Zapomeňte na Passat a Superb. Správný
dálniční stíhač se jmenuje Ford Mondeo ST220.
A nemusíte s ním letět zrovna dvě stě padesát
po dálnici, aby vás bavil. Tohle je prostě skvělé
auto.
Víte, mě už ta nová auta nebaví. Za těch několik let, co tuhle práci dělám, jsem se svezl skoro vším, co se na našem trhu prodávalo nebo ještě prodává, a nějak ze mě vyprchalo to počáteční nadšení. Proč? Přes veškerou unifikaci, sjednocování, sdílení platforem, downsizing a emisní i bezpečnostní normy jsou prostě všechna moderní auto stejná.
Definitivně mě v tom přesvědčil gigantický srovnávací test naftových kombíků segmentu C, který jsme dělali před pár měsíci na Autorevue.cz. Měli jsme jedenáct aut a nepamatuji si, že by některé nějak zvlášť vyčnívalo z davu tím, že by něco dělalo výrazně lépe než ostatní soupeři. Všechno je to stejné.
Co má vlastně člověk o moderním konzumním autě psát? Auta nemají duši, jsou nudná, utlumená a eurounijně předposraná. Jedinou světlou výjimkou na konci velkého hnědého tunelu mezi dvěma obřími polokoulemi, kam evropský automobilový trh směřuje, jsou nové Mazdy. A těch pár zajímavostí, jako třeba Jaguar F-Type nebo BMW i8, to nezachrání. Navíc to nejsou masovky.
Prostě nevím, co mám o těch Fábiích, Passatech, Citroënech, Peugeotech a jiném plevelu psát. Klidně bych si mohl napsat jeden obecný test a pak jen měnit jména aut a technické parametry. Nuda. To neznamená, že jsou to špatná auta! Například nová Fabia je výborný malý hatchback a dneska jsem byl při natáčení příjemně překvapen novým Citroënem C4 Picasso, ale prostě ta auta nemají charakter.
A tak jsem se dal na testování ojetin. Zjistil jsem, že o těch autech je prostě co psát. Staré auto má duši, historii, charakter. Vypráví příběh svého majitele, nebo prostě jenom šlape cestičkou, kterou mu vydupaly ostatní modely značky. Baví mě zjišťovat, jestli dotyčné auto naprosto sedí na všechny ty mýty o značce a modelu, nebo se je úspěšně snaží bořit. Dokonce i takový ojetý Passat 1.9 TDI je prostě auto, o kterém máte co napsat, když má za sebou šest let, dva majitele a čtvrt milionu kilometrů. Cítíte z něj příběh.
První vlaštovku jste si tak mohli na Meziplynu přečíst na začátku roku, kdy jsem se vlastně náhodou dostal k testu osmiválcového BMW 535i E39 za sto tisíc. Cože? Osmiválcový prémiový sedan za kilo? Ano. Už dlouho mě týden testování tak nebavil jako tehdy... No a teď tu mám šestiválcové Mondeo ST220, českou Kobru 11, legendární auto dálničních policajtů. Navíc v karoserii kombi a já mám prostě rychlé kombíky rád.
Není to zas tak dlouho, co Honza testoval ve Španělsku nové Mondeo. Asi už znáte technické údaje a víte, že nejsilnější motor pod kapotou je přeplňovaný čtyřválec o výkonu 240 koní. Ford tak zase pokračuje v downsizingu svých vrcholných modelů, kdy s každou novou generací sebere jeden válec a půl litru objemu.
Tohle ojeté Mondeo má šestiválec o objemu tří litrů, následující generace dostala maximálně pětiválec 2,5 l a ta současná má dvoulitrový čtyřválec. S takovouhle bude mít příští generace Mondea v nejsilnějším provedení tříválec o objemu jeden a půl litru a výkonu 250 koní. Vsadíte se?
