22. září 2013

Je rychlejší nová, nebo stará MX-5? (Hlasujte!)

Honza Koubek se včera zúčastnil posledního závodu letošního Amater Cupu. Aby to neměl tak jednoduché, jel se dvěma různými auty. Tedy, ne najednou, samozřejmě.


Amater Cup jsou závody, kam můžete přijet se svým vlastním autem a poměřit si sílu motoru a řidičské umění s ostatními. Dopoledne se jezdí tréninkové jízdy, kdy na trať může kdokoliv, kdo si zaplatí startovné (velmi akceptovatelných 2500 Kč na celý den), odpoledne se pak jezdí měřené jízdy stylem časovek - podobně jako závody do vrchu. Dvě kola daného okruhu s pevným startem měří profesionální časomíra s fotobuňkami a jedou se dvě jízdy.



Honza se - jako už několikrát - zúčastnil přidruženého závodu Mazda Cup, který novináři z nejrůznějších redakcí jezdí s dvoulitrovými Mazdami MX-5 třetí (tedy současné) generace NC. Zároveň si ale nenechal ujít příležitost zjistit, jaký je na stejné trati a se stejným jezdcem rozdíl mezi tímhle moderním sporťákem a jeho vlastní Mazdou MX-5 minulé generace (tedy NB).

Zatímco nová MX-5 má dvoulitrový atmosférický motor o výkonu 160 koní, starší NB je osmnáctistovka, která měla 143 koní - ovšem před dvanácti lety. Dnes tedy hrubým odhadem může mít kolem 120 koní. Honza nemá na motoru žádné úpravy, jen sání je vyvedeno do předního blatníku, aby motor nenasával horký vzduch z motorového prostoru. Je to ovšem menší auto a mělo by mít zhruba metrákovou hmotnostní výhodu.

Samotný Honza vůbec nedokázal odhadnout, které auto bude na zatáčkovité trati malého závodního okruhu na okraji Písku rychlejší. Pocitově se mu zdála rychlejší jeho stará Miata, ale uznal, že to může být tím, že je hlasitější a menším volantem pouští do rukou víc informací.

Co si ale myslíte vy? Výsledek nám Honza sdělí v pondělí odpoledne.


5 komentářů:

  1. Hodně bude záležet na pneu, taky nevím jestli Honza nemá na svojí mx5 stavitelnej podvozek-to dělá taky hodně. NC je sice vic rozhoupaná a rozevlátá, ale gripu má víc než NB, takže hádám, že vyhraje mladší kousek, ikdyž to s nim bude větší dřina..

    OdpovědětVymazat
  2. Kdepak, stavitelný podvozek (alespoň zatím) nemám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na Ohlins za 2/3 ceny auta je potřeba chvilku šetřit, to je jasný. To já se teď svezl NB s kompresorem a už vím na co šetřím já! :)

      Vymazat
  3. Taky bych si vsadil spíš na starší kousek. Ten nový je podle mě napodopovaný elektronikou a má spoustu omezovačů. Kdežto stará MX5 to bylo fakt dělo, za kterým se každý otáčel. Ostatně k Mazdám jsem měl vždycky tak nějak blízko. Škoda, že nedělají dodávky. I když v dnešní době regulací... Já vím, že odpojení adblue je to nejmenší, ale i tak... dneska už by mě to nebavilo s tím jezdit.

    OdpovědětVymazat