30. července 2015

BMW končí. (na Meziplynu)

V nejbližší době v testech Meziplynu s nejvyšší pravděpodobností neuvidíte žádné nové BMW. A není to tím (jak mě někteří obvinili), že bych všechna nová BMW "nesnášel".


Pokud jste pravidelnými diváky mých testů, asi jste před nedávnem zaznamenali video s bílým BMW X4 xDrive35d. Je to auto, které samo o sobě vzbuzuje spoustu emocí, což dokazuje i diskuse pod testem. Jedni zkrátka tohle auto milují a jiní ho považují za naprosto nesmyslné.


Když se nad tím zamyslíte, je to skvělé. Je bezva, že auta ještě dnes dokáží vzbuzovat emoce - také už jsme snadno mohli být ve fázi, kdy předpisy, směrnice, příkazy a zákazy udělají z aut anonymní nudné krabice. BMW X4 sice nevzbuzuje emoce univerzálně pozitivní, ale to nevadí, hlavně že vzbuzuje nějaké.

Je to auto, které nelze vybírat mozkem. Jeho sourozenec, BMW X3, je stejně rychlý, praktičtější, pohodlnější a levnější, takže rozumové argumenty má všechny do jednoho na své straně. X4 se vybírá srdcem, jeho jediný argument je jeho vzhled a image a tím to hasne. Právě proto je kolem něj tolik kontroverze.

Můj test nevyzněl pozitivně zejména z jednoho důvodu - na tvrdém sportovním podvozku a s dvacetipalcovými koly obutými v ultranízkoprofilových gumách nebylo tohle auto v Praze ani na běžných českých okreskách normálně použitelné. Podvozek byl prostě příliš tvrdý, třískal, bouchal, odskakoval a celkově se vůbec nechoval tak, jak by se podvozek od BMW chovat měl.

Pokud jste ovšem poslouchali pozorně, slyšeli jste i chválu. Nejsilnější naftová verze je motoricky naprosto famózní, převodovka je skvělá a na svou kategorii je X4 i překvapivě prostorná a praktická, což mě opravdu příjemně překvapilo. Ne každý však poslouchal opravdu pozorně...

Za dlouhých 13 let, které tuhle práci dělám, jsem zažil jen několik případů, kdy se zástupci automobilky kvůli nějakému článku rozezlili natolik, že přestali v daném časopise nakupovat inzertní prostor a přestali redaktorům na nějakou dobu půjčovat svá auta. Dlužno dodat, že ani jednou to nebyla reakce na můj článek - a zároveň to vždy byla reakce mírně řečeno přehnaná. Pamatuju se na článek o Alfě Romeo 156, který pravil, že je beznadějně zastaralá, ale pořád má "Cuore Sportivo" a dá vám důvod, proč jí milovat. Byla to pravda, v té době všichni konkurenti přezbrojili na nové generace a 156 působila jako chudá příbuzná z autobazaru. A 159 byla tehdy v nedohlednu. Druhý kritický článek se týkal Mercedesu třídy G, o kterém kolega napsal, že je to extrémně schopný offroad s fantastickým rodokmenem, ale kdo si ho koupí do města, musí být magor nebo masochista. Což je také svatá pravda (a navíc to kolega napsal daleko jemněji). V obou případech ale automobilky neslyšely na jakékoli argumenty a v Alfách a Mercedesech se redakce nějakou dobu neprojela.

No a po předvčerejším telefonátu cítím povinnost dát divákům vědět, že ze stejného důvodu se v Meziplynu nějakou dobu neobjeví testovací novinářská auta od BMW. Zástupce značky zkrátka v testu X4 slyšel především to negativní, publicitu tohoto typu si nepřeje a tak mi odřekl další naplánovaná auta (což mimo jiné bylo pětidveřové Mini a BMW řady 4 Gran Coupé, tedy auta, která s nešvary modelu X4 nemají společného vůbec nic). Inzerci mi stopnout nemůžou, protože od nich (ani od jiné automobilky) žádnou neberu. Moje pokusy zjistit, kde jsem v testu případně neřekl pravdu (což by skutečně byla chyba, za kterou bych si "ban" zasloužil), nepadly na úrodnou půdu a dozvěděl jsem se pouze, že "mě chápou, ale já musím také chápat je".

