28. března 2014

BMW řady 2 Active Tourer s paketem M Sport

Po tom, co představitelé značky předvedli na Ženevském autosalonu, bylo jen otázkou času kdy to přijde...

Místo, aby představitelé značky řekli "lidí chtějí praktické rodinné miniMPV a nezajímá je pohon zadních kol, takže  jsme postavili tohle nové auto," zaznívaly z pódia marketingové řeči o sportovnosti, dynamických schopnostech a o kdoví čem ještě.


Zdá se, že BMW má zkrátka zákazníky, kteří na takové plané řeči slyší a především o nich moc nepřemýšlí, protože každému musí být na první pohled jasné, že rodinné MPV s tříválcem a pohonem předních kol žádný sportovní zázrak nebude.


A nezmění se to ani přidáním agresivnějšího bodykitu, černé mřížky chladiče, o 10mm méně pohodlného odpružení a speciálních 17 nebo 18 palcových kol. Jenže všichni sousedi si možná řeknou "hmmm, má to sportovnější než já."

Řidič se pak bude moci těšit, až do ruky vezme kožený sportovní volant (co na tom, že zpětnou vazbu v něm neucítí), dostane také speciálně čalouněné sportovní sedačky, antracitové čalounění stropu a kovové lišty na prahy - samozřejmě s logem divize M, aby to bylo co možná nejvíc cool.

Pokud se zdá, že si z toho dělám uštěpačnou legraci, je to tím, že je to pravda. BMW umí stavět skvělá auta (ano, ještě i dnes, ačkoliv se zřeklo famózních atmosférických šestiválců) a dokonce mám pocit, že ani ta dvojka Active Tourer nebude špatné auto (a jsem na ní opravdu zvědavý), ale tyhle řeči o sportovnosti jsou zaprvé zbytečné a zadruhé jen dráždí tradicionalisty, kteří si ještě živě pamatují doby, kdy BMW skutečně stavělo opravdová sportovní rodinná auta. Třeba E46 330 i kombi.

Jen pro osvěžení, nový model bude při zahájení prodeje k dispozici se třemi motory: benzínovým tříválcem o objemu 1,5 litru (136 koní, 220 Nm), čtyřválcovým dvoulitrem (231 k, 350 Nm) a dvoulitrovým čtyřválcovým turbodieselem (150 k, 330 Nm). Paket M-Sport je na fotkách na silnějším benzínovém modelu 225 i, ale je dost možné, že ho budete moci mít k jakémukoli motoru. Přijde také pohon všech kol xDrive.

hk


6 komentářů:

  1. Osobně mě velmi uráží, jak tu všechny modely této značky doslovně urážíte, mazda MX-5 je podle vás rychlá víc než dostatečně, ve škále motorizací bmw jsou 3 zážehové motory a středně silný je rychlejší i výkonnější, než nejvýkonnější verze MX-5 a přitom ušetřite u volby bmw 50 000Kč a má i nižší spotřebu. Dle mého jen neprávem kritizujete, i když jste v tomto modelu nikdy nejel a s velkou pravděpodobností jste v něm ani neseděl.

    OdpovědětVymazat
  2. Vážený anonyme, neurážím tu všechny modely BMW, dokonce i v tomto článku píšu, že pořád ještě vyrábí skvělá a zábavná auta. Dělám si ale legraci z neustálého zdůrazňování "sportovnosti" i u těch nejméně vhodných aut. Ve dvojkovém BMW jsem nejen seděl, dokonce jsem ho i řídil, byť zatím jen krátce, na test dojde později.
    Srovnávat MX-5 a BMW řady 2 je naprostý nesmysl a ani by mě to nenapadlo. Srovnávat u nich výkon, je také nesmysl, jsou to dvě naprosto rozdílná auta a zaručuju vám, že pravé sportovní svezení bude bez jakýchkoli pochyb právě v Mazdě, i kdyby měla o 100 koní míň než vysoká rodinná předokolka od BMW. Ono to prostě není jen o číslech.

    OdpovědětVymazat
  3. :DDDDDDDDDDDDDD
    MX-5 je krám a kde jaká škodovka a dokonce i 2AT ho strčí do kapsy.
    Anonym

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velikostí kufru určitě! :)))

      Vymazat
    2. A na semaforech, v první zatáčce taky protože než ta mx5 k tý zatáčce dojede bmw bude dávno pryč. Tam kde končí výkony motorů hothatchů a asijských radoby sporťáků (až na gtr) tam začíná základní nabídka bmw, audi, jaguar
      Někde se to projevit musí někde to je i o těch číslech :)))

      Vymazat
    3. Že vás to trollení baví... Fakt si myslíte, že hot hatch typu Focusu RS nebo Hondy Civic Type-R bude rychlý jako "začátek nabídky BMW"? Sněte dál... A hlavně, skutečný zážitek ze sportovní jízdy není vždycky podmíněn výkonem. Každý, kdo se projel v kvalitním a skutěcně sportovním autě jako je základní Boxster, Toyota GT86, nebo i ta Mazda MX-5 a nemá volšové ruce, o tom dávno ví... Jen nedospělí jedinci se ohánějí tabulkovými výkony a zrychleními. Život není o číslech ;)

      Vymazat