22. září 2015

Honda a její atom. Tuhle motokáru chceme do garáže

Kdysi, když jsem byl ještě malý kluk, platila Honda za jednu z nejvíce petrolheadských značek. Pokud jste chtěli praktický rodinný vůz, museli jste se v showroomu přebrodit mořem sportovních modelů. Jenže kde je těm zlatým časům dneska konec...



O to překvapivější je, že se na IAA Frankfurt představil tenhle Project 2&4 Concept. Podobně minimalistický sporťák na track days bychom od automobilky, jejímž nejdůležitějším modelem je nyní SUV s naftovou šestnáctistovkou, nečekali.




Ale je to skutečně tak a tahle malá bestie budila více pozornosti než vedle ní vystavená nová NSX. Pokud vám její retro vzhled něco připomíná, míříte správně: křivky jsou inspirované monopostem RA272. Ale mně zas tak staromilská nepřijde. A ani by tak působit neměla, vizí konstruktérů totiž bylo spojit svobodu motocyklů s ovladatelností automobilů. I to je důvodem, proč vlastně sedíte ve vzduchu a prakticky mimo automobil.

Jak si vůz vede na silnici, to se s největší pravděpodobností nikdy nedozvíme. Nicméně výrobce slibuje pouhých 405 kilogramů váhy, takže o zábavnosti téhle bestie nepochybujeme. Zvláště, když srdcem vozu je litrový závodní motocyklový vidlicový čtyřválec RC213V o výkonu 215 koní ve 14 tisících otáčkách a točivém momentu 118 Nm. To vše jde na zadní nápravu skrze šestistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Zda se podobná kreace někdy skutečně objeví na výrobních linkách Hondy bohužel netušíme. A kdo ví, jestli by prošla bezpečnostními testy, ani já bych v tomto voze nechtěl být nabourán na levý bok. Ale jako hračka na okruhy by byla určitě skvělá.

mt

 Zdroj: Honda




Žádné komentáře:

Okomentovat