19. června 2014

Koubku, proč pomlouváš BMW?

Opět jsem dostal jeden z těch mailů. Takový ten, který vás vybízí, abyste si sáhli do svědomí. A tak to uděláte.


V tom mailu se píše:

"Meziplyn mám fakt rád, ale nevím, proč na stránkách tak často pomlouváte BMW, když je to jeden z posledních výrobců sportovních rodinných zadokolek a sám jste říkal, že jste bavoráky vždycky měl rád."

Ano, měl! Navíc uznávám, že i v dnešní nabídce se pár zajímavých kousků opravdu najde - třeba novou M3/M4 bych se projel opravdu rád, stejně jako M235i, což je podle všeho hodně povedené auto.

Realita je ale taková, že osmdesát procent u nás prodaných bavoráků je vybaveno systémem xDrive, takže poctivou benzínovou zadokolku už si člověk nemůže ani vyzkoušet v autosalonu (nemají jí tam, bojí se, že by jí pak neprodali). Po atmosférických šestiválcích bude pohon čistě zadních kol další věcí, která z bavoráků pomalu mizí.

Vývoj je ale vývoj a já chápu, že BMW dělá to, co od ní většina zákazníků chce. Jenže pořád se mi do zorného pole dere hlavní rival ze Stuttgartu.  A vedral se mi tam i na letošních Legendách.

Obě automobilky totiž okupovaly pozice po obou bocích hlavního trávníku. Vlevo bylo BMW a na jeho ploše stál model X3, nějaká trojka (možná čtyřka Gran Coupé, z dálky jsem to nerozeznal), BMW GT5, nad jehož přítomností si lámu hlavu, protože to není ani novinka, ani prodejní trhák, ani budoucí legenda, pokud nepočítáme legendární propadáky. Chybět nesmělo BMW X5, kousek za keřem stály dvě elektrické i3 a hlavními hvězdami "stánku" byla dvojice M5 a M6 Gran Coupé. To věru nejsou špatná auta, jenže... pokud nevíte na co koukat, vlastně je ani nerozeznáte od naftových modelů.

Stánek BMW v celé své velikosti (elektrické i3 za stromky vpravo nahoře)

A teď se podívejme na pravý trávník: Téměř kompletní modelová řada Mercedesu: áčko, béčko, nové céčko, CLA, nové éčko včetně E63 AMG, celá řada crossoverů, GLA, GLK, ML, GL a terénní třída G. Jenže tím nekončíme. Vrcholem současných sériových Mercedesů byl krásný červený model SLS, který během víkendu i párkrát protúroval svůj vokální osmiválec. Ač se tomu nechce věřit, mezi sériovky se dá počítat i brutální, krásně nesmyslný a dokonale švihlý model G63 AMG 6x6 - a ano, i ten tu byl!

A tu máme Mercedesy. Sériovky vzadu, vpředu Legendy. Za stromem vpravo teréňáky, vč. G63 AMG 6x6

Vedle SLS ovšem stál i původní 300 SL Gullwing v původním stavu, kousek před ním byl fantasticky zrenovovaný Mercedes 500 Kompressor, na druhé straně hardcore malosériovka CLK DTM a plejádu skutečných legend uzavíralo AMG Hammer, ikonické éčko W124 z roku 1986 s výkonem 360 koní, a můj osobní oblíbenec, závodní Mercedes 300SEL 6,8 AMG z roku 1967, zvaný familierně Rote Sau, neboli Rudá svině. Masivní monstrum (1,6 tuny bylo tehdy v porovnání s konkurencí fakt hodně) s ještě masivnějším motorem o výkonu 428 koní mělo maximálku 265 km/h a stovku umělo za 4 sekundy.

Vidíte, už zase jsem se rozvášnil - a proč se mi to nemohlo stát už u BMW? Proč tam neměli "batmobil" BMW 3.0 CSL, proč tam nestál legendární a překrásný roadster BMW 507, proč tam nebyla výstavka emtrojek, když měly nedávno výročí? A proč BMW nepřivezlo ani svoje nejlepší současné sériovky, hybridní BMW i8, nové BMW M4, nebo aspoň pohlednou Z4?

