Renault představil nástupce Laguny a Latitude, na první pohled pěkné auto. Množí se ale stížnosti, že až příliš připomíná jiné modely.
Jmenovitě ten v nadpisu zmíněný Passat, případně model VW CC s klesající střechou. Jiní v něm vidí Insignii, záď z nových Lincolnů, obecně asijské designové vlivy a palubní přístroje někomu připomínají modely automobilky KIA. Většina lidí se shoduje v tom, že Talisman zkrátka není na první pohled francouzské auto.
V tom bych možná i souhlasil, ale je skutečně takový problém, že nový model připomíná jiná auta? Podle mě ne - a především se tomu nedá zcela vyhnout. Designéři jsou svázaní přísnými pravidly pro ochranu chodců, které jim nedovolí udělat nízkou příď, další omezení představují technické platformy, kterých se musí vývojáři držet a aerodynamika zatluče poslední hřebíček do rakve originality. Ne vždycky - ale jakákoli výraznější odchylka je výrobně drahá a má rizikovou návratnost (však si počkejme, jak dobře půjde na odbyt nová Giulia - a i té někteří vyčítají podobnost s jinými auty). Lidem se možná avantgardní modely líbí na fotkách, ale zákazníci jsou většinou konzervativní a domů by si je nekoupili. Raději něco osvědčeného, co funguje...
Krom toho, soudit auto z prvních fotek je vždycky ošemetné. Ve skutečnosti může působit úplně jinak - a já bych se skoro vsadil, že tenhle Renault si s Passatem na ulici opravdu nespletete. A ruku do ohně bych dal za to, že si ho s Passatem nespletete při jízdě - což nemyslím nijak hanlivě, protože různí zákazníci chtějí od auta různé chování.
Pokud mohu mít k Talismanu nějakou výhradu na základě těchto prvních fotek a videí, tak jsou to příliš velké převisy vpředu i vzadu. Francouzi tohle dělají poměrně často, nelze si nevzpomenout na olbřímí přední převis Peugeotů 407, a mě to zkrátka esteticky nesedí. Jako byste cpali velké auto na příliš malý podvozek. Ale opět - třeba to naživo nebude tak výrazné.
Další diskutabilní věcí je název - Talisman zaprvé zní jako jméno, které by autu dala asijská automobilka, snažící se čerpat ze "západní" historie. Nešťastných příkladů máme spoustu, počínaje zkomoleným Mitsubishi Starrion, což měl být původně hřebec, neboli Stallion. Talisman mi jako název velkého sedanu moc nesedí, za talisman bych považoval spíš něco mrňavého městského, třeba ještě sub-twingo. Za druhé - je sice pravda, že Latitude příliš velký úspěch nezaznamenal, ale Laguna je přece jen docela zažitá značka a přijde mi škoda jí zahodit, pokud tohle má být skutečně její pokračovatel.
Talisman prý hodně čerpá (zejména v interiéru) z nového modelu Espace. Už ho mám objednaný na test a upřímně řečeno, jsem čím dál nervóznější. Hrozně bych totiž chtěl, aby se mi líbil, ale podle prvních zpráv a zvěstí, které ke mě pronikají, bude muset přijít ke slovu i nějaká ta kritika. Ale nepředbíhejme...
hk
Další článek o ničem. Shrnuto: špatný design, špatné jméno, špatná konstrukce (podobnost s Espace). Proč jej tedy vyrábět, že? Jak by asi dopadly vozy R25 nebo původní Safrane? Bledě vůči německé konkurenci. Ale zase byly jiné, neněmecké. A to je onen přínos do pestrosti segmentu. Někomu vyhovuje německá precisnost a někomu francouzská a italská elegance. Líbí se mi jak Vel Satis, tak i nový Passat. Ale oba vozy nemohu vůbec srovnávat. Jsou úplně jiné. A ani nejdou, jelikož se jedná i o jiné třídy. S Phaetonem taky nejde srovnávat. Vel Satis zůstává svůj a je originální. Takže se vrátím na úvod. Proč zdůrazňovat stupidní názory a vnášet další negativa. Proč se vůz nebere jako další alternativa tak jak leží? Co pane Koubku? Musí být u každého vozu problém? Přestávají mě bavit reportáže, kde se ztrácí původní nadhled a vždy je nějaký problém. Proč to není jen zvláštnost, špatná funkce atd.?
OdpovědětVymazatTohle je blog a ten slouží v prvé řadě k ventilaci názorů, ne k prvoplánovému zpravodajství. To, že někomu moje názory přijdou stupidní, je už zkrátka riziko povolání. U každého vozu problém být jistě nemusí, potíž je ovšem v tom, že jen u málokterého žádný není - dnešní auta jsou výsledkem mnoha kompromisů. A když nějaká ta "zvláštnost" brání správné funkci auta, tak je to zkrátka problém, to se nedá nic dělat. Tohle bylo zamyšlení spuštěné lavinou komentářů o "přeznačkovaném passatu", to auto jsem naživo neviděl, natož abych v něm jel - čili to bylo opravdu jen zamyšlení. Dosud si ho přečetlo přes 600 lidí, čili mám pocit, že to nějaký smysl mělo ;)
OdpovědětVymazatVytkl bych jednu věc, ikdyž absolutně ne Mr.Hansovi, ale spíše Streamu... Proč nedají Meziplynu více prostoru? Takovejch lidí lační po každém novém díle... Já třeba aplikace na Android od Seznamu nemám rád, ale jediný Stream jsem si stáhnul právě kvůli Meziplynu... BTW, Díky za test Golfa R a jeho objektivní zhodnocení, jsem stejného názoru, že ve verzi Variant to bude teprve ta pravá ona.ie :-) Ať se daří a DÍKY ZA MEZIPLYN!
OdpovědětVymazat