.jpg)
Ojetý Ford Mondeo ST220 jsem si na test půjčil v Autocentru ESA. Původně jsem měl mít klasický model, ale ten se prodal, takže jsme museli zápůjčku nějak vyplnit. A proč tedy ne zrovna šestiválec, když tam stejně opuštěně stojí a lidé ho při úprku pro naftovou Octavii v kombíku přehlížejí?
Přitom tohle Mondeo je docela fajn. Jistě, je to ojeté auto a minulý majitel si na něm asi moc záležet nedával, ale když jsem nastartoval, pochybnosti byly pryč. Místo obvyklého naftového rachotu se ozve tiché šumění. Motor je tak utlumený a kultivovaný, že člověk musí párkrát prošlápnout plyn, aby si byl jistý, že mu auto nezdechlo.
Rozjezd jde s opotřebovanou spojkou trochu špatně, ale jakmile se Mondeo rozhýbe, je to prostě příjemné svezení. Dokonce ani nevadí nesmyslně snížený podvozek. I když je tohle auto nepochopitelně sražené k zemi, je paradoxně pohodlnější než většina moderních aut na stupidně tvrdém podvozku. Ani na rozbité silnici tohle Mondeo netluče a nevydává nepříjemné zvuky.
Bohužel není tenhle týden zrovna nejlepší počasí a přední kola s trochu ojetými pneumatikami mají s trakcí veliký problém. Mondeo má pětistupňový manuál s trochu delším zpřevodováním, ale i na trojku mají přední kola v silném dešti s přenosem více než 220 koní problém. Ale než budu mít příležitost se trochu projet, zjišťuji, že se s tímhle autem dá jet na pohodu a klidně. Motor je tichý, teprve až ve vyšších otáčkách vydává velmi lahodné šestiválcové tóny. Trochu jeho původní charakter kazí otevřené sání, ale to se dá snadno řešit instalací originálního kitu.
.jpg)
Moderní auta člověka tak nějak podivně nutí k agresivní jízdě. Dělají to ty uskákané podvozky, přebuzené maloobjemové motory a rychlé řízení bez zpětné vazby navozující umělou sportovnost. Ford Mondeo ST220 reaguje na plyn rozvážně se sametou plynulostí. Když se dotknete pedálu, skutečně se děje to, co po pedálu chcete. Přidejte čtvrt plynu a auto se začne pomalinku probírat otáčkami. Přidejte trochu víc a cítíte, jak síla narůstá. Pedál jde nádherně modulovat a odehrává se přesně to, čemu se říká "řídit auto plynem".
Pak si vlezete do moderního auta a to po přišlápnutí čtvrt plynu otevře naplno sání a škrtící klapky, aby vyvolalo dojem, že jeho uškrcený pidimotor plnící normu Euro 1879 jede. Pak ale můžete s plynem dělat, co chcete, ale neděje se nic. V moderních autech se prostě plyn ovládá jak na klávesnici nebo vypínačem ON/OFF. A pak je tu řízení Mondea. Tolik mechanické zpětné vazby a odezvy už dneska nedostanete.
Nechal jsem se unést tak, že jsem úplně zapomněl, že testuji ojetinu, takže bych vám měl asi napsat několik informací ke koupi takového auta. Takže předně Mondeo, které všichni znáte, je obrovské praktické auto (Potvrzuji, sám jsem ho proto kdysi koupil, pozn. HK) a pokud má v pořádku podvozek, je i docela pohodlné, i když nečekejte kultivovanost a ticho jako v novém Passatu nebo Mondeu. Nicméně i na dnešní poměry je tohle auto akceptovatelné a není v něm hluk.
Nízkoprofilová kola trochu kazí komfort na drobných nerovnostech, ale to je daň verze ST220. Pokud si kupujete obyčejný model, držte se malých kol s velkým profilem. Tohle stejně není žádný sporťák a trpí na nedotáčivost, tak chtějte raději komfort. Navíc vysoká pneumatika pohlcuje drobné nerovnosti a prodlužuje životnost podvozku.