Dozvěděl jsem se také, že je jim jasné, "že mám v oblibě jiné automobilky, třeba japonce, konkrétně Mazdu, když s ní jezdím". Rád bych tedy na tomto místě zdůraznil, že ačkoli jezdím 14 let starou Mazdou, nemá to s mým vztahem k současným automobilkám pranic společného. Mazdu mám v garáži tři, čtyři roky, před tím jsem měl po mnoho let pouze staré Volkswageny a pak chvíli Forda. Pokud mám rád nové Mazdy, je to především tím, že mají skvěle odladěné podvozky a výborné atmosférické motory.

Což byla kdysi doména... ach ano, BMW.

Teď mě ale napadá, že nadpis téhle úvahy je možná příliš ostrý. Přestože si k importérovi pro bavoráka nějakou dobu nezajedu, nemusíte mít strach. Některé jejich nové modely mě zajímají velmi, a i když je importér nejjednodušší možnost, jak auto k testu získat, není to zdaleka možnost jediná.

hk

61 komentářů:

  1. Video o X4 jsem viděl a rozhodně na mě nějaké jeho negativa nepůsobí tak, že bych si ho povzhlédnutí videa nekoupil. Na druhou stranu pro redaktora bych se snažil být víc diplomatický při kritice. Pohanit BMW podvozek nebo řízení je jako pohanit Toyotě spolehlivost jejich aut nebo říct že Mercedes nevyrábí pohodlné auta. Neznám člověka který by auto nebo motorku vybíral podle redaktorských testů. Auta a motorky se vybírají srdcem. Je možné, že v BMW někdo udělal tabulku prodeje X4 před testem a po testu a zjistil že X4 po testu redaktora se špatně nebo vůbec neprodává a v to by mohl být zakopaný pes.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A není to spíš tak, že když Toyota vyrobí poruchové auto, přestože (ve své době) měla pověst naprosté spolehlivosti, tak se o tom právě napsat musí? Stejně jako když BMW vyrobí podvozek, který je objektivně špatný, zatímco se od nich čeká, že bude vysoce nadprůměrný...

      Vymazat
    2. Hansi, máte můj respekt, důvěru a obdiv, už při sledování toho testu sem si říkal, že tohle jen tak neprojde :))) Po shlédnutí odkazu níže o problémech s lakem se jen utvrzuji ve svém přesvědčení vyhýbat se "prémiovým značkám", což jsou dnes už většinou jen nažehlané bídy a kasičky pro "kolotočáře " Mám rok neprémiovou osobní verzi dodávky od Fordu , často jezdím sám s obrovským kufrem a sedmi místy a jsem opravdu spokojený Čech :)

      Vymazat
  2. Za sebe bych řekl, že kdyby jste vzhled a praktičnost X4 bez výhrad chválil, tak by mě asi nebavilo se na vaše videa dívat. BMW dělá X4 proto, aby byla kontroverzní a určena pro určitou skupinu zákazníků. A tahle skupina zákazníků se na Meziplyn nedívá, protože mu nemůže rozumět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíš je jim názor hurvajze jedno ;)

      Vymazat
  3. Recenzi jsme nevidel a neslysel. Pokud ale nekdo takto reaguje, sam si problem vetsinou uvedomuje a chce ho zakryt. Takze za me palec nahoru a pokracovat dal ve stejnem stylu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlasím. od importéra prostě čecháčkovský napoleonský přístup lidí, kteří mají pravomoc něco řídit (k smíchu) . (at už majitelé nebo najatí manažeři)

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. dnes som prave cital o tom, ze BMW sa chysta vyrobit 4-turbo diesel. Povedzme si uprimne - ma co este BMW patrolheadovi ponuknut? Okrem prichadzajucej M2 asi nie...
    BMW uz nie je tym co byvalo a sliape po svojich tradiciach - uz to nie su len zadokolky, nemaju atmosfericke motory a davaju do strednej triedy trojvalce.
    Ako je potom mozne, ze sa stale tak dobre predavaju? Je to obraz spolocnosti - podla mna ich kupci su najvacsi hlupaci. Vsak to dokazuje aj ich vlastny prieskum - 80% majitelov BMW si mysli, ze ich auto je predokolka. Nevadi, ze mam 3-valcovu predokolku, hlavne ze je to BMW ...

