Dobře, já si nechám ty rádobybulvární titulky na jindy a raději vám povím, jak to v sobotu vlastně dopadlo.
Uhodli jste! Teď, když to píšu, 27 z vás hlasovalo pro novou MX-5 a jen 21 pro starší. A nová MX-5 byla opravdu rychlejší - má to ale jeden háček.
Ve skutečnosti totiž nová Mazda MX-5 2.0i byla rychlejší o pouhých 31 setin sekundy!
Rozdíl počítám mezi oběma druhými jízdami - v první rozjížďce totiž začalo poprchávat a zatímco s dvoulitrovou MX-5 NC jsem jel ještě za sucha, s mojí Miatou už jsem musel vyrazit na řádně provlhlou trať. Díky tomu jsem byl o celých sedm sekund pomalejší.
Ještě pro pořádek - rozdíly nejsou na kolo, ale na celou rozjížďku, což jsou dvě kola s pevným startem. I proto je minimální náskok nové Mazdy, pravidelně udržované profesionálním servisním týmem tak překvapivý.
Jak je tedy možné, že se o 11 let starší a znatelně slabší auto tak dobře drželo? Je to poměrně jednoduché - pneumatiky. Ne, že by nové Mazdy obouvaly nějaký šunt, ale na svém autě mám fantastické obutí Toyo Proxes R1R - a jak jsem se v Písku přesvědčil, jsou to skutečně jedny z nejlepších "street-legal" pneumatik, které jsem kdy vyzkoušel.
Nová Mazda MX-5 je jedním z nejzábavnějších sporťáků na trhu, je mrštná, hbitá a na dnešní poměry vám poskytuje přímo hory zpětné vazby. Ale ve srovnání se starší sestřičkou na tomhle lepivém obutí působila neohrabaně, rozevlátě a na brzdách trochu nervózně. Na druhou stranu si se svou mazdičkou na suchu moc nezadriftuju, s těmihle gumami jí na to chybí výkon.
Myslím, že kdybych měl trochu víc času na trénink, nějakou tu půlsekundu bych ze svého času ještě srazil a "stará" by nakonec "novou" porazila. Cítil jsem, že brzdím zbytečně brzo a jemně, tyhle gumy by si opravdu nechaly líbit i flekování na poslední chvíli. A sešup od horní šikany by se možná dal projet ještě rychleji - jenže bez únikových zón a pneumatik jen dva metry od obrubníku je to opravdu pro "srdcaře".
S novou Mazdou jsem ukořistil další stříbrnou pozici, kromě stříbra ze Sosnové mám ještě bronz z minulého závodu v Písku, což znamená, že na první příčku v celém Mazda Cupu to nebude. Uvidíme ale, jestli se nedostanu aspoň na "bednu"...
Větším překvapením bylo, že se starou Miatou jsem nakonec v prostřední objemové kategorii Amatér Cupu skončil na bronzové příčce - to jsem absolutně nečekal a udělalo mi to velkou radost. Rychlejší byly jen dva bavoráky E30 - Fikuxova krásná M3 a jedna 325i. Za sebou jsem naopak nechal dvě další 325i, Mitsubishi Lancer a dvoulitrové Subaru BRZ.
To celé znamená jen jedno - příští rok mě pravidelná účast v závodech nemine. Kdybych se plácal někde u konce startovního pole, asi by mě to tak nepálilo, ale když mám šanci dojíždět ve své kategorii na bedně, tak by mi moje mužské ego neodpustilo, kdybych se nesnažil. No, už abych začal šetřit.
hk
VÝSLEDKY
1. jízda 2. jízda
2012 Mazda MX-5 2.0i 130,11 s 128,87 s
2001 Mazda MX-5 1.8i 137,05 s 129,18 s
Rozdíl 7,87 s 0,31 s
foto Zdeněk Sluka
To celé znamená jen jedno - příští rok mě pravidelná účast v závodech nemine. Kdybych se plácal někde u konce startovního pole, asi by mě to tak nepálilo, ale když mám šanci dojíždět ve své kategorii na bedně, tak by mi moje mužské ego neodpustilo, kdybych se nesnažil. No, už abych začal šetřit.
hk
VÝSLEDKY
1. jízda 2. jízda
2012 Mazda MX-5 2.0i 130,11 s 128,87 s
2001 Mazda MX-5 1.8i 137,05 s 129,18 s
Rozdíl 7,87 s 0,31 s
foto Zdeněk Sluka
Skromně se ozvu se svým odhadem :) Však sem říkal že půjde hodně o gumy a že NC bude rozevláté ale gripu má dost.. :)
OdpovědětVymazatJeště se musím zeptat, na kterých že to gumách (kromě úplně sjetých, nebo přefouklých) se dá s NB driftovat, mě to moc nejde na žádných.. :) Jinak k umístění gratuluju, talent a skušenosti se zúročili! A co Miata cup, ten nebude? :)
OdpovědětVymazatKdyž se jede dost rychle, na běžných silničních gumách to jde, ale pochopitelně to není žádná sláva, chtělo by to aspoň 200k. Miata Cup bude možná taky, ale to se všechno uvidí příští sezónu...
Vymazatgratulace, delas mi radost :-)
OdpovědětVymazatTeda to NB drží jak přibitý, krásná jízda!! Na videu to vypadá pekelně rychle, takhle já svoji kočičku ještě vodit neumim.. :)
OdpovědětVymazatNo to koukam, pri testech NC jste si pane Koubek vzdycky stezoval, ze NB se nevejdete a jak rad by jste se s ni svezl, a najednou vidim, ze jednu dokonce vlastnite :D
OdpovědětVymazatTake jsem si nedavno splnil klukovsky sen a MX-5 NB jsem si poridil. Zatim se s ni ucim jezdit, to co jsem videl ve Vasem podani, mi vzalo dech!
Však se také do sériové NB opravdu vejdu velmi špatně - musel jsem si nechat prodloužit řízení a přes zimu budu pravděpodobně řešit snížení sedačky. Vlastním jí teprve pár měsíců, takže je stále co se učit. Třeba se v příští sezóně potkáme na některé z "Miaťáckých" akcí ;)
VymazatPekna jizda. Koukam, ze NB s tema pneu je jen o 2 sec pomalejsi nez Subaru Forester: https://www.youtube.com/watch?v=ieETEA2hB8c
OdpovědětVymazat