11. června 2014

BMW X6 znovu útočí

Nebudu nic zastírat, X šestku prostě nemám rád. Je to arogantní, zbytečné, nepraktické a celkově dost špatné auto. A teď je tu nová verze.


Víte, chvílemi jsem svůj názor zpochybňoval, říkal jsem si, jestli tahle moje zášť není irelevantní. Snažil jsem se hledat racionální důvody, proč by se tohle auto lidem mělo líbit. Existuje na něm něco jiného zalíbeníhodného, než právě ona arogance, se kterou do světa vykřikuje "Nemusím být praktické, nemusím být úsporné, nemusím umět jezdit v terénu, hlavně že je na mě vidět, že jsem drahé"?

Jak to tak vypadá, neexistuje! Musím říct, že se mi docela ulevilo, když po představení nové generace několik zahraničních serverů reagovalo ironickými, mnohdy až ostře sarkastickými články. Anglický Sniffpetrol, recesistický blog jednoho významného motoristického novináře, uveřejnil článek o tom, že britská vláda uvažuje o použití nové X6 při tvorbě kriminálního profilu. "Pokud někomu ukážeme fotku nové X6 a jemu se bude líbit, je dost velká šance, že je to nějaká vepřová hlava v teplákách, ověšená zlatými řetězy, co nesundá telefon z ucha a většinu příjmů dostává v hotovosti," řekl podle Sniffpetrolu jakýsi ministr spravedlnosti s vymyšleným jménem.

Článek pokračuje dalším citátem: "Nechápejte mě špatně, my rozhodně netvrdíme, že každý, komu se BMW X6 líbí, je automaticky zloděj, drogový dealer, nebo hnusný idiot, co dýchá otevřenou pusou. I když to tak prakticky určitě je."


Sniffpetrol není jediný, kdo se do nové X6 opírá a to mi dává jistotu, že ve svém nevěřícím kroucení hlavou nad tímto kusem automobilové současnosti nejsem sám. Abych to trochu vysvětlil: BMW X6 ve skutečnosti na svojí velikost a hmotnost jezdí (na silnici) docela dobře. A to nové možná ještě trochu líp. Potíž je v tom, že to není praktické SUVčko, kterému byste výměnou za jeho schopost odvézt pět až sedm lidí a spoustu nákladu určité dynamické nedostatky odpustili. Vejdou se do něj pouze čtyři cestující (po faceliftu sice přidali i páté místo, ale plnohodnotným bych ho skutečně nenazval) a kufr o objemu 580 litrů může směle soutěžit s kdekterým sedanem nižší střední třídy.

V terénu byla první verze zcela neschopná - byla příliš těžká a pohon všech kol příliš nepomohl. Když už, byla laděná spíš na silnice. Jenže pokud vám stačí čtyři místa a středně velký kufr, najdete v portfoliu BMW hned několik aut, která budou levnější a na silnici budou jezdit podstatně líp.


BMW X6 zkrátka není pro lidi, kteří vybírají hlavou a fakt, že i anglická periodika vtipkují o pochybných kšeftařích s kolotočářským "vkusem" ukazuje, že většinová cílová skupina je všude na světě velmi podobná. A teď opouštím kritiku a budu BMW chválit.

Já, kolegové motorističtí novináři, majitelé atmosférických emtrojek a další hardcore fanoušci sice pořád ječíme, že BMW se všemi těmi hybridy a tříválcovými elektrosporťáky zrazuje svou historii, ale pravda je taková, že už se stalo a tento vývoj zvrátit nelze. BMW učinilo rozhodnutí, vykašlalo se na malé "tvrdé jádro" (nebo vlastně nevykašlalo, vždyť M3 pořád existuje) a svou hlavní kapacitu napřelo na tu část trhu, která mu přinese největší zisk.


BMW X6 je hnusné a hloupé auto, ale jeho první generace se prodávala přímo skvěle. Majitelé diskoték, pouťových atrakcí a hazardních heren prostě potřebují vozidlo odpovídající svému statutu a nebojí se za něj platit - naopak, čím bude dražší, tím víc bude bling. Možná by neškodilo zařadit do standardní výbavy chromová či zlacená 24palcová kola. A růženec na zrcátko.