    OdpovědětVymazat
  6. BMW je moje srdcová automobilka a pořád ji neustále bedlivě sleduji a fandím jí. Ale musím také říci že jak jsem neskonale toužil po všem co od nich cca před 15 - 20 vypustili na trh, dnes bych si až na 1dnu dvě vyjímky nevybral, což mě na jednu stranu mrzí, na druhou ne páč asi nikdy nebudu disponovat rozpočtem na nové BMW a jeté si nekoupím páč při dnešní "dlouhodobé" kvalitě to nemá smysl. Mrzí mě že se takhle chovají:-( Na druhou stranu mám doma dva youngtimery od BMW a čímdáltím víc mi dává větší smysl do nich investovat nemalé částky aby sloužili, hlavně moje denní e32 730i. S pozdravem Ondřej Veverka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přemýšlím podobně. Chápu, že pro spousta lidí kupuje BMW dnes poprvé a na své kůži bude cítit že nesedí třeba v Oplu. A ty budou své bránit, logicky. Ale pokud někdo již dříve vlastnil BMW a NE kvůli luxusu, tak ten oprávněně bude nespokojený, protože ten rozdíl prostě cítí a chybí mu.

      Vymazat
  7. Dobrý den pane Koubku,
    dovolte prosím i nám krátce reagovat. Určité omezení spolupráce s pořadem Meziplyn není reakcí na vaše subjektivní hodnocení a názory na vlastnosti našich vozů - to je výsostné právo každého nezávislého novináře a my ho plně respektujeme. S tím vám také vozy zapůjčujeme a nikdy jsme si nečinili žádné podmínky v závěrech reportáže. Z našeho pohledu toto opatření chápeme jako ochranu našich zákazníků, o kterých v testu mluvíte například jako o “kolotočářích”, o lidech, kteří mají “hromadu peněz a žádný vkus” či “nemají dost vkusu, aby jezdili v něčem normálním". A s tím zásadně nesouhlasíme. Zákazníci modelů X mají zcela jinou motivaci ke koupi. To jsou naše skutečné naše důvody. Ať se Vám daří.

    Veronika Jakubcová
    Corporate Communication Manager
    BMW Group Česká republika
    Bucharova 1423/6
    158 00 Praha 5
    veronika.jakubcova@bmwgroup.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to že teďkon Koubek nemůže otestovat Mini, souvisí s kolotočářskejma majitelama X6 jak? :)))

      Vymazat
    2. Takové chováni BMW no fuj. Ve firmě mam 5 kousku BMW 5 pro své obchoďáky a začátkem příštího roku bude jejich čas na náhradu za nové, a víte co milé BMW? Po tomhle vašem banováni to bude něco od konkurence, prostě vás jako zákazník také zabanuju, a to píšu jako majitel X6M kterému opravdu nevadí že mě všeobecně někdo nazve kolotočářem.

      Vymazat
    3. Veronika Jakubcová nuž ...užite si teda Pirhovo vítaztvo :-D ..

      Vymazat
    4. Pravda bolí že? :-)

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    6. Paní Veroniko existuje taková pověra, ale platí ve vaším případě: Mlčeti zlato

      Vymazat
    7. Mám od slavného BMW Group vůz BMW 520D, koupený roku 2012. Nyní jsem přemýšlel nad BMW M3, ale víte co paní Veroniko? Nedám vám ani korunu. Měl jsem auto nesčetněkrát v servisu. Vrzání, skřípání, poškrábané dekory již z výroby. Dvakrát měněné xenony, ramena přední nápravy, únik oleje a chladící kapaliny. Když jsem vás, jako BMW Group požádal o pomoc, zapsali jste mě do svých tabulek a poslali mě někam. Budu se za všech okolností snažit, aby jste prodávali méně aut. Uvažuji i o nálepkách na svůj vůz ve stylu "BMW už nikdy". Chtěl jsem dát BMW peníze, ale když se chováte takto k novinářům, tak sorry, jdu jinde. Výběr je veliký a na vaši značce (naštěstí) svět nestojí.

