9. dubna 2014

Čím mne dnes zklamal Mercedes

Nejen že odhalili koncept, který pravděpodobně povede k sériovému soupeři nesmyslného BMW X6, ale také se ukázalo, že mohou i za tišší monoposty F1.

Obyčejně tu dštím síru na BMW, které podle mého názoru pod vidinou maximálního profitu ničí svou pověst výrobce skutečných sportovních aut a často jmenuju Mercedes jako příklad, že jde mít ekoauta a zároveň nabízet skvělé osmiválcové šílenosti. Dnes to ale bude jinak.


To, co vidíte na obrázku, se jmenuje Mercedes Concept Coupe SUV a bude to odhaleno na pekingském autosalonu už za pár týdnů. Možná jsem to měl čekat, protože BMW X6 se pomalu chystá na svou druhou generaci a Mercedes žádného přímého soupeře neměl, ale pořád jsem tak nějak věřil, že se na to vykašlou a žádný Mercedes MLC (tak by se to mělo jmenovat) nakonec nepřijde.

Já vím, že se BMW X6 dobře prodává a že by tedy měl rozhodovat trh. Také ale věřím na jakousi svébytnost značky a doufal jsem, že v Mercedesu sedí nějaký stratég, který ostatní přesvědčí, že model zacílený na zamindrákované arogantní zbohatlíky prostě ve své nabídce nepotřebují.

Zase mi spousta čtenářů napíše, že zbytečně generalizuju a házím všechny majitele X6 na jednu hromadu, ale podívejme se na to realisticky: auto, které je obrovské zvenku, zoufale neprakticky malé zevnitř, na silnici je kompromitováno vysokou hmotností a ještě vyšším těžištěm, zatímco v terénu neumí opravdu téměř nic... jaký asi přitahuje typ zákazníků? No ano, zkrátka ty, kteří nepotřebují od auta praktičnost, chtějí něco velkého, co je dobře vidět a co dává najevo že ONI si to mohou dovolit. A smutnou pravdou je, že když vidím někoho v pražských ulicích, ale i na silničkách mimo město prasit a pirátit s SUVčkem, dost často je to právě X6. No a brzo to zřejmě bude i MLC.

Druhá jobovka pochází od člena představenstva Daimleru, doktora Thomase Webera. Až dosud se obecně mělo za to, že pro nasazení tišších, downsizeovaných turbo šestiválců do Formule1 nejhlasitěji horovala automobilka Renault, jenže podle Webera by Mercedes býval dost možná z šampionátu odešel, kdyby pravidla zůstala nastavená pro staré osmiválce.

Mercedes, který tu chválívám za to, že dává vé osmičky i do třídy C, se tedy zasadil o jejich zákaz v F1. A kdyby to ještě nestačilo, pan Weber zdůraznil, že "tišší motory jsou zvukem budoucnosti". Doslova pak řekl: "Všechna silniční auta začínají s turbodmychadly, downsizingem, takže i Porsche dnes zní podobně jako ostatní auta. Takže si na to lidi zvykněte. Je to snadné."

JAKOŽE COŽE?

Váženého pana Webera bych odkázal na zvuk nového Jaguaru F-Type, který právě ve své nespoustanosti, nesterilnosti a nesešněrovanosti různými polototalitními předpisy nejen zní, jak by pořádné sportovní auto znít mělo, ale dost možná díky tomu přebere dost značnou část zákazníků zmiňovanému vykleštěnému Porsche 911. A pokud jde o "královnu motoristického sportu" - to myslí vážně, že ochudit závody o zvuk, který Formule vždy definoval a vytvářel podstatnou složku celé zábavy jejich sledování, je v pořádku? Připouštím, že poslední závod byl skvělý, zejména jeho posledních dvanáct kol, ale každý člověk, kdo někdy slyšel F1 na vlastní uši, komu se zježily vlasy a naskákala mu husina, když kolem něj ty skvostné stroje pod plným plynem proječely, musí nutně to tlumené sípání oplakávat.

Mercedes mě dneska opravdu nepotěšil...

hk

12 komentářů:

  1. No musím říct, že ač se mi líbí tvoje testy, tak komentáře k majitelům X6 jsou nemistné a hloupé! Souhlasím s tím, že je neprakticka, umí pramálo v terénu, dejme tomu, že je těžká..... Ale soudit člověka jako zamindrakonaného zbohatlika podle vozu....no promiň??? Kolik takových lidí osobně znáš, co vlastní tento vůz? Napadlo tě taky někdy, že si někdo, kdo si ho samozřejmě může dovolit, koupi proste proto, že se mu líbí? Mladý perspektivní člověk, jedno až dvě děti. Líbí se mu suv style, BMW je garancí kvality, někde na hory rozhodne lepší nějaká 4x4 než žádná, motory na jedničku, bezpečnost etc. Nikdy nic na netu nekomentuji, ale tohle se mi opravdu nelíbí.

