25. září 2015

Škoda Octavia RS ftédéíčku fštyrkolce fkombíku fautomatu

Imprezy a Eva se můžou jít klouzat, protože Škoda Octavia RS 2.0 TDI dostala pohon 4x4.



Konečně je tu pořádný supersport, který pojede všechny ty imprezy, eva, porsche a jiné. Je to totiž Octavia RS 2.0 TDI, nově má pohon všech kol a jezdí za pět litrů. Teda, za 4,9 litru, abych byl přesný.

Mokrý sen vesnického tunera se tak stal skutečností. Teď jen počkat, až to bude v bazaru za kilo pade (to si počká, protože v případě Octavie RS takový pokles trvá asi devět let), pak se to stočí vo dvě kila dolů, načipuje se to, vrazí se na to snížený podvozek, dvacítky, vobtáhne se to matnou fólií a rodinný supersport je na světě. Hlavně to má ale kufr jako kráva a jede to pořádně vocpoda. A za pět litrů! Kdo potřebuje WRX STI?


Ale teď vážně. Pohon všech kol se do Octavie RS nastěhoval vůbec poprvé. Vlastně je to vůbec poprvé, co je nějaké škodovácké ereso v čtyřkolce. Už když přišla třetí generace modelu Octavia RS, vědělo se, že čtyřkolka existuje aspoň ve fázi prototypu. To je právě kouzlo modulární platformy MQB, že můžete pod kapotu vrazit prakticky cokoli, co má koncern na skladě.

Sériovou výrobu Octavie RS 4x4 nikdo ale potvrdit nechtěl, takže je tohle docela překvapení. Nicméně je to rozhodně zajímavá volba a kombinace. Pohon 4x4 obstarává přeladěný Haldex. Při extrémních podmínkách umí Haldex dozadu poslat veškerý dostupný výkon, například když nemají přední kola vůbec žádnou trakci.


Prozatím je pohon 4x4 k dispozici jen pro motor 2.0 TDI o výkonu 184 koní a točivém momentu 380 Nm. Dostanete také jen automat DSG se šesti rychlostmi, ale abych byl upřímný, právě k tédéíčku se to DSG docela hodí. Navíc k celkovému charakteru škodováckých RS moc mechanika a manuál nesedí. Pamatuju si na minulou generaci Fabie RS, ta mě s automatem DSG vážně bavila. Bylo to osobité auto a s manuálem bych ho ani nechtěl.

Nedá se vyloučit, že později přijde čtyřkolka i k motoru 2.0 TSI a že bude k dispozici i s manuálem. Takovou konstrukci platforma MQB pohodlně umožňuje, takže se nechme překvapit. A ještě vám dlužím čísla. Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4 udělá stovku za 7,6 sekundy a rozjede se na 228 km/h. A hlavně jezdí stošedesátdokopcetyvolekrávozapětlitrů!

Dalibor Žák

4 komentáře:

  1. Já bych třeba zrovna DSG nechtěl. Chápu, že pocity v novém autě, které máte týden na svezení se to hodnotí jinak, než když máte auto několik let a po 150000km je potřeba do oprav DSG převodovek vrazit cca 30000,- pak třeba další výdaje za filtr pevných částic ... takže se to docela nasčítá. Auta se dnas dělají jako ostatní spotřební zboží, aby to vydrželo pár let a muselo se koupit nové. Statistiky prodejů musejí jít přece pořád nahoru :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Je to tech "pet litru" podle nejnovejsich zprav o TDI motorech? ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Haldex nikdy nepřenese 100% vykonu na zadní kola.... to prostě nejde z principu funkce. - prosím opravit



    OdpovědětVymazat
  4. stošedesátdokopcetyvolekrávozapětlitrů :-)

    OdpovědětVymazat