Chápu, že BMW musí dělat byznys a tlačit zejména masovky, ale to přece Mercedes taky a stejně mu zbyde v nabídce místo na šílenosti typu terénních šestikolek a sporťáků s dveřmi nahoru a (alespoň na takovýchto akcích) nezapomíná na svojí slavnou historii.

V bohnickém parku přitom krásná stará BMW k vidění byla - viděl jsem E30 M3 kabriolet, závodní 3.0 CSL, závodní M3 E90, nádherné BMW 2800 CS, které pojede Panamericanu a pár dalších... jenže prostě ne na oficiálním stánku BMW.

Hlavním důvodem, proč do BMW takhle šiju a proč o tom pořád mluvím a píšu je prostě a jednoduše fakt, že značku BMW mám rád, že mi na ní pořád nějak záleží a nechce se mi věřit, že by úplně zavrhla své kořeny. Kdyby šlo o značku jinou, prostě bych mávl rukou a neřešil bych to, takových automobilek jsou spousty. Jenže tohle je BMW. Nezbývá než nechat v sobě doutnat alespoň takovou udržovací jiskřičku naděje, že mezi všemi čtyřválcovými diesely fčtyřkolce fempaketu a fbílýperleti přece jen čas od času probleskne nějaká budoucí legenda...

hk

9 komentářů:

  1. Tie stánky BMW i Mercedesu boli vecou samotných automobiliek alebo iba ich českým zastúpením?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Bohnicích to pochopitelně organizovalo české zastoupení, ale ono se stačí podívat do Ženevy, do Paříže, na jakýkoli větší autosalon a zcela jasně převládá dojem, že BMW to hraje především na bodykity a ekologii, zatímco Mercedes má bodykity, ekologii a navíc ještě i osmiválce, šestikolky a supersporty.

      Vymazat
    2. No súhlasím, že Mercedes má trošku pestrejšiu ponuku medzi top modelmi, ale na druhú stranu BMW má spomedzi noviniek u mňa obrovské plus za i3 a i8, čo sú podľa mňa oveľa zaujímavejšie modely než ktorýkoľvek z posledných Mercedesov. Hlavne s i3 BMW dokázalo úžasnú vec - spravilo mestský elektromobil, ktorý jazdí nečakane zábavne a vypadá originálne i štýlovo, a to všetko za nenormálne nízku cenu. Obzvlášť tu v Nórsku stojí i3 na české cca iba 825k, zatiaľ čo najlacnejšie "normálne" BMW, teda trojdverová 114i, tu stojí 930k. A tiež ešte netreba zabúdať na "anglické bavoráky", teda na Minička, ku ktorým Mercedes tiež nemá žiadnu obstojnú alternatívu. A vlastne top ponuku BMW tvoria Rolls-Royce, kde taký Wraith je zaujímavou alternatívou ku Mercedesu CL.

      Inak súhlasím, že české zastúpenie BMW by sa malo zamyslieť a budúci rok na túto akciu priniesť tie najzaujímavejšie historické legendy!

      Mimochodom na túto šou prinieslo BMW zaujímavé kúsky - https://www.youtube.com/watch?v=RMu-T0aNrvw

      Vymazat
  2. začalo to už před pár lety u E90, kde se pomalu začaly vkrádat prvky jako elektrický posilovač u faceliftu, adaptivní řízení, pak na autosalonu samá 20d "s krouťákem 30i" a "stejnou" dynamikou z 80 na 120 km/h. Ano, také jsem vlastnil 320d. Tehdy sem ale díky nadšenecké recenzi pana Koubka zakoupil BMW 320si. Žralo to víc než ta 330i, ale kvalita svezení neporovnatelná. Nemluvě o tom, že se s tim autem dalo zajet na Ring, odjezdit víkend (a předjet si pár M3 a GT3) a v pohodě se zase vrátit. Jsem ze stejného těsta, takže je mi taky smutno nad směřováním automobilky s vrtulí. Od letošní zimy vlastním zánovní E91 M3 a tu už nikdy neprodám. Je na čase auto takového typu zakoupit a nechat v garáži. V8 forever! Honzo díky za úvahu, která mě usvědčila o mém správném počínání. Rudolf.