Tohle Mondeo je sice známé svou problematickou elektronikou a stávkující řídící jednotkou motoru, ale zpravidla se všechny chyby řešily už v minulosti a pokud všechno nyní funguje, pravděpodobně to bude fungovat i dál. Přesto vyzkoušejte, zda všechna tlačítka dělají, co mají. Třeba vyhřívání sedadel nebo čelního okna občas nefunguje. Zlobí i rádio, palubní počítač nebo elektrické nastavování sklonu světel.
Největším problémem tohoto Mondea (ne jen ST220, ale této generace obecně) je zanedbaný servis ze strany bývalých majitelů. Dneska už se tohle bere jako levné auto a plno lidí na něj prostě kašle. Setkáte se tak s auty, ve kterých nikdo tři roky nevyměnil olej a podobně. V tomto ohledu by mohla být právě verze ST220 trochu ve výhodě, protože pokud si někdo koupil tenhle motor, pravděpodobně věděl, co dělá, a měl na to peníze a trpělivost.
.jpg)
Pohonná jednotka je v zásadě spolehlivá, chce jen pravidelně kvalitní olej, nejpozději každých 15 000 km. Není nutné tankovat benzín s oktanovým číslem 98, ale někteří majitelé hlásí, že na něj ST220 jezdí přeci jen trochu lépe, zvláště pokud často využívají plný potenciál pohonné jednotky. Slabým místem šestiválce je spojka a bohužel i převodovka. Opotřebovaná spojka se dá řešit ještě docela snadno, ale u aut s velkým nájezdem pozor na převodovku, zda řadí hladce a nedrhne.
Podvozek kombíků může mít vzadu unavené zavěšení a ramena, vpředu pak pravděpodobně vyklepaný stabilizátor. Všechno se ale dá řešit a pokud si vyčleníte na Mondeo ST220 nějakých třicet tisíc na první investice, budete mít auto, které vydrží roky. Důležitý je seřízený podvozek, kvalitní pneumatiky a hlavně brzdy. Kombíky mají občas problém s ruční brzdou a zadními kotouči.
Verdikt
Od Fordu Mondeo ST220 nečekejte jízdní vlastnosti trojkového BMW. Spíše ho berte jako zajímavost za velmi pěkné peníze. V zásadě je to dobře postavené auto a když vyřešíte všechny drobnosti, mělo by fungovat dobře. Koroze není zas takovým problémem verzí ST220 a většinou mají tyto šestiválce méně najeto než třeba utahané turbodiesely.
Pokud chcete vyloženě nenápadnou image, berte třílitr v obyčejné verzi, která se nejmenuje ST220. Nemá sice takovou výkonovou špičku a zvuk, ale je to pořád zajímavé nenápadné auto. A pro šetřílky je tu dvoulitrový benzín. Výkonu má akorát a je to prakticky neprůstřelný motor.
Dalibor Žák
Vůz k testu zapůjčilo Autocentrum ESA
Víte, mě už ta nová auta nebaví. Za těch několik let, co tuhle práci dělám, jsem se svezl skoro vším, co se na našem trhu prodávalo nebo ještě prodává, a nějak ze mě vyprchalo to počáteční nadšení. Proč? Přes veškerou unifikaci, sjednocování, sdílení platforem, downsizing a emisní i bezpečnostní normy jsou prostě všechna moderní auto stejná.
Definitivně mě v tom přesvědčil gigantický srovnávací test naftových kombíků segmentu C, který jsme dělali před pár měsíci na Autorevue.cz. Měli jsme jedenáct aut a nepamatuji si, že by některé nějak zvlášť vyčnívalo z davu tím, že by něco dělalo výrazně lépe než ostatní soupeři. Všechno je to stejné.
Co má vlastně člověk o moderním konzumním autě psát? Auta nemají duši, jsou nudná, utlumená a eurounijně předposraná. Jedinou světlou výjimkou na konci velkého hnědého tunelu mezi dvěma obřími polokoulemi, kam evropský automobilový trh směřuje, jsou nové Mazdy. A těch pár zajímavostí, jako třeba Jaguar F-Type nebo BMW i8, to nezachrání. Navíc to nejsou masovky.
