Imprezy a Eva se můžou jít
klouzat, protože Škoda Octavia RS 2.0 TDI dostala pohon 4x4.
Konečně je tu pořádný
supersport, který pojede všechny ty imprezy, eva, porsche a
jiné. Je to totiž Octavia RS 2.0 TDI, nově má pohon
všech kol a jezdí za pět litrů. Teda, za 4,9 litru, abych
byl přesný.
Mokrý sen vesnického
tunera se tak stal skutečností. Teď jen počkat, až to bude
v bazaru za kilo pade (to si počká, protože v případě
Octavie RS takový pokles trvá asi devět let), pak se
to stočí vo dvě kila dolů, načipuje se to, vrazí se
na to snížený podvozek, dvacítky, vobtáhne
se to matnou fólií a rodinný supersport je na
světě. Hlavně to má ale kufr jako kráva a jede to
pořádně vocpoda. A za pět litrů! Kdo potřebuje WRX STI?
Ale teď vážně. Pohon všech
kol se do Octavie RS nastěhoval vůbec poprvé. Vlastně je to
vůbec poprvé, co je nějaké škodovácké
ereso v čtyřkolce. Už když přišla třetí generace modelu
Octavia RS, vědělo se, že čtyřkolka existuje aspoň ve fázi
prototypu. To je právě kouzlo modulární
platformy MQB, že můžete pod kapotu vrazit prakticky cokoli, co má
koncern na skladě.
Sériovou výrobu Octavie
RS 4x4 nikdo ale potvrdit nechtěl, takže je tohle docela
překvapení. Nicméně je to rozhodně zajímavá
volba a kombinace. Pohon 4x4 obstarává přeladěný
Haldex. Při extrémních podmínkách umí
Haldex dozadu poslat veškerý dostupný výkon,
například když nemají přední kola vůbec
žádnou trakci.
Prozatím je pohon 4x4 k
dispozici jen pro motor 2.0 TDI o výkonu 184 koní a
točivém momentu 380 Nm. Dostanete také jen automat DSG
se šesti rychlostmi, ale abych byl upřímný, právě
k tédéíčku se to DSG docela hodí. Navíc
k celkovému charakteru škodováckých RS moc
mechanika a manuál nesedí. Pamatuju si na minulou
generaci Fabie RS, ta mě s automatem DSG vážně bavila. Bylo
to osobité auto a s manuálem bych ho ani nechtěl.
Nedá se vyloučit, že později
přijde čtyřkolka i k motoru 2.0 TSI a že bude k dispozici i s
manuálem. Takovou konstrukci platforma MQB pohodlně umožňuje,
takže se nechme překvapit. A ještě vám dlužím
čísla. Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4 udělá stovku za
7,6 sekundy a rozjede se na 228 km/h. A hlavně jezdí
stošedesátdokopcetyvolekrávozapětlitrů!
Dalibor Žák
Já bych třeba zrovna DSG nechtěl. Chápu, že pocity v novém autě, které máte týden na svezení se to hodnotí jinak, než když máte auto několik let a po 150000km je potřeba do oprav DSG převodovek vrazit cca 30000,- pak třeba další výdaje za filtr pevných částic ... takže se to docela nasčítá. Auta se dnas dělají jako ostatní spotřební zboží, aby to vydrželo pár let a muselo se koupit nové. Statistiky prodejů musejí jít přece pořád nahoru :-)
OdpovědětVymazatJe to tech "pet litru" podle nejnovejsich zprav o TDI motorech? ;)
OdpovědětVymazatHaldex nikdy nepřenese 100% vykonu na zadní kola.... to prostě nejde z principu funkce. - prosím opravit
OdpovědětVymazatstošedesátdokopcetyvolekrávozapětlitrů :-)
OdpovědětVymazat