SUV Yeti není jediný v terénu schopný produkt automobilky Škoda. I model Octavia Scout by toho měl zvládnout hodně.
Asi největší změnou proti Octavii Combi 4x4, ze které Scout vychází, je jinak naladěný podvozek přizvednutý o 33 mm (světlost bude 172 mm) a samozřejmě ten off-roadový optický paket, který vozu propůjčuje poměrně atraktivní vzezření. Zajímavostí jsou i velká 17“ kola s vysokým profilem pneumatik, což napovídá orientaci na cesty s nezpevněným povrchem. No zkrátka Scout...
Balonové pneumatiky, zvednutý měkčí podvozek a především sofistikovanější nezávislé zavěšení vzadu pro všechny motorizace s pohonem všech kol 4x4 zase naznačují, že by Octavia Scout mohla mít na silnici trochu vytříbenější jízdní projev než běžný model, který je docela tvrdý a uskákaný. Na definitivní verdikt si ale počkáme, až se s autem svezeme, takže zatím to berte jako naši spekulaci a očekávání. I když auto uvidíme už za pár týdnů v Ženevě, dříve než o prázdninách se asi za volant nedostaneme.
Pod kapotu se zatím podívají jen motory 1.8 TSI (180 koní), 1.6 TDI (105 koní) a 2.0 TDI (150 koní), všechny v kombinaci s pohonem všech kol. Škoda zřejmě nebude vyrábět Scout jako předokolku, ale i SUV Yeti se prodává s pohonem pouze předních kol, takže zas tak velké překvapení by to nebylo. V zákulisí se šušká i o silnější motorizaci, ale na to je zřejmě ještě příliš brzy. Nicméně Škoda má v nabídce jak motor 2.0 TSI o výkonu 220 koní, tak i 2.0 TDI s výkonem 184 koní ze současného eresa. Automobilka při prvních novinářských prezentacích sama přiznala, že testovala ereso i s pohonem všech kol, takže ... no bylo by to pěkné, co myslíte?
Na více informací si budeme muset počkat do Ženevy. Až někdy po autosalonu představí škodovka přesné specifikace, výbavy a také ceny pro český trh. Samozřejmě můžete vycházet ze současné nabídky Octavie Combi 4x4 a přihodit si k tomu nějakých zhruba dvacet tisíc, ale to je jednom náš odhad.
Žádné komentáře:
Okomentovat