Prostě nevím, co mám o těch Fábiích, Passatech, Citroënech, Peugeotech a jiném plevelu psát. Klidně bych si mohl napsat jeden obecný test a pak jen měnit jména aut a technické parametry. Nuda. To neznamená, že jsou to špatná auta! Například nová Fabia je výborný malý hatchback a dneska jsem byl při natáčení příjemně překvapen novým Citroënem C4 Picasso, ale prostě ta auta nemají charakter.
A tak jsem se dal na testování ojetin. Zjistil jsem, že o těch autech je prostě co psát. Staré auto má duši, historii, charakter. Vypráví příběh svého majitele, nebo prostě jenom šlape cestičkou, kterou mu vydupaly ostatní modely značky. Baví mě zjišťovat, jestli dotyčné auto naprosto sedí na všechny ty mýty o značce a modelu, nebo se je úspěšně snaží bořit. Dokonce i takový ojetý Passat 1.9 TDI je prostě auto, o kterém máte co napsat, když má za sebou šest let, dva majitele a čtvrt milionu kilometrů. Cítíte z něj příběh.
První vlaštovku jste si tak mohli na Meziplynu přečíst na začátku roku, kdy jsem se vlastně náhodou dostal k testu osmiválcového BMW 535i E39 za sto tisíc. Cože? Osmiválcový prémiový sedan za kilo? Ano. Už dlouho mě týden testování tak nebavil jako tehdy... No a teď tu mám šestiválcové Mondeo ST220, českou Kobru 11, legendární auto dálničních policajtů. Navíc v karoserii kombi a já mám prostě rychlé kombíky rád.
Není to zas tak dlouho, co Honza testoval ve Španělsku nové Mondeo. Asi už znáte technické údaje a víte, že nejsilnější motor pod kapotou je přeplňovaný čtyřválec o výkonu 240 koní. Ford tak zase pokračuje v downsizingu svých vrcholných modelů, kdy s každou novou generací sebere jeden válec a půl litru objemu.
Tohle ojeté Mondeo má šestiválec o objemu tří litrů, následující generace dostala maximálně pětiválec 2,5 l a ta současná má dvoulitrový čtyřválec. S takovouhle bude mít příští generace Mondea v nejsilnějším provedení tříválec o objemu jeden a půl litru a výkonu 250 koní. Vsadíte se?
.jpg)
.jpg)
Ojetý Ford Mondeo ST220 jsem si na test půjčil v Autocentru ESA. Původně jsem měl mít klasický model, ale ten se prodal, takže jsme museli zápůjčku nějak vyplnit. A proč tedy ne zrovna šestiválec, když tam stejně opuštěně stojí a lidé ho při úprku pro naftovou Octavii v kombíku přehlížejí?
Přitom tohle Mondeo je docela fajn. Jistě, je to ojeté auto a minulý majitel si na něm asi moc záležet nedával, ale když jsem nastartoval, pochybnosti byly pryč. Místo obvyklého naftového rachotu se ozve tiché šumění. Motor je tak utlumený a kultivovaný, že člověk musí párkrát prošlápnout plyn, aby si byl jistý, že mu auto nezdechlo.
Rozjezd jde s opotřebovanou spojkou trochu špatně, ale jakmile se Mondeo rozhýbe, je to prostě příjemné svezení. Dokonce ani nevadí nesmyslně snížený podvozek. I když je tohle auto nepochopitelně sražené k zemi, je paradoxně pohodlnější než většina moderních aut na stupidně tvrdém podvozku. Ani na rozbité silnici tohle Mondeo netluče a nevydává nepříjemné zvuky.
