
Ano, celý tento text je vycucaný z prstu, ale přesto má zhruba stejnou relevanci, jako článek Marie Barvínkové z redakce OnaDnes, který vyšel předevčírem na idnes.cz.
hk
Povedenej článek :D Líbí se mi i jako cyklistovi. VH.
OdpovědětVymazatDocela jsem se bavil u reakcí čtenářů na idnes, kteří autorku textu roznesli. Jsem rád, že existují lidé používající hlavu
OdpovědětVymazat"succesfull"... hmmm hned 2 chyby; nebo to je písmenová hříčka? :)
OdpovědětVymazatPane Koubku,
OdpovědětVymazatomluvte se za Ladu Nivu z předminulého dílu meziplynu, že to je veterán (70. léta). Co je potom tahle o 30 let starší pixla Land Rover z poválečné doby, které jste věnoval půlku dílu ?
Kvuli Streamu ani Vám si fejsblb zavádět nebudu a jinam to nejde napsat.
Vážený anonyme,
Vymazatomlouvat se skutečně nemám za co. Land rover z roku 1951 je veteránem skutečným, o tom není žádného sporu. Ani novodobý Defender není zrovna výkřik moderny, jenže by mě také ani ve snu nenapadlo ho srovnávat s čímkoliv moderním, natož s Dacií Duster, v jejímž testu jsem Nivu uvedl výhradně proto, že jí mnozí zmiňují jako "nejlevnější čtyřkolku na trhu". Jenže s moderními vozy (a tím pádem i s Dusterem) se Niva skutečně srovnávat nemůže, v tom smyslu je veteránem úplně stejně jako Defender.
Pane Koubku,
OdpovědětVymazatnejde o to, že by Lada Niva nebyla svým způsobem veterán. Na jednu stranu ji shodíte třemi slovy. Na druhou stranu v dalším díle věnujete výrazně staršímu modelu Land Rover půlku dílu jen proto, že je vyroben v anglii a Niva v rusku ? Také mi nejde o spravedlivou a objektivní kritiku jakéhokoliv vozidla. Vaše díly sleduji se zaujetím. Poslední dobou pozoruji, že hodnotíte vozidla podle země původu (jako ostatně většina Vašich kolegů z branže) a toho, že státům západní evropy aktuální politika ČR leze do zadních ústrojí těla. Žádná Lada (nebo východní automobil, který se dnes nenosí) tedy už ve Vašem testu nebude hodnocena, nebo hodnocena neobjektivně ? Stejný trend jsem viděl u článku na novinkách, kde v minulém týdnu nehodnotili Ladu, ale politicky shodili a odsoudili. Co na tom, že Lada (zdroje z internetu) za celou svou dobu existence vyrobila ještě stále více automobilů, než třeba "naše" Škoda také za celou dobu existence ? Jste v automobilech jistě znalejší, než já, ale i v současné době kalkulace skutečného a reálného provozu a veškerých oprav hovoří ve výsledku pro některé jednodušší vozy třeba i přes vyšší spotřebu třeba o 2 litry benzínu na 100 km. A to se v testech objevovat nesmí, že ? Některé auto spotřebuje benzín a s některým autem ještě o dost více zaplatíte v servisech za blikající světýlka a velmi drahé a závažné opravy na ústrojích.To se ale také snad nikde nezveřejnilo a nezveřejní. Pročetl jsem obrovské množství diskusí a problémů u mnoha značek aut. I kdyby byla polovina pravda a druhá polovina zkreslená, dají diskuse vysokou vypovídací hodnotu, které auto si koupit, které si umím spravit a které mě bude stát tolik, že mě to ekonomicky skoro položí. Mě jde hlavně o objektivní přístup k jednotlivým značkám, který začínám postrádat už i u Vás. Ladu je prostě jednoduché shodit z politických důvodů, nebo pro spotřebu. Rusko není v kurzu..... Jsem příznivcem více značek i modelů aut. Ale Tímto výrokem jste docela pochroumal mou důvěru k Vám. Budu dál sledovat Vaše testy a velmi se snažit, aby to nebylo trvalé pochroumání. :o)
Ještě si k té Ladě přisadím. Viděl jste video, jak táhla Niva v jednom (tuším anglickém testu) testu svého konkurenta na laně ? Škoda......řekl bych že to byla velmi úsměvné a objektivní. To by se v Čechách v dnešní demokracii nesmělo pustit mezi lidi. PS:nejezdím s Ladou Nivou
OdpovědětVymazatZdravím, Nivou sice nejezdíte, ale očividně patříte k velkým obdivovatelům Lady. Nic proti tomu, každý máme své zvláštnosti. Lada se v mých testech dosud neobjevila z jednoduchého důvodu: neexistuje tu oficiální zastoupení, které by disponovalo novinářskou flotilou. Věřte ale, že už o testování s jedním prodejcem nějakou dobu jednám.