    OdpovědětVymazat
  2. Jak píšu v testu - nesoudím lidi podle toho jaké si koupí auto, pouze komentuju, že určitá auta přitahují určitý typ zákazníků. Netvrdím, že každý majitel X6 je zbohatlický arogantní blb s potřebou si něco dokazovat, tvrdím, že spousta takovýchto existencí si prostě koupila X6, protože jim svou arogantní vizáží konvenuje. Soustředím se na řidiče X6 cíleně už přes dva roky a správný posaz a držení volantu jsem viděl třikrát. Za DVA roky. Jízdu po tramvajovém pásu, nepoužívání směrovek, vybržďování, předjíždění přes plnou - to jsem naopak viděl tolikrát, že už jsem to přestal počítat. Ono je pěkné říkat "neškatulkuj, negeneralizuj", jenže ty stereotypy přímo bijí do očí.
    Ale tak abych to napsal jinak: X6 patří k nejhůře a nejarogantněji řízeným autům, které na silnici potkávám. Vždycky zbystřím a radši dávám pozor.

    OdpovědětVymazat
  3. PS: s BMW X6 v zimě na hory? Jakákoliv o polovinu lehčí předokolka zvládne víc.

    OdpovědětVymazat
  4. Podle mě je to jak píše Honza, člověka co má potřebu ukazovat světu, že on je tady ten kohout na smetišti, přitahují takováhle auta. To auto samo o sobě působí arogantně, to si nekoupí člověk, který bude tiše a přesně dodržovat předpisy. Na ježdění na lyže 2x za rok stačí Oktávka s ASR.

    OdpovědětVymazat
  5. Znám dva majitele ojetého BMW X6, oba jsou to neuvěřitelní zmrdi a čuráci. A znám také člověka, který si koupil X6, protože mu to přišlo zajímavý, ale po necelých dvou letech to prodal, protože s těma autama prý jezdí jenom kreténi. Nechtěl patřit do stejnýho pytle. Raději si koupil X5, protože vždycky měl BMW a chtěl něco velkýho.

    OdpovědětVymazat
  6. Kolik mysli mají v hlavě ti, co si koupí nesmyslný vůz? Dost na tom, že BMW si kupuje přesně definovaná sorta lidí: věční zaschlí puberťáci s nepříliš vysokým standardem odpovědnosti. Já miluju klidnou jízdu v komfortu s přidanou hodnotou netuctovosti a jakési grácie - ve zkratce: Je Mercedes a pak jsou jen auta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 6 let jsem jezdil s nesmyslným autem a měl jsem se naprosto skvěle. Najel jsem s ním 250 tis. km, nekazilo se tam nic a protože málo žralo, tak mě ani nijak ekonomicky nezatěžovalo = SMART CDI (2001). Skvělé "sportovní" svezení jako v motokáře.
      Rok a čtvrt mám BMW 320D kombi (2007), jezdím jak důchodce a od té doby stojí vše kolem mě za h.... Místa málo, kufr malý, věčně se tam něco kazí a chtělo by to spravit. Dvakrát závada díky které bylo auto úplně nepojízdné (rozpadlá řemenice, prasklá pružina). BMW mě rozhodně velice zklamalo. Být ochotný dát o dalších 30tis. víc, tak jsem mohl mít MB C a věřím, že bez závad.

      Vymazat
    2. Já mám WRX a jsem spokojen.

      Vymazat
  7. Berme to z té lepší stránky. Tohle je, dle mého mínění, alespoň hezčí...

    Nedy

    OdpovědětVymazat
  8. Ale jo, jsou to zamindrakovani zbohatlici, je to proste fakt. Ja souhlasim se vsim co jste napsal, lidska blbost je neomezena. Ja hlavne nechapu jak si někdo muze koupit takovou osklivou obludu...a jo MB je o něco libivejsi ale porad je to monstrum. Taky nechapu diesel palivo, turbo nebo kompresor...jo když jste ochutnali atmosfericky V8 tak nic jiného nechcete....

    OdpovědětVymazat
  9. X6 jsem odsuzoval jen do té doby než jsem se svezl s X5 s tí nejsilnějším benz. motorem. Konečně jsem pochopil, že Ti co chtějí jet ještě rychleji a jezdí většinou sami si koupí X6. A to nejsem žádný bavorákoman.
    Se Smartem jedoucím v levém pruhu rychlostní komunikace 80 km/h za hodinu nám sice přibývá za palivo v nádrži ale žádného zvýšení HDP nedosáhneme.Leo

    OdpovědětVymazat
  10. No není ten svět nádherný ?? BMW si kupují řidiči, kteří o sportovních zadokolkách jen čtou. Pohodlné ,na věky věků klapající Medvídky, kupují závodníci toužící letět s osmi sty koníčky levým pruhem . Audi zase prohánějí od semaforu k semaforu cool týpci , kteří o pike speak a PANU VALTRU R. nikdy neslyšeli . ............... no není ten svě uuuuuužasný :) ................. všem přeji krásný den :)

    OdpovědětVymazat