13. srpna 2013

Škoda Yeti po faceliftu! [UPDATE!]

Ještě to není oficiální a detaily jsou nepotvrzené, ale fotky jsou pravé. UPDATE: už to oficiální je.


Nová Škoda Yeti... no, možná není úplně na místě jí říkat "nová", je to jen facelift. Ale celkem výrazný. Vědělo se, že bude na letošním Frankfurtu a že fotky "uniknou" o něco dřív, to se dalo čekat také.


Zřejmě nikdo nečekal nějaké radikální změny pod kapotou, tohle je přeci jen decentní facelift, který se dotkne především designu přední části vozu. Ovšem po několika špionážních snímcích a informacích ze zákulisí panovala mezi lidmi nejistota, jak to bude s výraznými kulatými mlhovkami vpředu.

Je pravda, že Yeti byl na poměry škodovky až moc novátorský a rozhodně jeho originální příď nezapadá do současné unifikované designové politiky značky, kdy skoro nepoznáte, jestli proti vám jede Rapid, Octavia, Superb nebo Citigo...


Design je samozřejmě otázkou osobního vkusu, ale teprve čas ukáže, jestli se hrany budou zákazníkům líbit. Nicméně si dovoluji soudit, že by zrovna v případě stylového SUV mohl být vzhled trochu nápaditější.

Facelift se dále dotkne detailů v interiéru, ale zatím to nevypadá, že by Škoda Yeti dostala novou centrální dotykovou navigaci z Octavie - což je škoda, protože to je velmi dobrá záležitost. Omlazený Superb se také musí spokojit se starším systémem, který nejen, že reaguje na povely dost ospale, ale ještě se snadno krade.


Je tu však nový volant, kulisa řadící páky a další drobnosti. Změny jsou skutečně jen kosmetické a kdo očekává radikální obměnu, ten si bude muset ještě tak dva tři roky počkat na úplně novou generaci, která má přijet na nové platformě a dostane i novou generaci koncernových motorů.

Zatím víme jen to, že pod kapotou budou pracovat známé motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI, z oblíbených dieselů pak 1.6 TDI a dvě výkonové verze motoru 2.0 TDI. Na výběr bude samozřejmě vedle manuálu i automatická převodovka DSG se dvěma spojkami a k vybraným motorům rovněž pohon všech kol řešený pomocí elektronicky ovladané mezinápravové spojky Haldex. Ačkoli jsou v módě „sportovní“ SUV, Škoda s verzí RS modelu Yeti nepočítá. A upřímně - ještě že tak...

UPDATE:

Škodovka už poslala tiskové informace, takže vybírám to nejpodstatnější: Yeti se bude prodávat ve dvou designových variantách, "elegantní do města" a "outdoorové pro výlety mimo silnice". Čili něco podobného, jako svého času měl VW Tiguan. Budou se lišit provedením obou nárazníků a lakováním bočních lišt a prahů (outdoorová varianta bude mít tyto prvky bez laku, zato ale bude mít stříbrné kryty zpětných zrcátek).

V nabídce přibudou čtyři designy litých kol a čtyři nové metalické laky (bílý, zelený, šedý a hnědý, který bude výhradně pro nejvyšší výbavu Laurin&Klement). Yeti se také stává první škodovkou s integrovanou parkovací kamerou (pochopitelně za příplatek). Nově má bezklíčové startování a také automatický parkovací asistent.

Yeti Outdoor

Nabídka pohonných jednotek zahrnuje sedm motorů: benzínovou 1,2 TSI (105k), 1,4 TSI (122k) a naftové 1,6 TDI (105k) a dvě výkonové varianty 2,0 TDI (140 a 170k). Pokud jste se dopočítali pouze do pěti, jsme na tom stejně - další dva motory škodovka v tiskové zprávě nespecifikuje, zřejmě ale myslí úsporné varianty naftových 1,6 TDI a 2,0 TDI Green tec, které se neliší výkonem, ale mají navíc "úspornou" výbavu, jako systém Stop-Start a podobně.

V závislosti na motorizaci může mít Yeti pohon všech, nebo pouze předních kol a manuální šestikvalt, nebo šesti, či sedmistupňovou převodovku DSG.

6 komentářů:

  1. Myslim, že už před půlrokem Kabaň v jednom rozhovoru říkal, že se kulatá světla nezachovají - že za ně bojoval jako lev, ale unifikace je unifikace.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám yetiho dva roky a maximální spokojenost - klidně bych si koupil ještě jednoho. Bez těch mlhovek ale (byť je to drobnost),strácí to auto všechnu štávu, je to sice elegantní, ale nudná plechovka jakých jezdí mraky.
    Škoda, protože příští auto tak asi nebude Yeti-Škoda..

    OdpovědětVymazat
  3. Je to tak, nová yetina je elegantní , ale ta co mám taky dva roky ke vší spokojenosti, je zajímavější, jediněčnější.

    OdpovědětVymazat
  4. Mě se rozhodně líbí víc ta nová yeti a díky nové,pujdou staré yeti s cenou níž,když je mezi něma nějakej rozdíl!

    OdpovědětVymazat
  5. Kulata svetla delaji yetiho necim zvlastnim, odlisujicim se od ostatnich, faktem je, ze i za neho si musime priplatit " nemeckou " kvalitu, zejmena dobrou DSG prevodovku a nektere dovybaveni .... ahoj

    OdpovědětVymazat
  6. Mam Yetika r.2012 v nadstandardni vybave Mount Blanc 2,0 Tdi,DSG od panor.strechy pres nezavisle topeni az po navigaci.Je to mazilek a jine praktictejsi auto za slusne penize v pomeru kvality neznam.Vsem ho vrele doporucuji.Libi se mi hodne i nova prid Yetiho a jsem moc zvedav na noveho Snowmana a Sherpu.Je to proste kvalitni auto a hlavne prakticke.Mel jsem Yetiho i predtim,akorat v manualu a trochu me ted mrzi u DSG ta spotreba,ktera se pohybuje kolem 7 litru.Manual jezdil za 6 litru.Nad tim by meli kluci ve Skodovce pouvazovat,aby ten rozdil nebyl tak velkej.

    OdpovědětVymazat