OdpovědětVymazatStarý Land Rover se ve videu objevil, protože je přímým předkem nového Defenderu a chtěl jsem na něm demonstrovat, že i když to není na první pohled zjevné, byla na něm zmodernizována spousta věcí.
Nivu do takového porovnání vzít nemůžu, protože na ní zmodernizováno nebylo nic, je pořád stejná. Ano, vím o nějaké nově vybavené verzi, ale to jsou kosmetické prkotiny - motor, nápravy, karoserie, všechny důležité prvky jsou prakticky stejné jako v roce 1978. Vůbec mi nezáleží na tom, kde byla Niva vyrobena, proti Rusku jako takovému nic nemám. Nevím, kde jste na to přišel.
Moje první auto byla Lada 2102, tedy sovětská kopie Fiatu 124. Najezdil jsem s ní hodně, hodně mě také naučila, ale také vím, jak děsivě špatné auto to bylo. Vyrábělo se (v modernizovaných verzích) až do roku 2012 a přesto nikdy nebylo lepší, než jeho předobraz, onen Fiat 124 z roku 1967. Rusové ho okopírovali, jenže "po svém", nikdy ho nebyli schopní vyrábět tak precizně, takže byl výrazně těžší, měl horší motory a tak dále. A takhle je to s většinou sovětských/ruských aut, čest vzácným výjimkám.
Niva je skvělý pracant do terénu, to bezesporu, ale srovnávat jí s moderními auty prostě a jednoduše nejde - a to je zcela objektivní pohled. Kalkulovat s tím, že je na provoz levnější, protože si jí člověk "může opravit sám" je v dnešní době zcela mimo. Stejně jako naznačovat, že se něco "nesmí" objevovat v testech - už nežijeme za komunistů a tak mi nikdo nediktuje, co v testu řeknu. Narážky na jakousi pochybnou demokracii v současných českých poměrech (ani netuším, co jste tím chtěl říci) jsou tedy také zcela mimo mísu.
Co se týče poruchovosti moderních automobilů, není pravda, že se "to nikde nezveřejní" - statistiky se samozřejmě vedou a zcela běžně zveřejňují, stačí trochu hledat.
Odvolávat se na internetové diskuse a brát je za jakkoli relevatní je - promiňte mi upřímnost - naivní. Každý hlas má nějakou váhu, ale nikde se nelže, nevymýšlí a nepřehání tak, jako právě v internetových diskusích. Pokud jde o auta, každý vychválí to své, protože přece nepřizná, že si koupil plečku...
Mluvíte o "objektivním přístupu ke značkám" - těžko říct, co si pod tím mám představit. Vždycky jsem tvrdil, že mé testy jsou subjektivní, říkám jak se auta líbí mně, jak se mně osobně s nimi jezdí, ale naprosto odmítám narážky, že bych nějaké auto odsuzoval jen kvůli jeho značce. Hyundai umí postavit skvělé auto, ačkoli první Accent s naftovým tříválcem, který jsem od nich testoval, byl katastrofální a skoro mě zabil. Renaulty mi ve své většině nesedí, ale produkty divize RenaultSport obdivuju a chválím kde můžu. A tak bych mohl pokračovat.
Žádnou politiku prosím do Meziplynu nepleťte, ta tu místo nikdy neměla a mít nebude, stejně jako cenzura.
A nakonec: že někde najdete video, jak jedno auto táhne druhé nemá s objektivitou pranic společného. Když zapadne do kluzkého bahna Rolls Royce a vytáhne ho Zetor, znamená to, že Zetor je objektivně lepší než Rolls? Neznamená. Navíc byste našel spoustu videí, kde jiné značky tahají na laně Nivu.
