Tak to je ona! Slibovaný koncept pětidveřového kupé Octavie získává první obrysy ještě před premiérou na autosalonu v Ženevě.
Už delší dobu se mluví o tom, že se v Ženevě představí nějaká nová škodovka. Nejvíce se hlasy přiklánějí k nové generaci Fabie, ale ta se podle všeho ukáže až na velkém podzimním autosalonu v Paříži. Teď na jaře v Ženevě uvidíme zřejmě (kromě sériové Octavie Scout) jen tento koncept pětidveřového kupé, které má vyjet na základech Octavie a koncepčně bude hodně připomínat nový Mercedes CLA, zadní vyklápěcí páté dveře pak zas nové BMW řady 4 Gran Coupé.
Nebyla by to ale Škoda, kdyby si u sériového auta, na které si ještě nějaký ten rok počkáme, nedala záležet s velikostí kufru, nízkou spotřebou paliva a dnes již tradičními "simply clever" řešeními. Na rozdíl od Mercedesu CLA tak očekávejte více místa vzadu, větší zavazadlový prostor a samozřejmě mnohem vstřícnější cenovou politiku.
A protože nejsou naše zkušenosti s
Mercedesem CLA na silnici kdovíjak pozitivní, ani
bychom se nedivili, kdyby Octavia Coupé, nebo jak se to pak
bude jmenovat, měla vytříbenější jízdní
projev. Pokud dostane nezávislé zavěšení vzadu
u aspoň stejné motorizace (třeba jako model RS), můžou se
fanoušci značky opravdu těšit.
Není to tak dávno, kdy se
vedení vývoje automobilky Škoda vyjádřilo v
tom smyslu, že sportovní vozy do portfolia značky moc
nezapadají, ale právě tento koncept naznačuje, že
snad i Škoda začne vyrábět odvážnější
auta, která budou hrát i na emoce, ne jen na velikost
kufru a škrabku na led ve víčku nádrže. Teď už jen
zbývá počkat, co se stane s designem, aby to všehcno
nebylo, jak se říká "na jedno brdo".
Vážený pane Koubku!
OdpovědětVymazatJsem motoristický nadšenec (alespoň myslím) a rád jsem si kupoval Autocar dokud jsem se nedočetl v posledním čísle, že nejlépe hodnoceným autem je Toyota Prius (omlouvám se všem skutečným autům). Tolik na úvod. Teď bych se rád vyjádřil k současnému desingu. Je to sice věc navýsost subjektivní, ale přesto. Například současné modely Mercedesu mi připomínají kopie Mercedesu ze začátku bezostyšného plagiátorství čínských firem v 90. letech min. st. Samý chrom, podivně tvarovaná světla atd. Naopak např. Škoda převzala od Oplu žezlo nejnudnějšího evropského výrobce. Například si myslím, že nejhezčí Rapid je SEAT Toledo a Leon je proti Š Octavii přímo králem krásy. Nejsem žádným odpůrcem škodovky, vlastním Citigo. Jistě, pan Kaban nemůže za to, že Yetti přišel o pohlaví, ale pokud jako hlavní desinger nedokáže ovlivnit vzhled budoucích škodovek, měl by v budoucnu navrhovat např. mikrovlnky a Škodovka by si měla hledat sebevědomějšího návrháře (ať pořád neopakuji to divné pojmenování). Jinak jsem rád, že ještě existuje spřízněná motoristická duše, která považuje zadní náhon z přirozený.
S pozdravem Pavel Janata