6. března 2014

Nové Subaru WRX STI je hezčí

Ano, líbí se mi víc než to současné, od základní Imprezy se vizuálně dost liší, ale pořád vypadá hodně "asijsky", což mnohým možná nebude po chuti. Důležitější ale je, co se skrývá pod karoserií.

Nejdřív věci, které už známe: 2,5 litrový boxer známý z Forestera XT laděný na 300 koní, aktivní středový diferenciál s nominálnim nastavením 41:59 a systém Intelligent Drive, díky kterému bude auto použitelné i v městském provozu.


Nově ale STI dostane aktivní rozdělování točivého momentu, neboli torque vectoring. Celý podvozek je přeladěný a měl by se blížit dosud příplatkovému STI kitu, který se zaměřoval na silniční použití. Samonosná karoserie je o 40% tužší než ta předchozí, nápravy mají tužší stabilizátory, jiné tlumiče a vpředu úplně nový pomocný rám.

Auto má být prý ještě mrštnější a obratnější a mechanická přilnavost má být dovedena do krajnosti. Už začínám procvičovat krční svaly, testovací auto by mělo dorazit někdy v létě.


Jo a ještě jedna informace, tentokrát nepříliš pozitivní: Nebude se u nás prodávat model WRX. Důvod? Emisní limity stanovené naší milovanou EU nedovolují automobilce mít v nabídce oba tyto ostré modely zároveň...

8 komentářů:

  1. Tak tohle je už vážně průser :( Kravičky nám vyprdí milionkrát tolik. USA vyprodukuje miliardakrát tolik a u nás v EU budeme za chvíli jezdit na luxech :(
    Mohl by jste se kouknout na Hyundai Genesis? Díky předem za ochotu

    OdpovědětVymazat
  2. Není náhodou pro Evropu jen Boxer 2,0 T? Forester taky už nemá 2,5 T...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, současný Forester XT má dvoulitr a omlouvám se za neobratnou formulaci, pokud to někdo pochopil jinak. Ale Subaru WRX STI i v evropském provedení podle oficiální tiskové zprávy BUDE mít motor o objemu 2,5 litru ;)

      Vymazat
    2. Což je paráda, bylo dost spekulací, že dostane jenom 2.0T, právě kvuli EU...

      Vymazat
  3. Pak je tedy americká a evropská specifikace zřejmě shodná.... Za motor palec hore :-)
    Díky za info

    OdpovědětVymazat
  4. Škoda, že nebude to WRX. Já bych o něm uvažoval. Vím, že mne vyloženě sportovní řidiči ukamenují ... ale osobně by mi výkon 2,0 turbo stačil a nebaví mne řadit - a CVT ve Foresterovi není tak špatné ... mne vyhovuje.

    OdpovědětVymazat
  5. Americký motortrend bol z wrx nadšený. A ja by som bol. Navrhujem protestnú akciu. Všetko, čo má V8 a viac, zaparkovať okolo europarlamentu, namieriť naň laufy, a podržať plyn u podlahy...na Jericho stačily aj trůby...Brandys.

    OdpovědětVymazat
  6. Subaru, sám mám WRX jedničkové, bylo vždycky limitováno našima posranýma emisníma limitama. JDM je přeplněný Legacy v turbu i bi-turbu, to samé Imprez takových druhů a kované motory. Třeba u mě je to jediné auto STi je na everyday use prostě moc brutální (aspoň v mojí genereraci, v 2010 jsem jel jen pár km po okreskách). Škoda je i toho nového dvoulitru (back to roots), ten bude pravděpodobně dobrý taky.

    OdpovědětVymazat