BMW možná tak trochu kašle na svou historickou image, ale obchodně se zachovalo naprosto správně. Vyčuchalo velkou a výnosnou mezeru na trhu, překouslo, že z té mezery vyčuhují tepláky adidas a odbarvené silikonové blondýny a jalo se mezeru těžit. Mercedes sice přichází se svým soupeřem MLC, ale BMW mělo tuto část trhu samo pro sebe dlouhých sedm let a to je husarský kousek.

A můžeme to brát pozitivně. Až budete v noci v cizím městě hledat diskotéku, kde by se daly třeba sehnat nějaké lehké drogy, stačí hledat zaparkované iksšestky.

hk


26 komentářů:

  1. Souhlasim. Trefne.
    Jen vetou - A růženec na zrcátko. je mysleno co??? No tak!
    Michael

    OdpovědětVymazat
  2. Vo mne to auto vždy evokuje hyenu... zakaždým keď prejde okolo...

    OdpovědětVymazat
  3. První generace x6 nebyla příliš povedená a novou známe jen z fotek, na kterých se mě osobně líbí, stejně jako už v autosalonech vystavovaná x4. Pokud bych měl ovšem udělit cenu za nejnevzhlednější auto od automobilky BMW, zcela najisto by to bylo : 5GT, 2 Activ Tourer a 3GT přesně v tomto pořadí. Také doufám, že se neuskuteční zatím koncept BMW x7, jen proto, abych ho na českých silnicích nepotkával. Souhlasím s tím, že by BMW mělo pokračovat s automobily spalujícím benzin a pohonem pouze zadních kol, bohužel cena provozu auta jezdícím na naftu, nebo ještě lépe, na elektřinu je levnější, než u živějšího benzinu. Ideální by bylo mít jedno auto na víkendy typu Dodge Charger 1969, nebo Plymouth Barracuda 1973 ve verzi cabrio a BMW i3, nebo Tesla model S na každodenní dojíždění do práce a vození dětí do školy.

    Jirka

    OdpovědětVymazat
  4. takoveho kriku uz tu bylo... je to jen pokrytectvi, nic vic. Proste se zde panum redaktorum zda, ze jejich vkus je ten dulezity a ostatni nemaji narok. Jasne, ze je kazdy hned kolotocar apod. Nechci X6, X5 je slusne SUV na silnici a nikdo s nim nikdy jinam nepojede, tak co... Ale nevim, kde neustale berete tu kuraz a hloupe (jine slusne slovo me v teto souvislosti nenapada) urazite lidi, kterym se treba zrovna tohle auto libi. treba skutecne chteji velke auto, protoze se v nem dobre citi, treba maji bud male deti nebo uz odrostle a vzadu nikdy nikdo nepojede. BTW 580 litru mi nas zavazadlovy prostor prijde docela dost.
    Jste pokrytci. Auta uz davno nedavaji smysl. Jsou o emocich, o vkusu o pocitech. Jaky smysl ma ta vase atmosfericka M3?? za bezneho provozu a dodrzovani predpisu zcela zadny. A to pisu s vedomim, ze o te nove (samozrejme, ze neatmosfericke a tudiz zcela jiste podstatne horsi - podle vas "pravovernych") uvazuji. Kdyz pujdeme ciste po logice, sejdeme se nekde u auta s 1,2t se zakladni vybavou za minimum penez. Nikdo z Vas v takovem aute nejezdi, tak jdete k sipku. Proc prave vy jste tim etalonem? Proc je vas nazor ten dulezity? Proc si nekdo X6 proste nemuze vybrat, protoze muze a chce? BTW kdo z vas osvicenych si nove BMW skutecne koupi??
    Doufam, ze podobne hlody najdu pod vozy Aston Martin, Ferrari apod. Jak nesmyslne jsou a jak je u nich dulezite neco tak zbytecneho, jako exkluzivita... Jenze to ne, u takovych aut jde samozrejme rozum stranou a jen obdivujeme a exkluzivitu davame jako plus, ze?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líp bych to sám nenapsal a i když vaše sdělení je ze srpna 2014 a já píšu 1,1,2015, tak to vaše je a bude platné. Možná je to taky tím, že v BMW nikdoz kritizujících neseděl anebo na několik hodin při testu. Pro mně byla a stále je X5 modla a jednu takovou vlastním a jsem nanejvýš spokojen už vlastně 5..rok Je to o pocitu prostornosti, bezpečí a bytelnosti a za rok až mi skončí úvě,r půjdu s největší pravděpodobností k BMW opět i když tak velké auto dávno nepotřebuji, ale já ho prostě chci-přesně jak to bylo v té reklamě na Renault a redaktor je hloupý snob , který si myslí, že někdo orientovaný na jeho řeči dá, snad pouze ti, kteří tomu nerozumí vůbec anebo nemají a nemůžou mít vlastní názor a zkušenost.