Když to shrnu, Nivu jsem neshodil (jak tvrdíte vy), pouze jsem o ní v testu jiného auta krátce prohlásil, že je nesrovnatelná - což je objektivně pravda. Starý Land Rover jsem použil jako ilustraci k novému Land Roveru, což je přece něco úplně jiného.
S pozdravem, HK
Pane Koubku, už Vás nechci dále dráždit, ale nedá mi to, abych alespoň trochu neupřesnil Vaše záměrně neúmyslné profesionální zkreslení: Možná je to moc dlouho, ovšem Váš popis vypadá skoro jako, kdyby měli rusové ukrást auto italům, nebo vyrobit jeho plagiát. Ani jste si informace nepřečetl, když už si je nepamatujete.....jak typické pro novináře. Tím Vás nechci urazit. Odběhnu nejprve k té cenzuře: na seznamu, novinkách a streamu je cenzura i když budete psát opak. Mnoho uživatelů se s ní setkalo a současné podmínky jsou silně cenzurní, píše se o tom na mnoha místech. Cenzurní je už i to, že bych se musel přihlašovat přes facebook a nemohu přidat nikde na seznamu ani novinkách a streamu volně a svobodně komentář. Cenzura nebude až budu moci přispět i bez registrace tak jako tomu bylo dříve na seznamu a podobných. Tohle je skoro náhoda, jinak se mi nepodařilo najít ani Váš email-respektive byl nefunkční. Zkuste vyhledat " Honza Koubek email" Ovšem napsat aspoň zde mi přijde lepší. :o) Stejně toto přečte jen velmi omezený počet lidí.
OdpovědětVymazatFiat 124 nebyl odcizen, ale rusové zakoupili licenci. Automobilku stavěli v rusku ve spolupráci s italy. Ta "změna k horšímu" je podle vás změna motoru s rozvodem OHV u Fiatu 124 na OHC u Lady ? Zesílení karoserie a logicky vyšší hmotnost s tím spojená z nich udělaly nezmary celého východního bloku. Jasně byly i série které dříve korodovaly. V tom si nezadají ani s některými současnými modely od Fordu. Tak to bylo zastaralé auto, že Ford nechává (možná po vzoru rusů) auta korodovat dodnes. :o)) Nejsem si jistý, jestli neměl F124 ještě vzadu listová pera, to opravdu nemohu tvrdit. (Polská verze F125p je měla snad až do konce výroby koncem v roce 1991) Polské modely byly také licenční výrobky, výrazně horší kvality. Motory byly na soutěžích i tak poměrně úspěšné. Proto jste si to možná popletl. Ano, říká se to o Ladě. Říká to mnoho lidí.......Možná byla Lada tak špatná že se pořád vyráběla.
Kolik byste našel F124 v čechách v současné době ? Kolik byste našel Fiat125p v současné době ? Kolik najdete Lad z prvních roků výroby, tedy zhruba z let 1970 - 1974 ? Já to nevím, ale řekl bych, že první dva skoro žádné, nebo extrémně málo. Lad pár najdete. Nevím kolik jich je, ale jezdí. Budou jich ještě stále stovky, možná i nějaká tisícovka. Občas jsou Lady z těchto let vidět na silnici. Málo ale jsou. Jsou to veteráni. F125p na silnici neuvidíte. Na F124 nebyly žádné díly již ke konci 80. let. Našel byste Fiat 125 originál fiat ? Já jsem do této chvíle nevěděl ani že existoval. Měl jsem za to, že Fiat 124 měl nástupce Ladu a polského Fiata. Také nechápu, proč by rusové tu "mizerii" vyráběli tolik desítek let. Mohli s klidem koupit novou licenci od jiného výrobce, tak jako to dělají i jiné automobilky (u modelů, které už taky dojezdili). Lada Niva opravdu nemá skoro žádnou inovaci. Lada používá zapalování Bosch již někdy od konce 80. let. Kromě současného moderního motoru s emisní normou Euro 5 a teď už i Euro 6 prakticky nic nenabízí...... Možná Lada Niva 5 dveřová. Viděl jsem ji zde v čechách s ruskou značkou. Ze zadu vypadala jako americký vůz do doby, než jsem si přečetl typ. Byla se spoustou designových doplňků. Byl jsem tak unešený asi jako Vy z nějaké moderny, kterou jste testoval v poslední době. Prodloužená Niva baští 13 litrů