31. března 2014

Mitsubishi končí s Evem a zkoumá nové tvary

Není tomu tak dávno, co si někdo stěžoval, že tu není žádný článek o Mitsubishi. A teď se dozvíte proč.


Mitsubishi Lancer je skvělé auto - dokonce i když to není Evolution, tedy ostrý model. I obyčejná osmnáctistovka poslední generace byla v době svého uvedení na trh výjimečně dobrá - alespoň co se týče jízdních vlastností. A když měla mechanickou převodovku, protože CVT jí totálně zabilo. Je pravda, že interiér už tehdy nebyl zrovna konkurenceschopný a dnes, po těch pár letech, se to opravdu nezlepšilo.


Záchranou bylo vždycky právě to Evo. U něj na interiéru nezáleželo, protože jakmile jste nastartovali a sešlápli plyn, interiér vás prostě přestal zajímat. Až na to, že lidí, kteří by něco takového ocenili je málo. Ve skutečnosti je nás tak málo, že Mitsubishi ještě tenhle rok přestává Evo X vyrábět a jedenáctou generaci vůbec neplánuje. Finíto, odvěký soupež Imprezy STI hází ručník do ringu.

A ostatní modely? Inu, v Ženevě stánek automobilky byl. Napoprvé jsem ho úplně minul, byl zastrčený celkem bokem. Napodruhé, když už jsem ho cíleně hledal, jsem tam našel několik konceptů s nezapamatovatelnými názvy: XR-PHEV, AR a GC-PHEV. Ten poslední má být zjevně nástupcem velkého Pajera, zkratka PHEV odkazuje na hybridní pohony, ale v reálu auto vypadá zaprvé disproporčně, divně a nepěkně a zadruhé se nezdá, že by se v jakékoli podobné formě mohlo přiblížit sériové výrobě.



Píšu to nerad, protože mě některá auta od Mitsubishi hodně bavila, ale v současnosti míří tahle automobilka nějakým podivným směrem a nejsem si jist, že mu na evropských trzích pokvete pšenka. Rád bych se mýlil.

hk

12 komentářů:

  1. Néééé, láska mého života se propadla do hlubin vzpomínek :(
    Tohle by chtělo test Eva X na rozloučenou :) Nemyslíte? :)

    Předem díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo by to fajn, ale Mitsubishi už dávno žádné testovací Evo X nemá. Takže by se leda musela najít nějaká dobrá a odvážná duše, která by mi půjčila svoje...

      Vymazat
    2. Tomu říkám výzva pro Vaše fanoušky :D

      já Vám mohu půjčit tak maximálně Hyundai Coupé

      Vymazat
    3. S tím testem plně souhlasím. Jsem optimista stále doufám že se mitsubishi vzchopí. Já mohu poskytnout jen tu zmiňovanou 1,8 :-(

      Vymazat
  2. Tak to je skoda, jsem se tesil ze az udelaji XI, tak si ji koupim a ono nic :(

    OdpovědětVymazat
  3. Také by neškodil test Pajero dříve, než přijde stealth verze z obrázku výše.

    OdpovědětVymazat
  4. Co takhle udělat test ASX?

    OdpovědětVymazat
  5. Ano test Pajera, ASX nebo Outlandera by byl treba...

    OdpovědětVymazat
  6. Nerad vám všem kazím radost, ale test ASX téměř určitě nebude. Zaprvé je to auto už zastaralé a zadruhé ani jako nové nebylo příliš dobré. Měl jsem ho kdysi na zkrácený test, když tu začínalo a už tehdy jsem byl na vážkách, jestli o něm vůbec něco psát. Dneska už je to úplně pasé. Teď sice koukám, že má asi nějaký facelift, ale... no uvidíme. Docela mě překvapilo, že Pajero je ještě v prodeji - vždyť poslední generace (nijak převratně změněná) měla premiéru už v roce 2006! Outlander mě zpočátku docela zajímal, ale podle všech zpráv je to ve svém segmentu spíš podprůměrné auto.
    V každém případě mi Mitsubishi nezvedá telefony, nicméně budu to zkoušet dál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě mrzí, dle dostupných informací, jsem nabyl dojmu, že je to spíše nadprůměrné auto a osobní zkušenost hovoří kladně. Jelikož jsem si Outlander 3G pořídil. A ten starosvětský motor atmosféra dvoulitr benzín :-) musím říct, že mi připomína forester 2.0X, který jsme měli v práci jako vozidlo RV (ZZS). ASX jsem neřídil, ale je zajímavé, že i přes ty roky se docela slušně prodává, taktéž Pajero je ve svém segmentu stálicí i když na něm je zub času vidět.

      Vymazat
  7. Dobrý den, rád se dívám na vaše testy aut, jak vysíláte, jsem přikovaný k TV :D auta mne zajímají a člověk by si také chtěl starou Seatku Cordobu vyměnit za něco nového a tak hledám, inspiruji se. Zajímá mě však i a to dost, spotřeba aut, mohl by jste ji prosím uvádět v každém testu, co provádíte? Někdy spotřebu uvádíte, někdy ne. Děkuji , Krkonošák.

    OdpovědětVymazat
  8. Myslím si, že Mitsu ten krok docela prospěl. Protože třeba moje mamka si pořídila Mitsu SUV a musím říct, že je to fakt hodně sympatické a fajn auto. Větší, ale přitom poměrně skladné a nebojím se s tím zaparkovat. Navíc tam díky slabšímu motoru odpadá ten největší kámen úrazu a to je dekarbonizace. :) To je největší problém sportovních speciálů.

    OdpovědětVymazat