      Vymazat
    2. Zdravím, plně souhlasím s výše uvedeným názorem... podobná nechutná kritika je spíše pro nevyzrálé jedince. V článku jsem nenašel žádná porovnání pouze urážky a odvolávání se na články třetích stran. Mně to stačí a svůj názor si na pana redaktora dokáži vytvořit sám... vlastnil jsem jak první tak nyní i druhou generaci a musím říct, že druhá generace je skutečně povedená. Nejsem žádný kolotočář, jak uvádí pan redaktor. To, že si můžu pořídit vůz dle mého přání tyto lidi zřejmě skutečně velmi irituje, protože nejspíše jezdí z vozy starými více než 10 let a na nový podobné kategorie se zřejmě nikdy nezmůže, proto mu zůstávají jen slzy pro pláč a jako obrana závistivé hanění a urážení...docela ubohé... rozhodně to, co pan redaktor zde vytvořil, není konstruktivní kritika....

      Vymazat
  5. Možná kdybyste si přečetl ten článek pořádně, zjistil byste, že o tom píšu právě proto, že nejsem sám, kdo si to myslí, že jsem s překvapením zjistil, že v zahraničí se na to dívají dost podobně (včetně trochu pejorativních narážek na majitele diskoték a podobně).
    Nejsem pokrytec, sám mám vrcholně nepraktické auto. Jenže X6 je zaměřená výhradně na emoce, navíc na emoce, které s řízením samotným moc nesouvisí - na rozdíl od těch Ferrari a Astonů. Ty jsou totiž nejen exkluzivní, ale především jsou to dobrá auta. Můj názor jistě důležitý není, ale je můj a tudíž si za ním stojím. Meziplyn je od začátku subjektivním portálem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. prominte, ale odvolavat se na to, ze to taky nekdo nekde napsal??? A ja myslel, ze jakekoli zevseobecnovani v hodnoceni skupin lidi neni pro rozumneho cloveka pripustne a patri tak mozna do hospody pred zavirackou. Rozhodne nemam ambici vas vychovavat, ale to je zase muj nazor. Chapu-li dobre Vasi posledni vetu, rozhodl jste se psat o autech pro velmi uzkou skupinu lidi. Podle vseho lidi, kteri se nad praktickym vyuzitim aut nepotrebuji zamyslet, nemaji deti, jednoznacne preferuji zabavu za volantem. OK, proti tomu take nic. Ale oznacovat majitele X6 za kolotocare je jako oznacovat majitele MX-5 ve vasich letech za lidi v krizi stredniho veku s nedostatecnymi fondy. Mne nevysvetlujte, ze je to jinak, ja to chapu, ale je to tak snadne, ze? Pokud jste tedy zacilil na tuto uzkou skupinu lidi, nejak nevidim duvod brat si do testu ci vubec psat o autech jako je X6. A btw aston rozhodne dobre auto ve sve tride za ty penize neni ;)

      Vymazat
    2. Já to chápu, ale i když to vezmu z druhé strany: lidé, kteří mají děti a potřebují praktické auto si určitě nekoupí X6. Já mám praktická auta velmi rád (taky jsem totiž muzikant a stěhovat aparaturu na koncert je prostorově poněkud náročné), problém je ale v tom, že X6 nevyniká v žádné kategorii. Není praktická, není prostorná, není terénní a na silnici je spíš průměrná (Cayenne je v dané kategorii rozhodně výrazně lepší). Její jedinou předností je arogance - a to zkrátka netvrdím jenom já, vidí to spousta dalších lidí.
      A konečně: koupil jsem si MX-5, baví mě MX-5, takže bych neměl psát o ničem jiném než o MX-5? To je ale nesmysl, co? Budu si brát do testů a psát a mluvit o všech autech, která se mi dostanou do ruky, máme svobodu, demokracii a za otevřenou kritiku se už nezavírá ;) HK