naturalu, ale které SUV v reálu ne ? Možná jste už zapomněl, ale já to mám v živé paměti stále. Lada neslibovala, co auto nesplní na rozdíl od drtivé většiny dnešních značek. Ani dnes neslibuje nesmysly jako jiné značky. Lada byla ještě před pár lety naprosto nezávislá automobilka. Ani gigant GM ji nepohltil, proto s ní přestal spolupracovat. Ani co se týče výkonu ani co se týče spotřeby. Parametry byly s rezervou. Nesplnily je vozy, o které se majitel nestaral, neuměl postarat, nebo pohromu vykonal servis. Ale to je i dnes a bude vždy. Vaše první auto bylo příšerné, ne proto, že to byla Lada, ale proto že to bylo první auto, na kterém jste se učil řídit (Možná i udržovat - ale s tím si ve Vašem případě nejsem jistý. Nepoznám ani z Vaší mluvy z recenzí ani z této korespondence natož ze znalostí, že byste auto nějakým způsobem sám udržoval). Mé první auto také hodnotím jako celkem špatné (nebyla to Lada) Učil jsem se na něm také řídit, ale i ho udržet dlouho v provozu. A to se mi i přes mnoho chyb a úskalí podařilo snad velmi dobře (první auto 12 letý kus jsem měl dalších 13 let). Ale tím se nevytahuju. Prostě někdo umí, někdo ne a hlavně je to i o trpělivosti, ochotě investovat a taky štěstí na jaký kus člověk narazí. Pořád máte pocit, že Lady byly tak nepovedené ? Já myslím, že nutnost využívat na vše na autě servis je jen další forma nesvobody. Příkladem může být současné skoro "vydírání" výrobců, kdy pro výměnu žárovky musíte odkrýt podběh, sundat kolo a pak teprve vyměnit žárovku, což zabere řekněme hodinu až hodinu a půl. Nebo se trápit se sundáním masky, čela k témuž úkonu, kde jsou u 2 letého vozidla šrouby tak zarezatělé, že je ukroutíte, nebo opět jedete na servis. Zkuste se na svět podívat i trochu jinýma očima, než jen ze svého pohledu.
OdpovědětVymazatKdyž musím dát prakticky ke všemu auto do servisu, je to nesvoboda. U automobilů před několika málo lety byla volba. Dát do servisu, nebo spravit sám. Právo volby je demokracie. To jako novinář víte snad lépe, než já, ne ? Pomíjím a nerad bych rozebíral úroveň odborníků, kdy Vám auto v autorizovaném servisu místo opravení dokonale domrví. A ještě za to i na současné poměry (podle značky) velmi draze zaplatíte. Zkazit může člověk něco i sám a podstatně levněji. Zkazíte třeba hodně drahý díl. Pokud jste šikovný, tak nezkazíte. Ještě x krát předraženou práci zaplatíte, nebo nazaplatíte. Byl bych velmi rád, kdybyste našel na současném trhu (třeba i v zahraničí) nějaký zajímavý automobil - svým způsobem jednoduchý a svým způsobem levný. Nemusí to být Lada a neměla by to být Tata (to je taková poměrně mizerná značka buhví odkud). Řekněme evropskou značku, nebo z evropského trhu. Kdyby takové auto nebylo možné nalézt, není to nesvoboda ? Mělo by se přeci vyrábět podle přání zákazníka.....tedy říká se to. :o))))) Část zákazníků by chtěla jednoduché a provozně spolehlivé auto a ne platit po servisech za blikání kontrolek, se kterým si servismani nevědí rady. Přemýšlejte člověče, myslíte, že všechny diskuse lžou ? Já neměl na mysli, buhví jakou chválu jakékoliv značky. V diskusích se lidé svěřují s problémy a s jejich řešeními. No a když se objevují problémy, to jako lidé nemají čas a rozebírají teoreticky problematiku filtrů částic a dvouhmotových setrvačníků, případně proč jsou nastaveny součásti přeplňování tak, aby uživatelům příliš mnoho nevydrželi ? Proč výfuk dnes vydrží 2 roky a dříve vydržel třeba 6 let ? Nebuďte nespravedlivý nejan na Ladu, ale i ostatní značky. Přijdete o příznivce. Novinářům se v obecné rovině totiž poslední léta už moc neveří....... Dopadl byste naprosto stejně.
