Nejdřív věci, které už známe: 2,5 litrový boxer známý z Forestera XT laděný na 300 koní, aktivní středový diferenciál s nominálnim nastavením 41:59 a systém Intelligent Drive, díky kterému bude auto použitelné i v městském provozu.
Nově ale STI dostane aktivní rozdělování točivého momentu, neboli torque vectoring. Celý podvozek je přeladěný a měl by se blížit dosud příplatkovému STI kitu, který se zaměřoval na silniční použití. Samonosná karoserie je o 40% tužší než ta předchozí, nápravy mají tužší stabilizátory, jiné tlumiče a vpředu úplně nový pomocný rám.
Auto má být prý ještě mrštnější a obratnější a mechanická přilnavost má být dovedena do krajnosti. Už začínám procvičovat krční svaly, testovací auto by mělo dorazit někdy v létě.
Tak tohle je už vážně průser :( Kravičky nám vyprdí milionkrát tolik. USA vyprodukuje miliardakrát tolik a u nás v EU budeme za chvíli jezdit na luxech :(
OdpovědětVymazatMohl by jste se kouknout na Hyundai Genesis? Díky předem za ochotu
Není náhodou pro Evropu jen Boxer 2,0 T? Forester taky už nemá 2,5 T...
OdpovědětVymazatAno, současný Forester XT má dvoulitr a omlouvám se za neobratnou formulaci, pokud to někdo pochopil jinak. Ale Subaru WRX STI i v evropském provedení podle oficiální tiskové zprávy BUDE mít motor o objemu 2,5 litru ;)
VymazatCož je paráda, bylo dost spekulací, že dostane jenom 2.0T, právě kvuli EU...
VymazatPak je tedy americká a evropská specifikace zřejmě shodná.... Za motor palec hore :-)
OdpovědětVymazatDíky za info
Škoda, že nebude to WRX. Já bych o něm uvažoval. Vím, že mne vyloženě sportovní řidiči ukamenují ... ale osobně by mi výkon 2,0 turbo stačil a nebaví mne řadit - a CVT ve Foresterovi není tak špatné ... mne vyhovuje.
OdpovědětVymazatAmerický motortrend bol z wrx nadšený. A ja by som bol. Navrhujem protestnú akciu. Všetko, čo má V8 a viac, zaparkovať okolo europarlamentu, namieriť naň laufy, a podržať plyn u podlahy...na Jericho stačily aj trůby...Brandys.
OdpovědětVymazatSubaru, sám mám WRX jedničkové, bylo vždycky limitováno našima posranýma emisníma limitama. JDM je přeplněný Legacy v turbu i bi-turbu, to samé Imprez takových druhů a kované motory. Třeba u mě je to jediné auto STi je na everyday use prostě moc brutální (aspoň v mojí genereraci, v 2010 jsem jel jen pár km po okreskách). Škoda je i toho nového dvoulitru (back to roots), ten bude pravděpodobně dobrý taky.
OdpovědětVymazat