Dnes byl v Londýně představen nový menší bráška krásného Jaguaru XF. Jmenuje se (předvídatelně) XE a pokrevní svazek skutečně nezapře.
Možná až příliš. Upřímně řečeno moc nechápu, proč Jaguar nadělal tolik cavyků s utajováním a postupným odhalováním nového XE, protože na první pohled to vypadá, že si v Jaguaru pořídili obrovskou kopírku, narvali do ní XF a navolili faktor 0.8x.
Ono to ovšem nemusí být úplně špatně, protože XF je fakt krásné auto. Nový soupeř pro trojkové BMW a céčkový Mercedes bude mít tedy velkou výhodu v designu (i když to bude záležet na vkusu každého zákazníka, pochopitelně). Jak na tom bude s jízdními vlastnostmi, to se ovšem budeme muset nechat překvapit.
XE totiž stojí na úplně nové platformě (na starý X-type, neboli převlečené Mondeo tedy můžeme s úlevou zapomenout) a navíc bude mít zbrusu nové čtyřválce. Půjde o dvoulitry, benzínový (ten se poněkud překvapivě jmenuje GTDi) o výkonu 200 koní a nafťák s prostým označením D a výkonem 163 koní. Oba vyjdou milion a nějakých 40 tisíc, přičemž benzínový motor bude mít osmistupňový automat a nafťák manuální šestikvalt.
Ohlášeno je už i provedení XE S s přeplňovaným šestiválcem o objemu 3,0 litry a výkonu 340 koní. Stovka za 5,1 s a maximálka 250 km/h zní slušně, ale něco mi říká, že se dočkáme i nějaké ostřejší verze.
Více informací bude k dispozici v Paříži, kde bude mít XE velkou premiéru. Prodávat se začne na jaře příštího roku.
hk
Parádní kousek těším se na test :)
OdpovědětVymazatCO je překvapivýho na označení GTDi? Mitsubishi má označení benzinaku ve tvaru GDI už cca 20 let.
OdpovědětVymazat