OdpovědětVymazatVážený pane anonyme,
OdpovědětVymazatvezmu to po bodech.
1) Když jste pasivně agresivní, nezachráníte to ani slovy "tím vás nechci urazit". Poukazování na domnělé nešvary profese, o které vůbec nic nevíte a jen "se to o ní říká" (nejčastěji v hospodě) není příliš dospělé chování.
2) Historii Lady znám víc než dobře a nikde jsem nenaznačoval, že Rusové Italům cokoli ukradli. Jistě že se s nimi dohodli (však také Itálie byla v 60. letech tou nejkomunističtější zemí na západ od železné opony). Navíc Fiat už do Sovětského Svazu dodával své staré náklaďáky.
3) Je rozdíl mezi cenzurou a mazáním příspěvků, které nesplňují předem daná pravidla diskuse. Mohu vás ovšem donekonečna ujišťovat o tom, že mi do scénáře nikdo ani v nejmenším nekecá a vy mi to stejně nebudete věřit. Stejně tak není žádnou cenzurou, že neuveřejňuji svůj soukromý email. Na komunikaci s příznivci pořadu existuje několik různých kanálů - krom této stránky i facebookový profil Meziplynu, diskuze pod pořady, plus mé účty na twitteru a instagramu. Pokud těmto moderním metodám z jakéhokoli důvodu nedůvěřujete, není to můj problém, ale rozhodně se nejedná o "cenzuru". Upřímně řečeno, i tady možná brzo dojde k vypnutí anonymních příspěvků (ačkoli pro mě pochopitelně anonymní nejsou), protože když chce někdo diskutovat, je slušností se pod svůj názor podepsat.
4) Změna k horšímu u přechodu od 124 k Ladě byla prostě a jednoduše v naprosto žalostné kvalitě dílenského zpracování. Lady byly ve své většině odfláknuté, jako většina socialisticko-komunistických výrobků, a spoléhala na to, že si šikovní majitelé poradí, trochu jí doopraví a svépomocí zfunkční. Můj otec jezdil žigulíky celá osmdesátá léta, jezdil jsem s ním do servisu a vím, kolik problémů to auto mělo, ač bylo velmi jednoduché. Elektrika byla děsivá, auto rezlo od podlahy a ta se nedala vyvařit, protože rusové dělali izolaci litým asfaltem, který rád hořel. Vaše narážky na srovnání s Fordem jsou opět z oblasti "v hospodě jsem slyšel, že..." Osobně jsem měl Ford Mondeo a ani v jeho 13 letech se žádná větší koroze neprojevila. A světe div se, ani žádné jiné podstatnější závady. Nebylo to silné auto (1.8 benzín), ale jezdilo spolehlivě. Nespolehlivost Fordů je z větší části fáma, ale to je na jiné povídání.
5) Vaše argumentace, že Lada se vyráběla tak dlouho, protože byla dobrá a že důkazem toho je počet jezdících Lad vs. počet jezdících Fiatů 124 je bohapustá demagogie. V šedesátých a sedmdesátých letech, jak nepochybně víte, bylo Československo za železnou oponou a pokud se sem pár Fiatů 124 přes Tuzex dostalo, byla to spíše rarita. Naopak Lady se (relativně) sehnat daly, protože pocházely z komunistického SSSR. Ano, v té době to byly držáky a dobrá auta, ovšem pouze ve srovnání s Wartburgy, Škodovkami a dalšími socialistickými výrobky. Rusové tu "mizérii" vyráběli tak dlouho proto, že na jiné, modernější auto neměli ani peníze (na licenci), ani nedokázali zaručit potřebnou přesnosti a spolehlivost při výrobě modernějšího a složitějšího vozu. Jistě že v poslední době musela Lada u Nivy k dílčím vylepšením přistoupit, ale pořád je to extrémně zastaralé vozidlo.