      Vymazat
  6. Já osobně považuji všechna SUV za hloupá auta, ale ať si jezdí každý v čem chce. Bylo by dobré zavést na SUV vozy nějakou daň ať jich nejezdí tolik. Chápu, že ti lidé co si je kupují jsou na tom pohybově špatně a do osobního auta se jim nastupuje mizerně, ale když mají peníze na hloupá auta tak ať platí i nějakou tu daň.
    Ahoj Lukáš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A za prázdno v hlavě by se myslím taky mělo platit. Typický zakomplexovaný a závistivý čecháček, že?
      Když je vám to tedy jedno, jak sám píšete, kdo v čem jezdí, tak proč se tady exhibujete a dokonce byste chtěl zavádět nějakou daň, to si trochu protiřečíte,že?

      Vymazat
  7. Jste všichni pěkní trotlmení...

    OdpovědětVymazat
  8. Přesnější označení dané modelové řady by bylo BMW X6 GRC (nehláskujte).

    OdpovědětVymazat
  9. Viděl jsem x6 naživo a je to doslova designová pecka. Nečekal jsem relativně prostorný interiér i na zadních sedadlech a kufr - věřte mi, že je naprosto postačující, pokud sklopíte zadní sedačky je vysoce nadprůměrný. Dokonce není ani tak mohutná a velká dle rozměrů na oficiálních stránkách (www.bmw.cz). Vedle BMW x4 málem ani nejde rozeznat 24 cm - na délku můžeme zanedbat (pokud se nám x6 nevejde do garáže právě o zmíněných 24cm) . S modelem M50d musí být zábava i když bych nejspíše uvažoval o slabší 40d . Zároveň bych chtěl upozornit na nepříliš lichotivou hnědou barvu, která se zdá až fádní, ovšem dovedl bych si x6 představit u sebe doma v garáži v bílé, nebo v nějakých lacích na přání (Long beach blue) popř. navíc oproti již relativně u nových BMW prodávanému M sport paketu bych si neodpustil možnost M performance paket, který sice dodává ,,jen,, designové prvky, ale velice povedené a netradiční. Zajímal by mě srovnávací test BMW x4 35d vs. BMW x6 M50d. I přesto, že píši k článku o x6 musím se ještě vrátit k x4, příliš mě nenadchla kvůli slabým motorům a poměrně nepříliš reprezentativním materiálům, které jsou povětšinou součástí pouze v rámci BMW individual - kůží potažená přístrojová deska, exkluzivní sedadla nebo obložení piano lak,... (např. BMW 4). Snad se tento nedostatek u BMW budou snažit vyřešit a napravit, protože předností u BMW byla vždy individualita, na které x4 opravdu ztrácí, ve specifikaci modelu je až pobuřující, že se nabízí pouze obložení v dekoru dřeva a dvě hliníkové varianty kvalitativně na nízké úrovni. Možná u BMW udělali interiér x4 chudší, aby nepatrně snížili hmotnost, spíše se ale domnívám, že to je pouze snaha oddělit velice podobné modelové řady x4 a x6. Exteriér vozu by se jako u větší x6 měl doplnit M performance.

    verdikt :
    X4
    + zajímavější a mladistvější exteriér oproti x6,
    + jakkoliv nevyčnívající displej jako u většiny nových aut této značky
    - interiéru vybaven neadekvátními materiály vzhledem k tomu, do jaké cenové kategorie spadá,
    - nízká možnost individualizace

    X6
    + dle mého je vhodné i pro rodinu s maximálně dvěma dětmi, protože prostřední zadní je řekněme taková nouzová
    + zajímavá koncepce SUV/kupé, vysoká možnost individualizace, kterou dělá x6 čest své značce
    - škoda, že není možnost laserových světlometů jako u i8 nebo nové 7
    - snížení ceny by neuškodilo

    Dále bych chtěl panu Koubkovi doporučit vyrazit si na výlet do Nízkých Tater s BMW 335i nebo ještě lépe M3 a oproti tomu srovnat s tolik opovrhovanou novou x6 která má systémy pro bezpečné sjíždění z kopců, zobrazení náklonů náprav, xDrive, a spoustu dalších užitečných asistentů. Na jakékoliv SUV není třeba nasazovat sněhové řetězy, oproti zmiňované M3, s kterou bych měl obavy jezdit i v zimě, natož zajet s ní na hory.

    Jirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy jste všichni z týmarketingový masáže tak vylízaný, že máte dojem, že když vyjedete s jiným autem než elektronikou narvaným SUV 4x4 do přírody, že zapadnete a zemřete žízní. Za celý svůj motoristický život jsem zapadl se zadokolkou jenom jednou, když jsem jak debil vjel do hluboké hromady sněhu na parkovišti a propadl se jím. A to bylo v praze v centru. Jednou jsem dokonce vozil zadokolkou k horské chatě ve špindlu lidi, protože nikdo jinej tam nevyjel. Dokonce ani člověk s Octavií 4x4, což mě překvapilo. Ale jen si tohle arogantní stupidní SUV kupte. BMW vydělá peníze a já se vám budu smát, že máte malý penis. A s M3 se jezdá v zimě jedna báseň. Je to zábava a člověk se drží zkrátka. Ne jak všichni ti dementi v elektronikcých čtyřkolkách, kteří hned skončí v první zatáčce, protože se sice uměli rozjet rovně, ale pak už tu dvouapůl tunovou krávu neuměli zabrzdit a zatočit.

      Vymazat
    2. Hnědá je fádní a bílá by byla lepší? Rozdíl 24 cm na délku nejde rozeznat? X6 má "naprosto dostačující" kufr? Na SUV není třeba nasazovat sněhové řetězy? Se zadokolkou se nedá jezdit v zimě?
      No, je vidět, že BMW své model X6 a X4 cílí skutečně dobře, prtoože jestli je Jirka typický zákazník, tak už se nedivim. Bílé auto nejlépe v M performance výbavě, nebo ještě lépe individuální... to přesně zapadá do toho profilu, o kterém se ve článku psalo. Lidi sou holt různý.
      Jezdím starším pětkovým kombíkem, zadokolkou a v zimě si na hory klidně troufnu. Dokonce tam jezdím docela často, do Alp. X6 mi přijde fakt naprosto nesmyslná, jel jsem v minulé generaci X6 a to auto mimo silnici opravdu NEFUNGUJE a na sněhu už vůbec ne. Bez řetězů zvlášt.
      Petr

      Vymazat
    3. BMW se musí zaměřit na skupinu lidí, kteří mají dostatek peněz na nové BMW, nejen na redaktory a na skupinu lidí kteří si budou MOŽNÁ kupovat za deset let ojetinu se stočeným tachometrem na 200 000 km. Kdyby se u BMW nebo jakékoliv jiné automobilky specializovali pouze na jednu velice úzkou početní skupinu, zkrachovali by nebo by museli cenu základního modelu posunout někam mezi Ferrari. Je jen dobře, že BMW zvolilo cestu velké škály modelů, může si každý zvolit, po čem touží v mém případě je to nová X4/X6 a M3, kterou mám od roku 2011. Vždyť Cayene a jeho tolik spekulativní design zachránilo protěžovanou značku Porsche. Ale jezdit s M3 na hory, když mi doma stojí X3, divné, že. Další pozitivum k systému xDrive - mám obuté celoroční pneumatiky a i přesto jsem s ním vyjel v roce 2012 sjezdovku bez řetězů a jakýchkoliv větších problémů, to s mým předchozím autem - zadokolkou opravdu nešlo. A k těm rozměrům - 24cm já osobně nijak nepociťoval, i když stály X4 a X6 hned vedle sebe. Je nutné neporovnávat octavii 4x4 a BMW X6, nespojuje je nic jiného než pohon všech kol. Ale tak dobrá, pokud jste z Prahy jako ten ,,inteligent,, co napsal komentář a nepodepsal se, tak vám zadokolka stačí a je zbytečné připlácet za xDrive.

      A nakonec "BMW vydělá peníze a já se vám budu smát, že máte malý penis." - není nutné ostatní zesměšňovat, jen proto, že si mohou dovolit luxusní auta. A pro info, kdybych si chtěl něco kompenzovat - koupím si Toyota Land Cruizer nebo Cadillac Escalade ESV.

