Tohle je Mahindra KUV100, mrňavý crossover který dokazuje, jak moc odlišný vkus mají zákazníci v zemích na východ od Evropy.
V Indii je angličtina uznávaným druhotným úředním jazykem, každý vzdělanější Ind anglicky rozumí a v automobilce Mahindra si zřejmě řekli, že tím pádem si mohou dovolit trochu si s jazykem králů pohrát.
Zkratka v názvu modelu KUV100 tedy znamená "Kool Utility Vehicle". Ano, Kool. Ale možná je to dobře, protože cool tohle auto skutečně moc není, ať se model na kapotě snaží navodit atmošku, jak chce. Ovšem s délkou pod čtyři metry, pohonem předních kol a tříválcovými dvanáctistovkami pod kapotou (jeden benzín, jedna nafta), nebude tahle Mahindra ani moc Utility. Ale vehikl to tedy skutečně je.
Sluší se podotknout, že jde o nejmenšího sourozence celé řady crossoverů, zahrnující větší TUV300 a ještě větší XUV500. Nepodařilo se mi zjistit, jestli ta písmena také zastupují nějaké (pseudo)anglické slovo, ale možná že jde o Trendy Utility Vehicle 300 a Xtralarge Utility Vehicle 500. Kdo ví.
Na KUV100 je nejzajímavější, že se dovnitř vejde šest pasažérů v uspořádání 3+3, tedy jako ve Fiatu Multipla, či Hondě FR-V. Benzínový motor má výkon 82 koní a 114 Nm točivého momentu, nafťák 77 koní a 190 Nm. Oba jsou spojené s manuálním pětikvaltem a na čyřkolku zapomeňte.
Hlavní vinu na disproporčním vzhledu mají mrňavá kola s pneumatikami 185/65 R15. Jenže když se na to podíváte střízlivě, takové gumy budou velmi levné, což se může hodit, zejména když valnou část Indie pokrývají prašné a kamenité cesty. No a jinde než v Indii se KUV100 zřejmě prodávat nebude.
Nepotřebuje tudíž ani kdovíjak bohatou výbavu. Její rozpis mi připomněl tiskové zprávy z doby před více jak deseti lety, protože dneska už se výrobci systémem ABS s rozdělením brzdného momentu nechlubí, je to samozřejmost, na některých trzích dokonce zákonně povinná. Zaujala mě zmínka, že vůz je vybaven dokonce dvěma airbagy... zajímavé, když vpředu sedí tři cestující, že? :) Ale třeba je airbag pro spolujezdce extra široký.
hk
Tak jistě to není žádný zázrak. Na druhou stranu to bude stát polovinu toho, co Fabia v základní výbavě a nebude tam nic, co by se příštích 10 let rozbilo :-)
OdpovědětVymazatStando na to bych moc nesázel to auto musí být levné i pro Indy tj. "indický trabant".
OdpovědětVymazatJá nevim, jak Vám, Hansi, ale pořád se mi to zdá hezčí a smysluplnější, než X6...
OdpovědětVymazatSmysluplnější jistě. Hezčí...? No, o tom by se dalo dlouho a mohutně polemizovat :)
VymazatVypadá jako facelift nissanu juke
OdpovědětVymazat