15. července 2013

Nejsilnější lev: Peugeot RCZ-R

V Goodwoodu se představil dosud nejvýkonnější a nejrychlejší sériový Peugeot - model RCZ-R


Motor zůstává stejný - benzínová šestnáctistovka THP, která v dosud nejvýkonnější verzi dávala rovné dvě stovky koní. Tentokrát ale v automobilce z motoru vyždímali 273 koní v 6000 otáčkách a 330 Nm v rozmezí 1900-5500 otáček.

Člověk se neubrání otázce, jak dlouho a jak spolehlivě může tak malý motor takové výkony vydržet, ale to zřejmě ukáže až čas.

Aby Peugeot jel ještě o něco lépe, dočkal se odlehčení o 17 kg, celkem teď váží slušných 1280 kg. Peugeot tvrdí, že nejsilnější model bude umět jezdit za 6,3 l/100 km, ale upřímně - kdo by u takovéhoto auta řešil spotřebu?

Podvozek se přiblížil o 10 mm k asfaltu, nová devatenáctipalcová kola skrývají kotoučové brzdy o větším průměru (380 mm), pod zadním nárazníkem najdete funkční difuzor a mezi předními koly je samosvorný diferenciál Torsen.

Peugeot namontoval i elektronický systém, který uvnitř auta vylepšuje zvuk motoru, respektive dokáže simulovat zvuk nejrůznějších sportovních a závodních aut. Je to trochu tuneřina, ale Peugeot zdaleka není jediný, kdo tuhle možnost nabízí - podobný systém najdete i v nové Škodě Octavii RS...

hk


10 komentářů:

  1. tvl zase francouzskej předohrab, tohle má jako bejt sporťák jo? děte se zahrabat a podívejte se na subaru brz!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Subaru má dpobrou spotřebu . 40-50 litrů tam se dá s ercézetkem v zádech udělat . RCZ přepsané na 250 koníků mu nekomromisně naloží i když v Subaru sedí autokrosový matador . S motokárou RCZ se skutečně dá jezdit za 6,5 litru . Pokud jedete nářez na okreskách , bude tam max 15 litrů . Je to auto přesto že na něj laici plivají ( ne,mjí tušení co RCZ s 250 koníky umí ).

      Vymazat
    2. Přestaň se ztrapňovat. Subaru BRZ má atmosférický dvoulitr, s tím bys spotřebu 40 litrů nedal, ani kdybyses na hlavu stavěl. Hlavně je to úplně jiné auto - je to pravý sporťák, který poskytne řidičskou zábavu.
      A pokud sis spletl BRZ s přeplňovanou Imprezou, tak té Peugeot RCZ na běžné silnici neujede, ani kdyby se na hlavu stavěl. Pohon všech kol je v tomhle k nezaplacení.

      Vymazat
  2. já si myslím že ten falešnej zvuk já osobně nechtěl a od Peugeot neumí sladit motor s autem si myslím já

    OdpovědětVymazat
  3. Peugeot TT :-), skoda toho el."samosvoru"...

    OdpovědětVymazat
  4. Pred nedavnom som si kupil Hondu Intergu Type R z roku 1998 kera ma najazdenych cca 200k a verim tomu ze je to lepsie auto ako tento Peugeot.

    OdpovědětVymazat
  5. Na ja. Příspěvky od znalců jezdících s Feliciemi. Předohrab - SEAT poráří v evropské soutěži auta BMW . Kdo to neumí a nikdy nejel s bezva vozítkem , neměl by kecat hovadiny . Nachipovaný RCZ je bezva hračka která si může s dobrým kočím na okreskách troufnout na jakékoliv kolo ( Porsche je pro něho zákusek ). To není z doslechu . A ta averze vůči Peugeotu ? Když o autech nic nevíš tak budeš zpívat tu ohranou písničku .

    OdpovědětVymazat
  6. Jen moula může srovnávat závodní speciály s běžnými auty. RCZ možná může být za určité situace lepší než nějaké slabší Porsche, ovšem o tom, které auto dovede poskytnout lepší řidičský zážitek může pochybovat opravdu jen někdo, kdo nikdy za volantem Porsche neseděl. A o Peugeotech vím bohužel dost na to, abych svou averzi považoval za oprávněnou. V rodině jsme měli tři a všechny byly nekvalitní, řidičsky nic moc a nadmíru poruchové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám Porsche ( 320 hp) i RCZ . O autech vím dost ( navrhuji jejich část ) . RCZ s přihlédnutím na atraktivitu , jízdní vlastnosti ( ty jsou pro mne nejdůležitější ) , cenu , údržbu , spotřebu je prostě bezva kolo . Na mokru jednička , na suchu - jednička . Kecy z něho udělají horší auto jen v hlavě těch s Octaviemi a Feliciemi.

      Vymazat
    2. LOL. A teď tu o červené karkulce!

      Vymazat