2. května 2015

Jel jsem s novou Škodou Superb… ale nemůžu vám o tom napsat. Zatím.

Vydal jsem se do Florencie, abych zjistil, jak jezdí zbrusu nová Škoda Suberb. Má to ale malý háček.


Technika zabalena, letenky potvrzeny, předpověď počasí tak napůl dobrá, všechno zkrátka vypadalo, že nás čeká celkem povedená tiskovka. Jenže už při mezipřistání v Ženevě jsem se dozvěděl, že některé moje plány přijdou vniveč.


Twitter totiž před nedávnem uvedl novou aplikaci, která se jmenuje Periscope a umožňuje z mobilního telefonu vysílat přímé videopřenosy. Před pár lety něco nevídaného. Už jsem to párkrát vyzkoušel, jde to fakt snadno, jedinou nevýhodou je, že zatím se mohou koukat jen majitelé jablečných telefonů (ale na androidí aplikaci už se pracuje). Těšil jsem se tedy, že kromě natáčení vám zprostředkuju přímý přenos prvních dojmů přímo od nového Superba.

Jenže ouha, ještě cestou jsme se dozvěděli, že na veškeré informace a fotky nové Škodovky platí přísné embargo do úterka deseti hodin dopoledne. Proč? Protože tentokrát videoposádky (tedy my) letí výjimečně dříve než ostatní (tedy psavci do tištěných a internetových médií) a někomu se nejspíš nelíbilo, že bychom mohli mít video dřív, než oni článek.

Embarga stanovená automobilkou uznávám a dodržuju, už jsem o tom onehdy někde psal. Je fér, aby informace o zbrusu novém a dosud tajném autě neměl někdo neférově s předstihem. Jenže Superb není a nebyl “dosud tajný”. Oficiální tiskovka i s fotkami už vyšla. Angličtí novináři tu byli už před námi a tak si každý anglicky mluvící člověk může jednoduše najít, co si o Superbu myslí testeři anglického Autocaru nebo Top Gearu. To auto už je prostě odtajněné.

A hlavně, když je situace normální a psavci jedou pár dní před videoposádkami, žádné embargo se nekoná. Psavec se projede, večer sedne k počítači, stáhne fotky z foťáku, nadrásá pár odstavců a okamžitě má na internetu článek se zaručenou čteností (jde přece o Škodovku…). Vím to z vlastní zkušenosti, zažil jsem to před lety na autowebu. Teď musím minimálně sestříhat video, takže mi to stejně aspoň dva tři dny trvá, čili při stejném startu jsem vlastně v nevýhodě, natož když ho mám většinou opožděný. Byl bych vám rád hodil aspoň pár fotek na facebook, nebo vyzkoušel ten přímý přenos. Možná ze mě mluví ta lahev vína, kterou jsem měl po večeři, ale cítím to jako diskriminaci! Proč já musím čekat, když oni nemusí?

Embargo jako je tohle je zcela nesmyslné a určitě se budu na škodovce ptát, proč se to stalo a pokusím se zajistit, aby se to už příště nedělo. Jasně, videoposádky potřebují delší termín testování než psavci, musíme odvést víc řemeslné práce, než jen nacvakat pár fotek a vstřebat dojmy zpoza volantu. Tím spíš bychom ale neměli mít povinnost řešit nesmyslné klacky pod nohama.

Dobře, celý tenhle článek jsem psal trochu jako satiru, nejde samozřejmě o žádnou katastrofu a video nového Superbu se k vám dostane, jak nejrychleji to bude možné. A nějaké ty fotky a první dojmy můžete čekat v úterý, přesně v deset hodin ráno, jak embargo praví. (Uvidíme, kolik webstránek ho dodrží a kdo “uleje start”, aby byl “první”).


A aby nedošlo ke zbytečným dohadům: budu trochu chválit, přestože mě škodovka OPĚT podplatila - ač pouze propiskou a bločkem (které vám dám do nějaké soutěže, pokud jí vymyslím) a budu i trochu kritizovat, ačkoliv nejsem podplacený konkurencí, abych škodovku shazoval ;)

hk

7 komentářů:

  1. Já se Vám stejně divím. 80% fandů motorismu stejně nový Superb nezajímá.
    Ano, bude zajímat 100x víc obyčejných lidí, díky kterým budete mít sledovanost a kliknou na to video jen proto, že tam bude SUPERB. Ale jestli by mi stálo za takové podpásovky být dalším z 30 recenzí o tom, že je nový Superb dobré auto ve své třídě. Že je ergonomicky super, DSG je použitelné, je to pohodlné, je tam mraky místa a zábava za řízením nic moc, ale není se čemu divit, je to pro manažery. Cena nastavená rozumně za to co nabízí. Jen škoda, že downsizing.
    Předpokládám, že moje shrnutí nebude moc daleko od pravdy a to jsem v tom nemusel ani sedět. Nějaké výrazné překvapení (ať kladné, nebo záporné) určitě nečekám. Je to prostě další koncernové auto pro lidi myslící hlaně hlavou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I kdyby to bylo přesně jak píšete (a daleko od pravdy to nebude, ačkoli nějaké to překvapení se jistě najde), lidi to stejně zajímá. A v tak malé zemi jako je ta naše, nemůže ani Meziplyn cílit *výhradně* na petrolheady, musí mít záběr širší. A co si budeme povídat, na Superba se mě bude ptát i spousta potenciálních zákazníků, takže kdybych si ho nevyzkoušel, byl bych v zásadní nevýhodě. Navíc, většina dnešních moderních aut si je navzájem velmi podobná, velké rozdíly se postupně smazávají a motoristický novinář musí začít vnímat jemné odlišnosti, protože mnohým zákazníkům na nich prostě záleží.

      Vymazat
  2. Můžu znát důvod, proč Meziplyn nemá tak rád Škodovky? Neříkám, že to jsou nejlepší auta, ale přijde mi, že tady někdo Škodu doslova nesnáší...
    Důvod? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohu vědět, kde jste vypozoroval, že nemám rád škodovky? Třetí generaci Fabie jsem chválil velmi (s výjimkou nabídky motorů), až mne mnozí osočili z podplacenosti. Jenže je to prostě dobře udělané auto. Superb také není ani zdaleka špatný, ale k tomu se ještě dostanu. V tomhle článku jsem proti škodovkám nenapsal ani slovo. Takže kde berete, že nesnáším Škodu?

      Vymazat
    2. Ano, souhlas. HK je korektní i když má oblíbené značky jako každý fanda :)

      Vymazat
  3. Jak to bylo s tim embargem? -> http://m.novinky.cz/articleDetails?aId=368690&sId=&mId=

    OdpovědětVymazat