Bohužel není tenhle týden zrovna nejlepší počasí a přední kola s trochu ojetými pneumatikami mají s trakcí veliký problém. Mondeo má pětistupňový manuál s trochu delším zpřevodováním, ale i na trojku mají přední kola v silném dešti s přenosem více než 220 koní problém. Ale než budu mít příležitost se trochu projet, zjišťuji, že se s tímhle autem dá jet na pohodu a klidně. Motor je tichý, teprve až ve vyšších otáčkách vydává velmi lahodné šestiválcové tóny. Trochu jeho původní charakter kazí otevřené sání, ale to se dá snadno řešit instalací originálního kitu.
.jpg)
.jpg)
Moderní auta člověka tak nějak podivně nutí k agresivní jízdě. Dělají to ty uskákané podvozky, přebuzené maloobjemové motory a rychlé řízení bez zpětné vazby navozující umělou sportovnost. Ford Mondeo ST220 reaguje na plyn rozvážně se sametou plynulostí. Když se dotknete pedálu, skutečně se děje to, co po pedálu chcete. Přidejte čtvrt plynu a auto se začne pomalinku probírat otáčkami. Přidejte trochu víc a cítíte, jak síla narůstá. Pedál jde nádherně modulovat a odehrává se přesně to, čemu se říká "řídit auto plynem".
Pak si vlezete do moderního auta a to po přišlápnutí čtvrt plynu otevře naplno sání a škrtící klapky, aby vyvolalo dojem, že jeho uškrcený pidimotor plnící normu Euro 1879 jede. Pak ale můžete s plynem dělat, co chcete, ale neděje se nic. V moderních autech se prostě plyn ovládá jak na klávesnici nebo vypínačem ON/OFF. A pak je tu řízení Mondea. Tolik mechanické zpětné vazby a odezvy už dneska nedostanete.
Nechal jsem se unést tak, že jsem úplně zapomněl, že testuji ojetinu, takže bych vám měl asi napsat několik informací ke koupi takového auta. Takže předně Mondeo, které všichni znáte, je obrovské praktické auto (Potvrzuji, sám jsem ho proto kdysi koupil, pozn. HK) a pokud má v pořádku podvozek, je i docela pohodlné, i když nečekejte kultivovanost a ticho jako v novém Passatu nebo Mondeu. Nicméně i na dnešní poměry je tohle auto akceptovatelné a není v něm hluk.
Nízkoprofilová kola trochu kazí komfort na drobných nerovnostech, ale to je daň verze ST220. Pokud si kupujete obyčejný model, držte se malých kol s velkým profilem. Tohle stejně není žádný sporťák a trpí na nedotáčivost, tak chtějte raději komfort. Navíc vysoká pneumatika pohlcuje drobné nerovnosti a prodlužuje životnost podvozku.
Tohle Mondeo je sice známé svou problematickou elektronikou a stávkující řídící jednotkou motoru, ale zpravidla se všechny chyby řešily už v minulosti a pokud všechno nyní funguje, pravděpodobně to bude fungovat i dál. Přesto vyzkoušejte, zda všechna tlačítka dělají, co mají. Třeba vyhřívání sedadel nebo čelního okna občas nefunguje. Zlobí i rádio, palubní počítač nebo elektrické nastavování sklonu světel.
Největším problémem tohoto Mondea (ne jen ST220, ale této generace obecně) je zanedbaný servis ze strany bývalých majitelů. Dneska už se tohle bere jako levné auto a plno lidí na něj prostě kašle. Setkáte se tak s auty, ve kterých nikdo tři roky nevyměnil olej a podobně. V tomto ohledu by mohla být právě verze ST220 trochu ve výhodě, protože pokud si někdo koupil tenhle motor, pravděpodobně věděl, co dělá, a měl na to peníze a trpělivost.
.jpg)
.jpg)
Pohonná jednotka je v zásadě spolehlivá, chce jen pravidelně kvalitní olej, nejpozději každých 15 000 km. Není nutné tankovat benzín s oktanovým číslem 98, ale někteří majitelé hlásí, že na něj ST220 jezdí přeci jen trochu lépe, zvláště pokud často využívají plný potenciál pohonné jednotky. Slabým místem šestiválce je spojka a bohužel i převodovka. Opotřebovaná spojka se dá řešit ještě docela snadno, ale u aut s velkým nájezdem pozor na převodovku, zda řadí hladce a nedrhne.