      Vymazat
    8. Paní Veronika se domnívá, že zákazníci BMW jsou jen čestní a čistí lidé a ti se musí chránit. :o)))

      Vymazat
    9. Paní Jakubcová, opravdu hezké, takové prémiové: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097429889-cerne-ovce/215452801080219

      :)

      Budu se snažit toto video dostat mezi co nejvíce lidí...

      Vymazat
    10. Ochrana zákazníků? Třeba těchto? http://www.nepovedene-bmw.cz/ To víte, k lidem, kteří si nekoupí veksláckou X6 se přistupuje jinak. Oni totiž nemají v genech to, aby přišli dealerovi BMW rozbít tlamu nebo na něj poslali gorily.

      Vymazat
  8. Zcela prehnana reakce od bmw. Podivejte se na Jeremyho Clarksona... Je jakej je, rika to co rika... A kdyby tak nedelal.. Testoval by jen skateboardy. Bmw ma u me male bezvyznamne minus.a presne kdyz nepujci bmw pujci kdokoliv...

    OdpovědětVymazat
  9. Honzo máš pravdu, jsem a snad i budu zákazníkem BMW a právě tyto nové pseudo modely nemusím. Mj. mám nyní problém si vybrat něco ze současné produkce (a nedám 2mil.) Ono je to taky štve (osobní rozhovor s prodejcem), jak BMW to kope do kopru a tak reagují podrážděně.

    OdpovědětVymazat
  10. To je od BMW tak trošku jako "nakálet si do vlastního hnízda".... Mazaný marketingový tah... :)

    OdpovědětVymazat
  11. Prosím, pod každým článkem o BMW čtu nářky lidí, že BMW nemá atmosféry, proč tam cpe tři turba, že už to není ono, že X6/X4 je pro zbohatlíky a paničky z vil apod. Možná vám to nedochází, ale prodeje BMW rostou a stále se drží nad Audi i MB..Krom toho se jedná o firmu, která se musí zodpovídat akcionářům, takže vaše blitky o tom, že tam není atmosféra a že je X6 kde si co si, jsou úsměvné a ukazují vaše myšlení na úrovni strejdy s vesnice..Ne, to není o názoru, ale o tom, že tu(všude po netu) děláte, jak je váš názor jen jediný správný..
    P.s Vy si vážně myslíte, že by někdo dneska kupoval atmosférický motor? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyz vidim jak dnes Mazda nestiha vyrabet, tak bych zajem o atmo motory rozhodne nepodcenoval. :)

      Vymazat
    2. Toyota proda rocne cca 2x tolik atmosferickych motoru ve svich autech (atmosfer cca 3,1 milionu) kolik proda BMW vsech svich aut dohromady, a Mazda take ma s atmosferama slusne prodeje, takze zajem o ne zrejme bude

      Vymazat
    3. Kdyby v nabídce atmosféry byly, tak by si je někdo koupil. Ale když BMW místo atmo dvoulitru nabídne jednašestku do Citroenu, tak to se pak hezky dělá statistika, že si lidi radši kupují turbo. A ono je to i o daních z emisí. Zákazník by si koupil třílitr nebo čtyřlitr benzín, ale protože by se posral z daní, tak si vezme dvoulitr diesel s vosmi turbama.
      Navíc se nadšenci značky rekrutují i z lidí, co si nový auto nemůžou dovolit, tak chtěj aspoň ojetinu. Ale z moderních BMW už si moc vybrat nemůžou. Ty voturbený motory jsou na konci životnosti. tak holt jdou a koupí si radši novej hjundaj. A ceny ojetých BMW klesají. A to se zas nelíbí lidem, který si je kupujou jako nový. Je to začarovanej kruh, kterej se točí především kolem EU limitů na emise a tlaku na snižování CO2. A je úplně jedno, jestli Koubek řekne, že je X6 krám pro kolotočáře a že mu někdo z BMW nepůjčí auto.
      Navíc náš trh je tak malej, že tady názor nějakýho Koubka vůbec nic neznamená. Na druhou stranu je dobře, že ho Koubek řekne. Většina novinářů tu sere u zdi a chválí každý hovno. A pak se zastoupení BMW diví, jak jsou z toho všichni odvaření a že pak jeden novinář řekne, že je to krám. Podle mě s ním spousta fanoušků "starýho" BMW souhlasí. Já taky. A bude se X6 a X4 prodávat hůř? Těžko. Spíš naopak.