      Jirka

      Vymazat
    4. Mám pocit, že vstupuji čistě do mužského prostředí, ale ozvat se musím. Pánové, auto se přece kupuje srdcem a ne hlavou. X6 je vkusné, originální a bezpečné auto. Přesto, že jsem si dříve myslela, že SUV je jen pro muže, musím říci, že když jedu na silnici v hatchbacku, nebo v SUV, chovají se ostatní řidiči naprosto odlišně. A jako komentář k tomu, že si majitelé X6 kompenzují velikost penisu se musím zeptat. Co si kompenzuji podle Vás já?
      Gábina

      Vymazat
  10. Zajímalo by mě, jestli hurvajze taky napadla myšenka, že suv všeobecně jsou sice do města velká, ale je z nich díky vyššímu posazu lepší výhled, když přejíždíte přes retardéry nemusíte se bát, že si odřete přední spoiler, výhod je víc. Ale co když nechcete krabici od bot typu defender? A když se mi líbí od bmw řada 4, ale bojím se stavu po 2 měsících. Mám si ho přesto koupit a nechat si ho neoficiálně zvýšit? Ne. Tak tedy x6, a ať tady nikdo nevykládá jak se s tím bude špatně pakovat
    dnes už se u bmw dělá tak propracovaná zadní kamera i s aut. parkováním do řady, že to není problém. Kéž by se taky někdy zamyslel před tím než napíše provokativní článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. Moc nechápu osobní invektivy, které předem znemožňují důstojnou debatu, ale přesto se vám pokusím důstojně odpovědět: Vysoký posaz je častý argument (zejména dámského publika) a já ho samozřejmě beru, ale v tu chvíli nechápu, proč se vysoká auta snaží tvářit "sportovně".
      Přední spoiler? Kdy naposled jste se sériovým autem měl u běžného normového retardéru potíže s předním spoilerem? Já jednou, bylo to v Lamborghini Gallardo. Čtyřku jsem testoval dokonce v karbonovém M-paketu a rozhodně nebyla tak nízká, abych se ve městě musel strachovat o spoilery. Snad při parkování u obrubníku, ale pokud člověk neumí odhadnout, kde má čumák auta, měl by se zamyslet nad svou schopností řídit auto.
      Ano, parkovací kamery dnes mnohé usnadňují (ostatně takové GLE Coupé se bez ní vůbec neprodává, protože Mercedes ví, že z něj jinak není dozadu vidět prakticky nic), ale to není omluva pro odulé rozměry, které vyřazují ze hry ta stísněnější parkovací místa.
      Já nikomu neberu zálibu ve velkých SUV, ale aspoň si zkuste přiznat, že náklonnost k tomuto typu aut nemá nic společného s logickými argumenty. Takové auto člověk ve skutečnosti nepotřebuje, jen se mu líbí jeho image a bere ho jako výraz svého stylu.
      S pozdravem, HK

      Vymazat
    2. Tak si zajeďte se 4 do jihlavy od stoup na náměstí ;) jinak nevím proč sem taháte tu zrůdu od mercedesu.

      Vymazat
    3. Protože Mercedes GLE Coupe je to samé co BMW X6, jen pohodlnější (pokud to nejste schopen uznat, nemá opravdu další diskuse smysl). Nevím, co mají v Jihlavě, ale normovaný zpomalovací pruh to asi nebude. Jenže to bychom se mohli hádat o to, jestli je potřeba mít offroad, když Lamborghini nesjede Staré zámecké schody... Mám pocit že retardérů je v Praze opravdu hodně - jedny velmi příkré mám přímo za domem ve strahovském kopci - a se sériovým autem jsem tam nikdy neměl problém.