Podvozek kombíků může mít vzadu unavené zavěšení a ramena, vpředu pak pravděpodobně vyklepaný stabilizátor. Všechno se ale dá řešit a pokud si vyčleníte na Mondeo ST220 nějakých třicet tisíc na první investice, budete mít auto, které vydrží roky. Důležitý je seřízený podvozek, kvalitní pneumatiky a hlavně brzdy. Kombíky mají občas problém s ruční brzdou a zadními kotouči.
Verdikt
Od Fordu Mondeo ST220 nečekejte jízdní vlastnosti trojkového BMW. Spíše ho berte jako zajímavost za velmi pěkné peníze. V zásadě je to dobře postavené auto a když vyřešíte všechny drobnosti, mělo by fungovat dobře. Koroze není zas takovým problémem verzí ST220 a většinou mají tyto šestiválce méně najeto než třeba utahané turbodiesely.
Pokud chcete vyloženě nenápadnou image, berte třílitr v obyčejné verzi, která se nejmenuje ST220. Nemá sice takovou výkonovou špičku a zvuk, ale je to pořád zajímavé nenápadné auto. A pro šetřílky je tu dvoulitrový benzín. Výkonu má akorát a je to prakticky neprůstřelný motor.
Dalibor Žák
Vůz k testu zapůjčilo Autocentrum ESA
je to tak že tyhle auta mají prostě svojí krásu, sám mám mitsubishi galant VI avalanche ... není to žádny sporták ale podvozek v kombinaci multilink-mcpherson s motorem 2.5 v6 dává té me 15 let staré plečce takové to "hravé" kouzlo pohodlného/zábavného vozidla ... nepopírám že ta prvotní investice při koupi je malé, ale svezení které nabízí v kombinaci se vzhledem je pro mně paradní ;)
OdpovědětVymazats pozdravem FM
Krásně napsáno,hlavně ten důvod to je radost číst. Jen tak dál,víc takových testů poctivých aut
OdpovědětVymazatHezký článek,
OdpovědětVymazatJá se snažím svou postarší Alfu udržovat, aby mi vydržela co nejdéle. Je s tím radost jezdit a nevím, ca zo bych dnes moc měnil.
Jsem hrdým vlastníkem Mazdy 6 MPS a je to přesně takové to auto nenápadné na silnici ovšem s ďábelským potenciálem, které je opravdová radost řídit.
OdpovědětVymazatAhoj Honzo, Test super. Jen bych na úvod vždy uvítal trochu představení.. kolik má auto nájezd a za jakou cenu je třeba k mání :). Je mi jasný, že by to zase nemělo vypadat jako propagace bazaru, ale pár údajů se hodí k doplnění recenze. Díky a měj se!
OdpovědětVymazatTak to jste me opet prijemne prekvapil. Poprve to bylo asi v roce 05?, kdy jste testoval 350z a skladba slov, ktera z Vas padala se konecne dala mezi novinari poslouchat. A nyni, kdy jste se rozhodl "vykaslat" se na automobilovou šed a prohrabnout se v historii. Pokud bych Vas mohl ovlivnit, tak bych byl velmi vdecen za testy aut s duší a nejen historickou, designovou ale hlavne ridicskou, tzn. vetsinou nejvýkonnější nebo nejdražší verze vyrabenych modelu. Napr. nez zminovany 1.9TDI tak radeji W8, nebo proflaknutejsi AMG, M-power, EVO, 944 S2 Turbo, proste specialitky po kterych porad koukame na inzettnich serverech :) Díky, jste dobrej. Petr
OdpovědětVymazatVždyť to auto je šit, jeden z nejproblémovýějších motorů, konstrukční vada olejové vany, v zatákách se může motor zadřít a nejen to.