      Vymazat
    4. Přijít s Toyotou či Mazdou a hodit to do srovnání s BMW..No, co tu čekat..

      Kdyby byly atmosféry v nabídce..Ano pro pár fajnšmekrů, vyplatilo by se to?




      Vymazat
  12. jak vidno podle prodeju Mazdy v EU tak celosvetove, tak ano, lidi si kupuji atmosfericky motor

    OdpovědětVymazat
  13. Na silnicích je stále více aut od Mazdy. A vy si myslíte, že by to nikdo nekupoval?
    Smích..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dokonce je stále víc BMW, MB a Audi..:D

      Vymazat
    2. Mazda má daleko větší konkurenci, tak si ji vybírají "znalci"
      A, B a M se dokazuje sociální status

      Vymazat
    3. Ježiš, jediný co většinu lidí zajímá je zrychlení, jestli se jim líbí a velikost.
      Mazdu může dávat za příklad jen totální negramot. Mazda je auto pro důchodce a pro lidi bez vkusu, tu první skupinu motor nezajímá, chtějí jen brzdit provoz...

      Vymazat
  14. můj skromný názor je, že HK si některé poznámky, narážky na obvyklé majitele také mohl odpustit, kolotočářům je to stejně jedno. BMW nedělá nic jiného než dlouhé roky např. Porsche, pro zachování "legendy" tvoří a prodává také "zrůdičky" a sportovní BMW stále v nabídce jsou. Reakce importéra je přesto velmi přehnaná, vždyť sami vědí, komu prodávají :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Objektivni kritika je v poradku a jiste je pro kazdou automobilku prinosem.Ze strany pana HK se ale jedna o dlouhodoby postoj mnohdy na hrane urazek.A tak mam pocit ze BMW klidne mohlo k tomuto kroku pristoupit mnohem drive.Takze za me palec nahoru pro BMW ktere zaujatost pana HK po zasluze odmenilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pořádku, Františku, splněno, na konci měsíce se hlaste o odměny.

      Vymazat
  16. No, abych si také rýpnul do dětinské reakce zastoupení BMW a níže uvedené "reakce" od manažerky pro komunikaci. Před pár lety jsem četl podobné hodnocení motoristických novinářů na vůz Ferrari a tam stálo, že sportovní vozy Ferrari si kupují především frustrovaní synové zbohatlíků, kteří neznají cenu peněz. Jakáto analogie s "kolotočáři", že ? Ale nikde jsem tehdy ani náznakem neviděl a neslyšel, že by značka Ferrari přestala propagovat svoje vozy skrze testy či recenze novinářů. Ono, nic se nejí tak horké, jak se uvaří a z reakce té milé dámy od BMW je zřejmé, že si asi uvědomili, že tak trochu svým přístupem "trefili kozla" :-) Honzo, dělej svou práci pořád stejně, ať už budeš mít v rukách Jawu Chic nebo nadupanej Brabus. Můžu s tvými názory souhlasit nebo nesouhlasit, ale svou práci děláš dobře, rád tvoje videa a články sleduju a o tom to je. Jen tak dál a držím ti palce.

    OdpovědětVymazat
  17. Mě to takhle přijde naprosto v pořádku. Než riskovat, že třeba o zákaznících toho MINI, které měl HK naplánované, řekne něco v podobném duchu ("moc peněz a žádný vkus", atd.), to je lepší mu ty auta nepůjčovat. Mám BMW rád, myslím, že si v jeho nabídce stále dokáže každý najít to svoje a ani zákazník X4/X6 nemusí být takový, jakým ho HK nazval. Třeba jsou to lidi, co chtějí SUV kvůli vyššímu posazu, atd., a prostě a jednosuše nechtějí krabici. Ale že by to nutně museli být kolotočáři a lidi bez vkusu, to mi přijde ústy novináře a navíc v takhle sledovaným pořadu fakt megaúlet. Bohužel aura dokonalosti a neomylnosti HK sílí a sebereflexe zoufale chybí...