      Vymazat
  11. Stejně jste dle mého zaujatý vůči bmw, a nejsem si plně jist zda víte o tom, že se dají u aut od německé 3 měnit jízdní režimy, spíše na mě působíte jako technický analfabet a pokud jste celou dobu jel na sport tak se vám (pokud jste měl verzi s elektronickými adaptivními tlumiči) přitvrdí podvozek a motor se až přetáčí, což vám, pokud se nemýlím vadilo ovšem na comfort se auto umírní, změní jízdní vlastnosti a podle mě je měkké až až. A v kombinaci kola 19" a adaptivní tlumiče není žádný problém. Jediné co bych na své bílé x4 měnil je motor. Mám 35d a chtělo by to něco ještě o trochu ostřejšího třeba rovných 300 kW. Ovšem to už by se bohužel bmw asi nevyplatilo, když se někteří novináři bojí využít celý potenciál motoru 35d a mluví o jednom z nejhorších bmw vůbec, protože ho řádně neotestovali. Možná bych to nenazval strachem, ale neschopností řídit.
    Dle té vaší myšlenky, že každý kdo jezdí s x4/x6 je kolotočář a zloděj pouze děláte obecnou nevraživost vůči majitelům aut tohoto typu. To je jako, kdybych řekl, že kdo si koupí roadster je muž v přechodu co si chce ještě něco na stará kolena dokázat, stříbrnou barvu kdo je barvoslepý a Mazdu kdo je slepý a nemá smysl pro design. X4 a mx5 jsou auta zcela rozlišná, ale oba k nim máme stejný vztah : jedno milujeme a druhým tiše pohrdáme (ovšem "tiše" jen v mém případě), až tímto komentářem jsem s vámi dodiskutoval a byl bych rád kdyby jste si tento komentář nechal projít hlavou a neodpovídal mi okamžitě tou první neuváženou myšlenkou, co vás napadne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem zaujatý proti žádné značce. Dlouhá léta jsem byl naopak velkým fanouškem BMW, ovšem to bylo v době, kdy vyráběli fantastické atmosférické řadové šestiválce a dávali je do aut, která na trhu neměla příliš konkurence. Jenže ty doby už jsou dávno pryč. Dneska dávají přeplňované motory Renault do aut, která jsou povětšinou zcela průměrná. Naštěstí si zachovali i pár těch nadprůměrných a doufám, že jim to vydrží (ale asi bychom se neshodli v tom, které to jsou ;) ).
      Jak na vás působím je mi povětšinou fuk, ale jestli si myslíte, že si za 14 let praxe motoristického novináře neumím nastavit adaptivní tlumiče, tak se proberte :) Na komfortní režim je jistě auto o něco měkčí, ale vibrace od hrubého asfaltu, ostrých dilatačních spár a dalších vysokofrekvenčních poruch nemají na starosti tlumiče, ale bočnice pneumatik. Pokud ale mají gumy nízký profil a ještě navíc tuhou bočnici (což mít musí, když jde o runflaty), vibrace odfiltrovat nedokážou. K tomu si přičtěme vysokou neodpruženou hmotnost způsobenou dvacetipalcovými ráfky a je to. Primární jízdní komfort testovaného auta byl ve městě nepřijatelný co se týče odskakování v hrbolatých zatáčkách, ani Lamborghini Gallardo na podobných kolech nebylo tak neposlušné. Chcete-li si vyzkoušet podobně velké auto, které skutečně sportovně jezdí a přitom netříská při přejezdu každého menšího kanálu, projeďte se v Porsche Macan.
      Pokud byste se na test díval pozorně a nezaslepeně, slyšel byste, že motor 35d chválím, doslova o něm říkám, že je tichý, kultivovaný a nemá slabá místa. Také jsem nikde neřekl, že si X4/X6 kupují zloději, to zase ze mě nedělejte zaslepeného levičáka. Kolotočáři ano, protože prostě vyhovuje jejich vkusu (podobně jako Mercedesy GL, Cadillacy Escalade atd.), ale za to já nemůžu.
      Nebojte se, já si nemusím odpověď rozmýšlet půl dne, protože své názory netahám z paty a nevymýšlím si je na místě. Můj postoj je daný a podpořený zkušenostmi. Právo nesnášet mx5, nebo malá sportovní auta obecně vám nikdo neupírá, je to váš názor. Je taky podložený zkušenostmi? :)
      Můžeme tuto debatu s klidem uzavřít tím, co už jsem nejednou psal: já vám váš názor na X4 neberu a přeju vám, aby vám dlouho sloužila. Osobně bych si raději koupil jiné stylové SUV, když už bych něco takového chtěl, ale to jsem zkrátka já - a každý člověk má právo na svůj vlastní vkus. Byla by to nuda, kdyby to tak nebylo.

      Vymazat
  12. Je pravda, že na X6 finančně nedosáhnu, ale mě se líbí moc, a to nejsem "vydlák v teplácích". Být majitelem kolotoče nebo dealer drog, asi bych Vás všechny slušně soudně oškubala. Vaše recenze mi přijdou trapné, neslušné a závistivé. Je vidět, že jsme pořád národ závistivců. Ach jo. X6 ZDAR.

    OdpovědětVymazat