OdpovědětVymazatMotor možná není blbuvzdorný a nestačí mu nejlevnější olej z Tesca, ale zase za to nabídne něco jiného.
VymazatNěkdo chce jen bez starostí jezdit z bodu A do bodu B, jiný obětuje něco praktičnosti a vezme něco , z čeho bude mít radost.
Doufám, že se objeví další podobné články a že bude i o čem natáčet další díly Meziplynu. Je to jediný motoristický "magazín", na který se opravdu pravidelně dívám.
Člověče přečtěte si o tom motoru něco a nezvracejte ty svá moudra.
VymazatAno, žere olej a každý měsíc člověk musí hlídat hladinu a lít do toho ten psrávný olej. Ano, když je oleje na spodní hladině měrky, tak v zatáčce při plném plynu dojde k závadě na olejovém koši a motor se zadře.
VymazatAle kdo si ten olej hlídá, tak problémy nemá.
No, když se kašle na údržbu, tak určitě. Jestli patříte k těm, kdo olej dolévá, až když svítí kontrolka, tak ano. Zadřít pak můžete každý motor.
VymazatOsobně bych si třeba koupil dvoulitr, protože je zkrátka levnější a stačí. Co se týče benzínových motorů, tak forďácké jsou prostě kvalitní spolehlivá zařízení. A taky mě pekelně ser- ten downsizing. Mám rád focusy, ale jak to tak vidím, za 6 let si v bazaru budu vybírat leda tak mazdu 3 nebo 6.
nechápu váš cint, pokud nemáte nějaký střep, v autě mi hladinu hlídá elektronika a ta mi dává vědět i o minimálním poklesu hladiny, který nemá vliv na chod motoru
VymazatOno když se k autu chováte jako typický uživatel s bohužel typickou mentalitou této země , tak se není čemu divit. Mám zkušenost s americkým V8, který byl podobně souzen jako "nespolehlivá, žravá svině. S nekvalitní americkou převodovkou"...... Ono není divu, když si s tím V8 honíte ego v obci, mimo obec jedete do omezovače a pak máte něco opravit, něco koupit, tu něco přilét a už je stát svině, protože (najednou) nemáte na nic peníze (kvůli korupci a politice) a čekáte, že kvalitní motor bude "držák" (na místní poměry musí kategorie držák přežít Hiroshimu). Já mám podobný "shit", jak mi tehdy napsalo či řeklo asi 18 lidí, 14 let a najeto 491 000 km bez větších problémů - a to mě práce zavede často do středního terénu. Důsledná péče, raději mírná velkorysost než mírné šetření a i s extrémně hejtovaným motorem jako byl Escort 1.8TD se dá spolehlivě jezdit, což bylo kdysi mé menší druhé auto do rodiny, zděděné po dědovi.
VymazatMimochodem ta nekvalitní americká převodovka byla převodová skříň od Mercedesu. A podle všeho na mém autě snad přežije i ten V8 - nikdy jsem ji neměnil a nikdy nebyl problém (důkladný servis a péče je předpokladem). To jsem se usmíval nad zaslepeností těchto lidí
VymazatParáda. DĚKUJI vám za to, že se nevěnujete jen naleštěným novinkám pro milionáře a majitelé firem, co si auto odepíšou z daní. Ano, jsme tady my, kdo si vybíráme aute v ceně 50 - 150 tisíc a věřte, že vaše testy a příspěvky o ojetinách pro nás mají větší význam, než ty salónové senzace pro těch pár, kteří na to mají. Budu se těšit na další testy.
OdpovědětVymazatA jestli můžete -a vy můžete - okomentujte a zhodnoťte rovnou všechny motorizace k danému vozu. Když už budete zkráta nějakou ojetinu testovat, zmiňte se o motorizacích, se kterými je můžeme koupit, a která je nej a a které se vyhnout.