    OdpovědětVymazat
  18. Tak k tomuto se muzu postavit jen tak ze BMW dela chybu. Aneb nevi ze spatna reklama neexistuje!! Nechapu jejich zakrok. Spatna reklama dokaze jeste vic nez ta dobra pac se vymyká normálu.

    OdpovědětVymazat
  19. Reaguji na odkaz výše ohledně koupě vozů Mazdy a Toyoty.Myslíte si ,že lidé si kupují Japonce jen kvůli atmosférickým motorům?...podle mého názoru je to blbos.Design především prodává vozy a dnešní Mazdy jsou opravdu pohledné.Atmosféra je pak jen příjemnej bonus,ale nabídka motorů je velmi úzká.Nicméně i Toyota pracuje na turbech a nově má oturbenou 1.2,která v brzké době nahradí atmosférické čtyřválce a přibudou další turba.Honda má turba taky,atak jen ta Mazda nám zatím dělá radost.Mno uvidíme,sčím(jestli vůbec) vyleze Mazda 6MPS!Jinak k BMW......,jsem velký fanda a soulasím stím,že M verze by měli mít atmosféry,ale to už je 100%tní utopie..:(

    OdpovědětVymazat
  20. Buďte k paní Jakubcové ohleduplní.. jak to nejspíš bylo: generální se strašně naštval a nakázal novináři zatrhnout tipec - a když tak pořádně: všechna BMW, Mini a pokud pokud je distributor ještě flašinetů, tak se nedočkáme recenze ani jich!! A paní Jakubcová musela vymyslet, jak to popsat, aby to vypadalo jako zcela logické rozhodnutí... a jestli vám to přijde jako logické vysvětlení je jen na vás... Mně ne! Hansovi držím palce a doufám, že bude mít i nadále "koule" říkat, co si myslí!

    OdpovědětVymazat
  21. Manažeři typu paní Jakubcová mají prostě jasno... Novináři jsou pro ně neplacená reklama, a když reklamní oddělení nedělá svou práci - tak šup, za dveřmi čeká pět dalších zoufalců, kteří napíší, co chce slyšet náš zákazník (od kolotočů)... proto vypadá mimochodem jediný přeživší motoristický pořad Autosalon tak jak vypadá...

    OdpovědětVymazat
  22. ...no já bych spíš řekl, že si p. Koubek hraje trochu na Klaksona z TG. Zapomíná přitom, že nejsme v UK, že má drobet nižší sledovanost i charisma.(Na druhou stranu se ale zas trochu lépe obléká, hihi).
    Koubkovi recenze mi přišli vždy trochu subjektivni, je to jeho styl. Pravda ale je, že to někdy přehání - možná by neškodilo týden, dva počkat - člověk pak získá nějaký ten odstup - není to lehké si ho udržet, když přesedáte z Hnujdaje přes BMW do Golfu GTI.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy jste chytrej. Měl by jste jít do politiky:-))))

      Vymazat
    2. Já si naopak myslím, když už mluvíme o jeho práci, že Koubek je jeden z mála, kdo umí auto vyhodnotit co se týče jízdních vlastností dokonale. Top Gear je o něčem jiném! Také i sledovanost je o něčem jiném, to na 99 procent nesouvisí s kvalitou (je to o tom co ,,jí,, většina lidí). Podle mě Koubek je tady u nás možná jedničkou pro ty, kterých zajímá sportovnější jízda. Z BMW mu naopak měli ještě poděkovat to, že vlastně dělá reklamu pro radost z jízdy (oproti ostatním, který řeší kufry, atd).

      Vymazat
  23. Aha. Tak teď už vím proč marně hledám recenzi na GLC.... škoda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A Mercedes má s BMW společného co? :) GLE Coupé už jsme recenzovali, GLC přijde na řadu jistě také...