OdpovědětVymazat6) Argumentace tím, že by si člověk měl sám auto opravit a udržovat je zábavná. Žijeme ve 21. století, požadavky na techniku, bezpečnost a výbavu jsou takové, že to zkrátka není reálné. Chápu, že byste raději žil stále v sedmdesátých letech, kdy bylo všechno "jednodušší" a možná dokonce i za tou železnou oponou (nebo tak aspoň zníte), ale bohužel. Také mě baví vrtat se v autech, před pár lety jsem do posledního šroubku rozebral a zase složil Volkswagena z roku 1958 - a ano, sloužil mi pak ještě pár let, ale do moderního provozu taková auta nepatří. A nemá to co dělat s právem volby, či demokracií, je to prostě vývoj.
7) Narážky na (ne)kvalitu autoservisů jsou opět plané. Kvalitní autorizovaný servis si dnes dává sakra pozor, aby něco nezanedbal. Kdyby to bylo jak tvrdíte vy, silnice by byly lemovány nepojízdnímy kostrami moderních vozů s "blikajícímí kontrolkami", kterými se neustále oháníte. Přemýšlejte, člověče (abych vás parafrázoval), čím to je, že Lada je raritou a jejich "nové" výrobky se u nás prakticky neprodávají, zatímco silnice jsou plné moderních a přitom pojízdných aut? Nikdo v mé rodině, ani mezi mými kamarády nemá problém s neustále poruchovým moderním autem, se kterým by si v servisu "nevěděli rady".
Většina diskutérů, kteří nadávají na dvouhmotové setrvačníky a filtry pevných částic, nadává zejména proto, že autu nevěnovala patřičnou (a mnohdy ani předepsanou) údržbu - ať už oni, nebo původní majitel. Samozřejmě, že složitější auto vyžaduje složitější (a tím pádem i dražší) údržbu, ale to se nedá nic dělat. Dvouletou životnost výfuku jste si zjevně také přečetl v nějaké diskusi, že? Já jen, že moje Mazda má původní výfuk už 13 let a zrezlý není. Zato na žigulíku, kterým jsem jezdil necelých 5 let, jsem ho měnil hned dvakrát...
Že jsem nespravedlivý na Ladu, není pravda. I když budete o modernizované prodloužené Nivě básnit jako o "americkém voze", moderní auto z ní neuděláte, je to užitkový kostitřas vhodný na práci do terénu a pro nic víc. Já mám rád nepraktické japonské roadstery, nebráním nikomu, aby měl rád nemoderní ruské užitkáče, ale rozumět si zjevně nebudeme. O mé příznivce se myslím bát nemusíte, oni už se rozhodnou sami, komu mají věřit.
Jediný problém, který čím dál tím častěji v autorizovaných servisech vidím (oproti těm neautorizovaným) je, že pokud přijedete do servisu opravdu s nějakou záludnou poruchou a nemají žádný manuál jak to spravit, tak jen mění předražené nové originální díly o sto šest aniž by je nějak moc zajímalo zda to problém vyřešilo. Hlavně že to zákazník zaplatí. Což se mi v malém autoservise na kraji vesnice nestane, protože tam musí opravdu přemýšlet nad tím, kde je skutečný problém a aby zákazník neutratil "majlant", jinak by se neuživili, pokud by měli cenu stejnou jako autorizovaný servis. Samozřejmě nejlépe pak pokud majitele nebo servisáka osobně znáte.
OdpovědětVymazatVynikajici diskuze, vazne se bavim. Pan Anonym si musi delat srandu, prece neni mozne aby byl nekdo, kdo se dle svych slov zajima o auta, takhle mimo. Jinak k autorizovanym servisum. At si tam meni dily jak chteji, at kazdy dil vymeni treba trikrat, tohle prece resi zaruka, ja jako zakaznik nic navic rozhodne neplatim. Jedine co me zajima, je jak dlouho bude auto v servisu.