Zdravím všechny,
OdpovědětVymazatskvělý článek o Mondeu ST :)
Jinak se Vás chci zeptat na krytky kol Ford,který má i tohle Mondeo ST. Na svém autě bych je chtěl mít taky,ale nevím jak je ,,zabezpečit,, aby mi tam zůstali. Předem děkuji za radu :)
mám dojem,že všechny 3.0 V6 měly 166kw(220kobyl,agregát má původ u Jaguaru,v té době Jaguar Fordu patřil),o jiném 3.0l(s menším výkonem)mi není nic známo,pouze o 2.5 V6(125kw,agregát od Porsche).to jen tak na okraj.
OdpovědětVymazatZdravím,
OdpovědětVymazatJJ dělala se v roce 2005 limitovaná edice cca 5000 kusů aut ( Svět ). 2500 2,2 tdci a 2500 s 3.0 V6 a pouze jen s 150 KW . Jednalo se o verzi označovanou Titanium X vypadalo jako ST 220 ( přední nárazník, prahy a zadní nárazník) neměla dvojitý výfuk a Recaro sedačky:) V Čechách bylo cca 40 kusů prodaných:) Já byl hrdým majitelem právě té benzinové verze:) Nyní sem se opět vrátil k ST220 a nelituju:)
mondeo st 220 v kombiku mam cca 9 let az na loziska zadnich kol a problemy se zamky dveri na nej nedam dopustit je to pro me naprosto vynikajici auto. auto jsem nekupoval nove melo 104 tis (mozna) ted mam skoro 300tis. a jedine co na motoru odeslo jsou katy .., kabely a svice remeny a dalsi serepeticky beru jako spotrebni zbozi
OdpovědětVymazatolej kazdych 12tis km hlidam hladinu., spotreba do 0.6l oleje do dalsi vymeny a to se obcas svezu na max.
mel jsem chvilku mondeo mk4 2.5 turbo ale nenadchlo me slo z baraku. skoda ze 6ti valce ford prestal delat.
nevim jak tohle mondeo je spolehlive ale co jsem slyšel o mondeu mk3 tak jsou hodně poruchova.nejlepši motory ktere ford vyrobil se davali do mondea mk1 a mk2 byl to motor zetec
OdpovědětVymazatST220 jsem měl 4 roky, po faceliftu ti kvalt s hezčím provedením středového panelu (kombi), naprostá spokojenost. jenom hlupák napíše že tyto auta jsou *šit*, kdo neměl, nesvezl se nepochopí. Každý rok pravidelný servis, výměna všech filtrů a oleje, OLEJ JSEM DOLÉVAT NIKDY NEMUSEL!!! Jediný olej který kdy zmizel byl ten který jsem při mých kontrolách a čištění motoru utřel do hadříku při setírání měrky oleje. auto jsem kupoval 5 let staré s nájezdem 97000km, měnil jsem startér (originál u forda levnější než neoriginál) cena cca 6000,-, spojka servis ford 26 000,-, klíč na DO cca 4 500,- , poslední díl výfuku cca 10 500,- .Auto šlapalo jak hodinky, sedačky RECERO v lepších jsem neseděl, to auto mělo všechno co může řidič potřebovat, vyhř. sedačky, zatmavitelné zrcátko, tempomat,.... V zimě topilo okamžitě. do 4000tis. otáček jede normálně jako normální auto ale po překročení této hranice neuvěřitelnej brutální tah. svezení nádherný doprovázený super zvukem. koupil jsem prémiové pneu na originál 18 palcové kola, přilnavost v zatáčkach neuvěřitelná. nejlepší auto které jsem kdy měl. Kdo měl, ví o čem píšu, kdo neměl a chce vyzkoušet, ať vyzkouší, kdo neměl, a nic o tom autu neví a jen si přečetl nějaké hovno na internetu ať nepíše že je to *šit*. Nejsem žádný fanoušek Fordu, a ať si říká kdo chce co chce,ale tohle auto se fakt povedlo. TOMMY
OdpovědětVymazat