    OdpovědětVymazat
  3. Ze všeho se pomalu ale jistě stává už jen podělaný byznys. Vášeň a všechno ostatní se pomalu vytrácí.

    OdpovědětVymazat
  4. Mercedes překvapil.. Spousta krásných aut.. Nejhezčí sporťák současnosti i minulosti a k tomu legendární modely od AMG, o kterých píše p. Koubek. Ale nejvíc u mě u MB zabodovala G 6x6 a jednoznačně vyhrálo mou soukromou soutěž o to, čím bych chtěl odjet, kdybych si mohl vybrat jedno jediný auto :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Článek čtu teprve zpětně, ale co se týče M3 a jejich výročí, tak ty byli vystaveny na autosalonu v Lipsku a tam si to organizovala automobilka sama. Tak jinak byla půlka haly zaplněná legendami, kterých se tu dožadujete. Problém tedy nevidím v BMW, ale v jeho českém zastoupení.

    OdpovědětVymazat
  6. Thanks for sharing, nice post!

    - Máy đưa võng tự động hay vong dua tu dong cho em be là sản phẩm tinh túy của công nghệ, vong tu dong là món quà tuyệt vời cho những ông bố bà mẹ bận rộn. Máy đưa võng tự động đang ngày càng trở thành 1 phần của các gia đình Việt nhất là những nhà có trẻ nhỏ hoặc người lớn tuổi.
    - Với nhãn hiệu uy tín, sản phẩm máy đưa võng tự động chất lượng và giá bán phải chăng, máy đưa võng tự động An Thái Sơn tự hào là địa chỉ bán máy đưa võng tốt nhất, uy tín nhất cho bé.
    - Các mẹ sẽ yên tâm và hài lòng khi sử dụng may dua vong tu dong cho bé. Máy đưa võng tự động nhỏ gọn, tiện lợi, tiết kiệm điện lại rất an toàn khi sử dụng cho trẻ. Máy đưa võng phù hợp với tất cả các loại võng hiện có trên thị trường hiện nay và rất dễ sử dụng.
    - Hiện nay trên thị trường có nhiều loại may dua vong cho em bé, máy đưa võng tự động An Thái Sơn nhận thấy may dua vong ts – sản phẩm máy đưa võng tự động thiết kế dành riêng cho em bé, có chất lượng rất tốt, hoạt động êm, ổn định sức đưa đều, không giật cục, và tuyệt đối an toàn cho trẻ, đảm bảo trẻ ngủ thật ngon giấc.

    Chia sẽ các bí quyết nuôi dạy bé như: giúp bé ngủ ngon giấc, chiều cao cũng rất quan trọng với bí quyết giúp bé phát triển chiều cao hay trẻ em mắc chứng mất ngủ ở trẻ em với bí quyết chia sẽ nguyên nhân và cách điều trị, bé béo phì với cách giảm cân hiệu quả cho trẻ hay bố mẹ lo lắng vì sợ con kế thừa những đặc điểm xấu từ bố mẹ như vóc dáng, màu da với bí quyết cải thiện vóc dáng, làn da cho con giúp bé xinh xắn hơn ^^

    Bạn xem thêm bí quyết và chia sẽ kinh nghiệm làm đẹp:

    Những thực phẩm tốt cho da tại http://thucphamtotchoda.blogspot.com/
    Chăm sóc da mặt ở http://chamsocdamato.blogspot.com/
    Cách chăm sóc da mặt bằng http://cachchamsocdamatbang.blogspot.com/
    Dạy trẻ sơ sinh tại http://daytresosinh.blogspot.com/
    Bí quyết giảm cân hay tại http://biquyetgiamcanhay.blogspot.com/

    Chúc các bé khỏe mạnh, mau ăn chóng lớn!

    OdpovědětVymazat
  7. Já nevím, tak každý má prostě nějaký názor a něco mu sedí více a něco mu sedí méně. A na druhou stranu si vždycky budu hájit to, co jsem si já sám koupil. Jako já třeba bojuji taky s názory, který někteří mají na zánovní elektromobily. Ale sám ho mám, vyhovuje mi a logicky nejsem moc spokojený s tím, když to někdo hejtí.

    OdpovědětVymazat