OdpovědětVymazatPane Koubku, tak začíná každý můj dopis. Konkrétně, když myslíte, i když z toho nebudou mít radost - Spei Servis Praha, otci namontoval na auto 3x (tak moc se snažili si nekvalitou udržet jméno) výfuk s životností cca 2 roky (psal se rok 1998-2004). Možná jste tam jezdil také. Pak byl výfuk rozpadlý. Patrně druhovýroba. S autem jezdím dál. Koupil jsem si vlastní výfuk - originál a sám namontoval. Takových servisů je spousta a nejen na výfuky. Originál výfuk mám 6. rok. Pak se svěřte odborníkům. A co Vy, reklamoval jste výfuk ? Nebo Vám ho montovali v odborném servisu, jak píšete, že se svěřujete odborníkům? Právě jste ten výfuk 2x kritizoval. Ono se konkrétně u výfuku těžko reklamuje "životnost" a vada materiálu. Nevím kolik Vám je let, odhaduji, že jste vše odjezdil v porevoluční době v demokracii, jak píšete. Mohl jste reklamovat, jak jste tedy dopadl ? Nebo jste neznal stav toho výfuku a pak najednou po 2,5 roce upadl ? Nechodím do hospody. Zkušennosti mám vlastní, informace od přátel, kamarádů a z intenetových diskusí. Nemyslím si, že by všichni na internetu lhali a všichni všemu nerozuměli. To bychom tu měli hned napsat, že podle Vás všichni v diskusích lžou a Koubek to spravedlivě rozsekne. :o) Zřejmě jste mne celkově nepochopil co jsem tím vším chtěl říci. Mohu zase odbočit. Našel jsem odborný článek o držení volantu za 10 minut 2 a ve 3/4 na 3. Druhé je novinka. To první se učilo dlouhá desetiletí ve všech autoškolách. Stejní odborníci kteří učili 1. variantu dnes tvrdí, že je to špatně a tvrdí, že je dobře jen druhá varianta. Celý život jezdím podle 1. varianty. Najezdil jsem bezmála mega km bez nehody. Zkoušel jsem druhou variantu. Nevyhovuje a nezvyknul bych si na ní. Několikrát jsem ztratil pocit, že vím jakým směrem mám otáčet volantem (u té druhé varianty). Zkuste jezdit podle druhé varianty. Třeba na ni nejsem šikovný. Možná má podpořit automobilový byznys - více škod pro ty co s ní nebudou umět naložit. :o) Zkoušel jsem to opakovaně a připouštím, že 2. varianta může být lepší u PC a když si řidič hraje na závodníka a pak pro opravdové profíky, kterých je možná 100 v republice, mezi které se pochopitelně nepovažuji. Když znáte dobře historii značky, proč nejdřív napíšete nesprávnou informaci a pak na mé upozornění se ve vás probudí profík a vše uvádíte na pravou míru a mně se pokoušíte úplně shodit, když obrátíte názor ? (že by infekce od našich politiků) ? :o))))
OdpovědětVymazatFiat 124, když se nedochovali u nás, tak se dochovali v zemích kterých jezdili. Jinde nejsou veteránisti ? Ono se už 25 let nedá koupit libovolné auto z kterékoliv části světa ? Fiat se vyráběl v roce 1967, Lada velice zhruba o 3 roky později. Fiaty 124 jsou podle Vás o tolik lepší, dělí je 3 roky, sem se tolik nevozili a už ho v životě možná téměř neuvidíte, protože si takový veterán nikdo nebude chtít přivézt z rakouska,německa, itálie, co já vím odkud ještě. Lady tu byly, jsou a budou. Když je Fiat 124 lépe dílensky zpracovaný, bude ve světě více ceněný. Bude ve světě X veteránů, které budou mít zájem i ostatní veteránisté. O Fordu jsem nepsal konkrétně o Mondeu. Co třeba Tranzit, to není auto ? Pravda, není, to je dodávka. :o) Předchozí "anonymy" na této stránce jsou ode mne (kromě z 8.září 23:31 - ten jsem nepsal). Pro pana Borského:reklamovat v servisu je opravdu efektivní. Zvláště v "rovné pozici", kdy máte své auto v servisu a na Vás je ten tah zaplatit, abyste zase nejel domu autobusem, jako jste přijel, případně nedostal příště šmirgl do oleje. Až bude potřeba, tak reklamujte, vesele si reklamujte. A hlavně pište zkušennosti. :o) Tomáš
Pane Borský, ale my té Vaší zkušennosti potom nemáme věřit, protože jste se měl svěřit odborníkům a toto je diskuse a v té všichni lžou...... Já podle Koubka také lžu...... Nechte si to nejdříve odsouhlasit od Koubka a nebo ať Vaši zkušennost napíše rovnou on. Té jedině máme věřit. Novináři přece nelžou (napsal Koubek). Já už na Koubka fakt nemám. Pardon pane Koubku, nemohu si pomoci. Stojím si za svým názorem jako Vy. Mám pro Vás přezdívku. "Mladý chemik". Mladý jste a chemik, to si vyberte, jestli podle mixu Vašich názorů, nebo podle jisté všeobecně známé osoby. Berete ?