      Vymazat
  24. Jak jsem psal už pod tou videorecenzí X4, Koubkovic Honzík má zjevný mindrák. Těžko říci jaký, zda mu žena pokukovala po sousedovi s bílou X6 nebo mu roky pil krev nadřízený s týmž modelem a v téže barvě. Kdo ví. Nicméně recenze GLE Coupé tento můj názor pouze utužila. Jinak škoda, že se na konci předchozí reportáže neozval. Klidně bych mu na víkend X6 M50d v bílé a maximální výbavě půjčil :D Včetně plné, aby mu to nezruinovalo domácí kasu... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale kdepak, žena má vkus a od člověka, který má X6 bych se zaměstnat nenechal... Toliko k nadsázce a teď vážně: že se mi X6 nelíbí a myslím si o ní, že je to arogantní a zbytečné auto, jehož jediným účelem je egoboost je můj názor, na který mám svaté právo bez jakýchkoli mindráků. Stejně jako vy máte právo na to, aby se vám líbila, bez jakýchkoli jiných mindráků ;)

      Vymazat
  25. Tak co se týče toho BMW všeobecně, čím dál tím více si myslím, že ten můj E46 mi bude ještě sloužit hodně dlouho. BMW neumí vyrobit pořádnou trojku, předek auta dobrý (ujde) , ale dál již došli nápady, je to jen E90 v modernějších tvarech ,,a la dnešní móda,,. A ta E90 nikdy nebyla žádná sláva. Takže za mě BMW je dnes o chybějících nápadech, kde z nutnosti až do němoty kombinují ty starší, již jednou nakreslené. Co ty M? Také nejsou o radosti ale o hlídání výkonu (zbytečně silné). A takhle vypadají i ostatní auta od tohoto výrobce. Kvalita pořád lehce pokulhává, ty dva bumerangy (F30) co drží dveře zavazadlového prostoru, tak to očekávám spíše od Dacia a pod, rozhodně ne od BMW. Ani náhodou ne od BMW! Pěkně vypadá X3 ale to auto není pro sportovnější jízdu. Anebo nová sedmička, nechápu proč musí mít megadetaily co bijí do očí. Ta sedmička je ,,hezká,, jen z dálky. Obecně BMW u mě padá čím dál hlouběji, a dnes to vypadá tak, že i kdybych chcípl tak ta e46 bude prostě pojízdný. BMW je BMW, ale nejsem blbý zahodit E46 v této konkurenci.

    OdpovědětVymazat
  26. Konečně, vždy když si čtu zprávy na seznamu a uvidím video o nějakém modelu BMW nevydržím a pustím si ho, pak se ovšem nestačím divit. Samá neoprávněná kritika a v posledním videu o x4 to nebylo jiné. Sám v jedné x4 jezdím (s motorizací 35d) a za svých najetých 17 000 km jsem nenašel žádný velký problém. Snad pro vás bude poučující fakt, že s výjimkou videí s vozy značky bmw vám klesá sledovanost, počet shlédnutí ostatních videí od 27.července 2015 nepřekročil 200 000. Je zřejmé, že o vozy bmw je zájem. Po shlédnutí videa o x4 jsem také přesvědčen, že jste řidičský analfabet a barbar.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ale, že by uražená ješitnost majitele BMW? :D kouknul sem do streamu a 200k tam maj snad dáčie, nic jinýho, takže to s tim poklesem sledovanosti nebude tak přísný, ne? Ale dík za upozornění, nevěděl jsem, že se na to kouká tolik lidí! :))) (btw s x4 sem jel taky a proti Evoqu a tomu malýmu suv od Mercedesu je to nepohodlnej krám. X3 je lepší.)

      Vymazat
    2. Nic proti x3 s tou jsem taky spokojený(2010), ale ty dacie nemají přes 200 000, jen se k nim blíží.Nevím jak se jezdí s nějakou základní 20d bez stavitelných tlumičů atd., ale moje má top výbavu, kromě střešního okna. Mimo jiné jsem zvědav na naftovou X4M, hlavně aby náš oblíbený pan redaktor neskončil v blázinci - z toho rozhořčení.K tomu evoque...jsou bmw a pak ostatní auta.
      Pro info ten MB byl pravděpodobně GLA, že? Vy tomu hodně rozumíte. Rozený talent na porovnávání aut. No nic jen si dál porovnávejte neporovnatelné, například x3 a evoque ;)