OdpovědětVymazatVážený pane Tomáši, já už na to také nemám. Ve svých sáhodlouhých odpovědích sám lžete a překrucujete a přitom z toho obviňujete mě. Nikde jsem nenapsal, že Rusové ukradli Fiatu auto, řekl jsem pouze, že udělali nepovedenou kopii (že je licencovaná je druhotné, nepovedená je i tak jako tak). Fiat 124 byl ovšem v Itálii víceméně autem pro nikterak bohatou střední vrstvu (na rozdíl od Lady, která byla autem pro všechny, neb v komunismu jsou si všichni rovni, že), takže se Fiatů pochopitelně neprodalo celkově tolik a pochopitelně nejsou jako veteráni nijak moc vyhledávané, protože to prostě bylo obyčejné, levné auto, žádný sporťák, nebo luxusní vůz. Ale v Itálii je jich dochovaných přesto docela dost. Lady u nás nejsou (až na velmi řídké výjimky) v rukou veteránistů, jsou to přežívající kusy lidí, kteří nemají na nic novějšího, plus pár kusů v rukou nadšenců, jako jste vy, které bych ovšem mezi veteránisty opravdu nepočítal. Tedy opět od vás zavádějící a zkreslující argumentace.
OdpovědětVymazatNevlastním patent na pravdu, každý si může vybrat, jestli mi bude věřit, či ne - stejně jako je nesmysl tvrdit, že by se nemělo věřit nikomu a ničemu jinému, než mě - nikdy jsem nic takového netvrdil. Já nabízím svůj názor, své zkušenosti. Vás to evidentně nezajímá a nepřesvědčilo, ale s tím rozumný člověk počítá - nikdy se nezavděčíte všem.
Co se týče neúspěšných pokusů o humor v kategorii přezdívek (přiznám se, že jsem to vůbec nepochopil a ani netuším, jakou známou osobu máte na mysli), to si snad ani nezaslouží komentář.
Zjevně máme na Ladu i na ostatní značky zcela odlišný názor, ani jeden ho nezměníme, takže bude lépe, když o tom prostě nebudeme diskutovat. Já si dál budu jezdit ve své Mazdě a testovat nová auta a vy můžete jít diskutovat zpátky na internetové stránky pro příznivce Lady. Ať se vám tam daří.
S pozdravem, HK
Pane Koubku, Mazda je skvělá. U mě jste trošku vedle. Mám 2 auta, Škodovku a Fiata. Nemám nezbytnou potřebu chválit to co mám, nebo čím právě jezdím. Obě mají svoje mouchy a občas ne zrovna malé. Tomáš
OdpovědětVymazatDobry den,
OdpovědětVymazatPane Koubku chtěl jsem se vas zeptat jestli nachodou nechystate test na novy Range Rover Sport?
Dival jsem se na par videii a musim řic že mě mile překvapil na dnešni SUV a dokonce se obavam řic že mu bude někdo težko konkurovat.Dokonce si myslim že neni momentalně žadny konkurent.
Připadně co si myslite o poruchavosti tohodle auta?
Posilam odkaz na divaneho Range Rover Sport : http://www.youtube.com/watch?v=gWL-r72tGOE
Předem děkuji za odpověd
S pozdravem Divak Meziplynu
Máte štěstí, že jsem si téhle odpovědi vůbec všimnul. Pokud mě chcete kontaktovat, je to nejlepší přes facebookovou stránku Meziplynu, tady komentáře k nesouvisejícím tématům často zapadnou. Štěstí máte ale i podruhé, Range Rover Sport mi právě stojí před domem a okapává z něj bahno po natáčení. Videotest by tedy měl být hotový někdy v průběhu listopadu.
Vymazat