      Vymazat
    3. Nedělej ze mě bambulu, samozřejmě sem nemyslel GLA, to nepovažuju za SUV, max tak za crossover a je to sráč, stejně jako ostatní pokusy mercedesu s pohonem na předek. Myslel sem GLK, který teď přejmenovali na GLC, proto sem si nemoh vzpomenout.
      Pokud si čet pozorně, neporovnával sem ani Evoq s X3, porovnával sem ho s X4, protože sou to vobě "stylový" SUVka, kde o praktičnost nejde.
      Hele já ti vpodstatě přeju, že seš spokojenej s tim, co sis koupil. Ale jakmile vypustíš z pusy "jsou BMW a pak ostatní auta", tak s tebou rozumná diskuze ztrácí smysl, žejo. Prostě zaslepenost a láska ke značce. Tak si to užij, no ;) (a co jako naftová X4M? No přece jen další nesmysl, devalvující kdysi slavnou divizi Motorsport, která už dneska vlastně nic neznamená, protože ty znáčky narvou na všechno...)
      Jo a ještě jednou - donutils mě sednout znova ke kompu a podívat se na tu sledovanost - Disco Sport má jen o pár tisíc míň než X4 (na kterou se stejnak všichni koukali hlavně kvůli tý aféře) Dáčie Logan má 228 tisíc, Duster 226, a třeba taková Mazda3 sedan má přes 250 tisíc. Takže si aspoň nevymejšlej ;)

      Vymazat
  27. X4 207309
    Od té doby pod 200 000
    Nevymýšlím si, podívejte se tam pozorněji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, koukám, že jste se rozhodl diskutovat pod všemi články o "sportovních" SUV od BMW. Máte pravdu, že X4 měla dobrou sledovanost - ovšem ta sledovanost vyskočila právě po publikování tohoto článku, do té doby měla X4 poměrně průměrných 130 tisíc. Je také pravda, že od té doby jsme neměli v testu Dacii, ani další ostře sledované modely. Věřte, že grafy sleduji velmi pozorně - "konec" BMW na Meziplynu měl na celkovou sledovanost zcela mizivý efekt. Přesto se samozřejmě další bavoráky objeví - a tentokrát si zkusíme půjčit něco rozumnějšího...

      Vymazat
    2. Jestli můžu doporučit půjčte si m3 nebo m4 s manuálem, ten váš postoj k jakýmkoliv jiným modelům je otřesný. Nebo už máte domluvu na nějaký jiný model od BMW?

      Vymazat
    3. Mimo to, sám jste někde reagoval na jeden komentář ohledně x6, kde se někdo pozastavoval nad tím, jak je podle vás x6 nepraktické a že když máte ještě více nepraktickou mx5 tak jste pokrytec. Vaše okamžitá reakce byla, že každý má právo psát si co chce když ho to baví, a že už se za to nezavírá. Tak vám tu taky něčím přispívám. Není zač.

      Vymazat
    4. Možná se budete divit, ale místo M3 nebo M4 bych raději vyzkoušel něco docela obyčejného. Třeba trojku s menším benzínovým motorem a pohonem zadních kol. Protože to je typ auta, který BMW vždycky umělo, kterým bylo výjimečné. Jenže dneska lidi kupují 80% naftových čtyřkolek, takže není divu, že BMW postupně začalo stavět auta, která jsou vlastně "něco jako Audi".

      Co se týče nepraktičnosti - já to říkám v testu a už mnohokrát jsem to psal: já to X6 ani X4 nevyčítám, jen říkám, že pro jejich pořízení neexistuje logický argument. X3 a X5 jsou praktičtější, pohodlnější, levnější a na silnici stejně dobře. X4 a X6 se vám prostě musí líbit, musí vám vyhovovat její image, to je jediný argument pro její koupi. A BMW samozřejmě dělá dobře, že uspokojuje i tuto skupinu zákazníků, když zjistila, že existuje.

      Nevím, kdo tu začal srovnávat s MX-5, ale dobře - ta se mi samozřejmě také musí líbit, abych si jí koupil, ale jeden logický argument její koupě přece jen má - jen těžko seženete auto s podobně vytříbenými sportovními jízdními vlastnostmi, které je při řízení komunikativní, jemné a přesné. A netváří se, že je něco, co není... Nikde jsem netvrdil, že by auta měla být především praktická, to bychom tu všichni jezdili v Multivanech...

      Vymazat